Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 538
Status
Stängd för vidare inlägg.
Minns inte om jag sett det tidigare i tråden, men om ingen redan hissat estrellas riktigt tunna chips med smak av ranch och gräddfil så gör jag det nu :D tunna, krispiga med mycket smak och 30% mindre fett. Mums!

Jag har idag provat ProPud milkshake med Mango-vaniljsmak. Så god! :d Stor HISS!
De andra smakerna står hemma i kylen och ska provas vid tillfälle. Även Lindahls kvarg i liten bytta med smak av vit choklad samt Arlas Duodryck ska utvärderas :d

Propud%20milkshake.jpg

Jag har idag provat ProPud milkshake med Mango-vaniljsmak. Så god! :d Stor HISS!
De andra smakerna står hemma i kylen och ska provas vid tillfälle. Även Lindahls kvarg i liten bytta med smak av vit choklad samt Arlas Duodryck ska utvärderas :d

Propud%20milkshake.jpg
Nej fy, den var ju helt kvalmig och otäck. Choklad däremot var det inget fel på!

@WS6 m.fl - nu har jag smakat alla de nya ProPudsen (men ingen av de första smakerna). Även om nöten inte smakade nöt så tyckte jag, som knappt gillar blåbär, att just blåbärsmuffinssmaken var god! Citronen var förvisso rätt okej, men så rinnig! Undrade om jag hade fått en milkshake i burken istället..

De andra var ju liiiite krämigare i alla fall. Vad tyckte ni andra om smakerna?

estrellasommar.jpg

Jag har smakat Aioli chipsen och fet HISS på dom. Inget att äta om man ska vistas bland folk sen dock för den vitlöksandedräkten är inte att leka med. De smakar helt enkelt jä*ligt mycket vitlök. Jag tyckte de var svingoda, men man stinker efteråt. Kunde inte vräka i mig hela påsen på en gång för det blev lite starkt, men det är ju knappast en nackdel.

estrellasommar.jpg

Jag har smakat Aioli chipsen och fet HISS på dom. Inget att äta om man ska vistas bland folk sen dock för den vitlöksandedräkten är inte att leka med. De smakar helt enkelt jä*ligt mycket vitlök. Jag tyckte de var svingoda, men man stinker efteråt. Kunde inte vräka i mig hela påsen på en gång för det blev lite starkt, men det är ju knappast en nackdel.

Det låter väldigt lovande :d

Det kanske inte är någon nyhet för er, men för mig var det här en nyhet och lite av en besvikelse. Coop Änglamarks glass med nougatrippel - Diss :down:
"Torr" glass med stenhård rippel som skiktar sig. Görtråkig att äta, framförallt om en vill att glassen inte ska vara smält när en äter. För den blir något bättre (men bara marginellt!) när den fått smälta lite en stund, men nä, jag tyckte den var rätt trist alltså (och burken var värdelös! Ingen bra B&J burk som går att äta ur, alldeles för tunn så den viker sig samt att den blir alldeles fuktig och läbbig av kondens)

135061.jpg

@WS6 m.fl - nu har jag smakat alla de nya ProPudsen (men ingen av de första smakerna). Även om nöten inte smakade nöt så tyckte jag, som knappt gillar blåbär, att just blåbärsmuffinssmaken var god! Citronen var förvisso rätt okej, men så rinnig! Undrade om jag hade fått en milkshake i burken istället..

De andra var ju liiiite krämigare i alla fall. Vad tyckte ni andra om smakerna?

Jag har smakat alla, och skulle köpa fler av de nya smakerna idag, men nä då har maxi slutat sälja dem.. varför visste inte han som jag pratade med.. :rage: Min citron var inte rinnig, men har hänt att jag fått rinniga choklad tidigare, vet inte varför det blir så..

Men så här tycker jag:
1, Blåbärsmuffins
2, Choklad
3, Citropajen
4, Vanilj
5, Hasselnöten
6, Caramel :yuck:

estrellasommar.jpg

Det låter ju helt perfekt :love:

estrellasommar.jpg

Har också testat dom och håller med fullkomligt!

estrellasommar.jpg

JA! Aiolin är såååå god!
Tyckte dock att vitlökssmaken var helt lagom! Gillar annars grillchips men kan tycka att löksmaken tar över för mkt, på dessa var det mer perfekt balans :D

estrellasommar.jpg

Helt klart bästa chipsen sen Roasted garlic samt Franska örter... Som de slutat med :rage:

Diss: Neovletta, gestagen, p-piller
Hiss: Kopparspiral

Motivering: Så mycket positivt. Är bla. inte lika sömnig, har inga humörsvängningar, har ingen PMDS och är inte suicidal. Är äntligen mig själv igen med lite extra mensvärk och sånt, men det kan jag ta! :)

Min citron var inte rinnig, men har hänt att jag fått rinniga choklad tidigare, vet inte varför det blir så..

Jag såg att några kommenterat det på deras Facebook-sida och fick till svar att (om jag inte minns helt galet) det kan ha med förvaringen att göra. Puddingarna behöver ju inte stå kylskåpskallt, men det medför just att konsistensen blir rinnigare. Ju längre tid i kylskåp, desto fastare konsistens. Typ.

Det stämmer i alla fall enligt min erfarenhet. Jag brukade köpa puddingen i en butik som förvarar dem kallt och de var alltid väldigt fasta, men så köpte jag en gång i en annan butik där de liksom stod öppet i ett ställ och den var ju om inte som vatten så i alla fall näst intill, i konsistensen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 270
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 013
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 383
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
20 358
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka