Hingstval till fullblod

Sv: Hingstval till fullblod

Jag röstar för Chess jag håller med om att Advokat och Ludwig är väldigt fina men man vet ju inte så mycket om vad de nedärver än och stoet är ju inte så gammal än.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Tycker verkligen du skall titta närmare på Cagancho!!

Jag har nu köpt en 4 åring efter honom o mamman är E. Steves Friend XX o rent fullblod.

Otroligt fin gallopp! Mkt temperament men klockren i hoppning. Mkt elastisk o bra hoppförmåga.

Cagancho är redan på topp 10 trots att hans äldsta avkommor är endast 4 år. Tror han kommer bli ruskigt populär i takt med att han själv nu efter skador o dyl presterar bättre o bättre. Calidosöner förvärver sig bra visar det sig. Camaro M har oxå visat detta men han har Landgraf där oxå som kan ge skarpt temperament....det verkar ej Cagancho ge.

Jag funderar nu på att använda cagancho på mitt GPsto som har mkt fullblod i sig.:)
 
Sv: Hingstval till fullblod

Ang Cagancho så låter det verkligen som om jag måste titta närmre på han! Har läst på hans hemsida och även sett ett fåtal bilder där på avkommor.
Har du sett din Caganchos avkommas morsa? Tänte om hon är kort i ryggen och hur din avkomma i så fall är?

Advokat är härstamningsmässigt väldigt intressant tycker jag, däremot har jag inte ens sett honom på bild så jag har väldigt svårt att uttala mig om hans lämplighet för detta stoet. Ska se om jag inte ska neråt hans trakter efter nyår så jag kanske kan åka förbi och titta på han.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Vet ej men kan fråga. Min har fått bra poäng på 3årstestet iallafall på exteriör. Bra ben oxå o den galoppen!! Suck, man njuter verkligen.

Hon finns med på Caganchos "broschyr" men är då bara föl...

Rund rumpa o ser ej ut att vara 4 . O då är hon bara riden i 3-4 mån nu i år.

Ja, cagancho tror tydligen många uppfödare på speciellt då Calidoblodet verkligen slår igenom:d
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag kan rekomendera Chess 880. Fick en superfin fölunge efter honom högställd och ädel med tre mycket fina gångarter och ett fint temperament... Kan nog passa ett fullblod då han även har ett bra temperament. Men jag hade nog inte valt honom till ett sto som är lite tyngre. Ska försöka lägga till en bild...:bump::bump::bump:
 
Sv: Hingstval till fullblod

Åh trevlig med fler nöjda Chess avkomme-ägare!
Bilder vore jätteskoj!
 
Sv: Hingstval till fullblod

Uppdaterar sammanfattningen;

Klara Kandidater:
(många dom börjar bli :crazy: )

Majim G
Ludwigs Champion (om han går igenom igen dvs)
Business x
Chess
Cagancho

Ska kollas närmre på:

Cyrano de Bergerac
Nobel (exteriörbild någon?)
Advokat

Strukna:

Empire (lätt och liten)
Szkopul (avståndet)
Tsarevitj (kort och lätt)
Aerline H (gillar ej)
Carte o´dor (gillar ej)
Cortus (gillar ej, dessutom har de avkommor jag sett varit som sina morsor i storlek alt lite mindre)
Corlensky G (temprament?)
 
Sv: Hingstval till fullblod

Du kan väl skicka din hotmailadress till mitt pm om du har. Så ska jag skicka några bilder på Chess fölet till dig...
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag hittar inte någon hemsida till Chess, kan någon hjälpa mig?:o:bow:
 
Sv: Hingstval till fullblod

Spinner vidare på Felicia, det fantastiska stoet som är mamam till Chess, hon fick ju en dotters om gick svår fälttävlan som hette Marcos Lilla Lisa, fick denna några avkommor?
U
 
Sv: Hingstval till fullblod

Marcos Lilla Lisa har fått 1 avkomma efter Cortez vad jag hittar.
En hingst född -88, har 4 placeringear i svår hoppning

Enligt ASVH halvt om halvt pålitliga sida har Lilla Lisa enbart en placering i msv hoppning och 1 i svår hoppning

Helt fanstiskt sto Felicia!
Enligt ASVH sida har hon fått 7 avkommor, de första 3 är ju Chess och Feliciano, samt Marcos Lilla Lisa, sen är det 4 namnlösa utan resultat..
Inte dåligt att lyckas med 2 godk hingstar på så få avkommor ändå tycker jag.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Det har blivit lite fel i databasen.

Felicia fick fyra avkommor varav tre blev vuxna, Feliciano, Chess och Marcos Lilla Lisa. Den fjärde var ett sto e Wigwam F om jag minns rätt och som dog innan hon blev vuxen.

Marcos Lilla Lisa är exporterad till Tyskland och är placerad i 1.50.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Kl

Har ett xx-sto dräktigt med Ludwigs Champion. Ska bli riktigt spännande att se vad det blir, för mig är det en klockren kombination men det kan ju bli helt fel också. Början av april kan jag förhoppningsvis berätta om det blev bra eller inte!

Hon tog sig iaf på en seminering, så fertiliteten borde vara ganska bra....
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jo det förstås men du är ju som ett uppslagsverk inte bara när det gäller Feliciano :D

Hur funderar du inför nästa år blir det ombetäckning på din dam och vad går funderingarna åt i sf?
 
Sv: Hingstval till fullblod

Spinner vidare på Felicia, det fantastiska stoet som är mamam till Chess, hon fick ju en dotters om gick svår fälttävlan som hette Marcos Lilla Lisa, fick denna några avkommor?
U

Skrev jag fälttävlan? seriöst?? Vart kom det ifrån? Nu börjar jag bli rädd för mig själv, lika bra att jag fortsätter hålla mig till julstöket ;).
Men Marcos Lilla Lisa exporterades till tyskland och fick en avkomma e. Cortez innan hon exporterades? Denna hingsten f 1988 blev inte godkänd? Och han hette/heter? Inga avkommor i Tyskland?
U
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag funderar på att prova Szkopul medan han fortfarande är tillgänglig. Har sett mycket trevligt efter honom och jag tror att han kan förbättra mitt stos hals och bogparti. Vet inte om du tittade så mycket på henne på stationen men hon har en lite kort, rak och lågt ansatt hals som inte är så vackert men tack och lov påverkar det inte hennes balans.
Dessutom gillar jag att använda hingstar som inte hundratals andra använder;)

2009 är jag sugen på att prova Mr Carrera! Han gjorde ett mycket gott intryck på mig på bruksprovet. Det skulle vara intressant att lägga en fullblodshingst på mitt sto som i sig är 48% fullblod, och av de som finns på semin idag är han den enda intressanta för mig.

MEN skulle det mot all förmodan gå att få TAI på Feliciano nästa år skulle jag inte kunna motstå att använda honom igen!
 
Sv: Hingstval till fullblod

Hennes enda svensk registrerade avkomma heter Canon Ball.
Inte godkänd vad jag vet som heter så...
 
Sv: Hingstval till fullblod

Han heter Cannonball. Var han finns idag och vem som red honom vet jag inte.
 

Liknande trådar

Avel Länk till ASVH: http://www.asvh.se/nyheter_behallare/avelsindex-2012-klara Hoppningen domineras av Indoctro, Contendro, Cardento...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 207
Senast: Fenestra
·
Avel Behöver lite råd, nya tankar och tips om hingst till mitt sto e Cortez- Amiral- Nepal. Hon själv är visad som treåring med 998678 och...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: cirkus
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 966
Senast: Witzippa
·
M
Avel Tacksam för förslag på hingst! Funderar på att betäcka i år men vet inte riktigt med vad. Har inte hittat ngn som känns riktigt klockren...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 811
Senast: Myran00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp