Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 554
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg att några kommenterat det på deras Facebook-sida och fick till svar att (om jag inte minns helt galet) det kan ha med förvaringen att göra. Puddingarna behöver ju inte stå kylskåpskallt, men det medför just att konsistensen blir rinnigare. Ju längre tid i kylskåp, desto fastare konsistens. Typ.

Det stämmer i alla fall enligt min erfarenhet. Jag brukade köpa puddingen i en butik som förvarar dem kallt och de var alltid väldigt fasta, men så köpte jag en gång i en annan butik där de liksom stod öppet i ett ställ och den var ju om inte som vatten så i alla fall näst intill, i konsistensen.

Har också tänkt att det kunde vara så.. Där jag köper mina står dem "öppet" men på kylavdelning (inte i kyldisk) och jag förvarar alltid mina i kylen, ändå har någon varit rinnig.. Nu bryr jag mig inte om vilket, smakar samma lika för det ;)

Jag har en påse Aioli-chips som ligger och väntar :D:angel:
Äter just nu Lindahls kvarg med smak av vit choklad. hmmm - hiss, I say:up: tror den kan vara god i smoothies. Äter den med nyplockade hallon nu, och testar en smoothie med körsbär imorgon.

p%C3%A4ron-500x306.jpg

Ingen aning om denna är ny eller gammal, jag äter ytterst sällan kvarg. Men denna, alltså den är ju helt gudomlig :love:
Perfekt avvägd och inte alls sådär sträv eller kvalmig som kvarg kan vara ibland.
HISS

406646_1280.jpg

DISS Kan inte göra bilden mindre, den förtjänar verkligen inte såhär stor bild. Tanken är så lovande men smaken är skit. Varför, varför, varför blandar de i stevia i "vanlig" läsk? Det är alltså både vanligt socker och stevia i och det smakar bara sötningsmedel. Eftersmaken är skit. Myntan känner man typ inte alls. Nej fy!
Jag gillade den! Fast den hade nog varit godare utan stevia...

Ska%25CC%2588rmavbild%2B2016-07-18%2Bkl.%2B01.30.01.png

Har nu äntligen vågat mig på Max BBQ Sandwich och jag måste tyvärr erkänna att jag är något besviken. Själva Oumph'en var helt klart godkänd men som hamburgare vet jag inte riktigt.. Vet inte om det var så att jag blev serverad en dåligt gjord hamburgare, men brödet var alldeles soggigt, knappt någon sallad alls och knappt någon dressing (tog en lacto-ovo version). Kanske en "dålig dag"-hamburgare, vad vet jag :)
Men jag kommer nog att äta Oumph igen, även om jag nog inte beställer en BBQ Sandwich igen!

Ska%25CC%2588rmavbild%2B2016-07-18%2Bkl.%2B01.30.01.png

Har nu äntligen vågat mig på Max BBQ Sandwich och jag måste tyvärr erkänna att jag är något besviken. Själva Oumph'en var helt klart godkänd men som hamburgare vet jag inte riktigt.. Vet inte om det var så att jag blev serverad en dåligt gjord hamburgare, men brödet var alldeles soggigt, knappt någon sallad alls och knappt någon dressing (tog en lacto-ovo version). Kanske en "dålig dag"-hamburgare, vad vet jag :)
Men jag kommer nog att äta Oumph igen, även om jag nog inte beställer en BBQ Sandwich igen!

Åh, vad tråkigt! Hoppas det bara var ett måndagsexempar. :(

Har själv bara ätit Spicy Mexican och den var underbart god, förväntade mig att bönburgaren skulle vara mer kompakt och geggig men det hade faktiskt lyckats bra. Båda rumskamraterna gillar den med halloumi. :D

Åh, vad tråkigt! Hoppas det bara var ett måndagsexempar. :(

Har själv bara ätit Spicy Mexican och den var underbart god, förväntade mig att bönburgaren skulle vara mer kompakt och geggig men det hade faktiskt lyckats bra. Båda rumskamraterna gillar den med halloumi. :D
Jag gillar den med Halloumi :D (beställde den utan salsan dock :angel: )

Jag gillar den med Halloumi :D (beställde den utan salsan dock :angel: )
Jag äter alltid halloumin med originaldressing! Även om det alltid går till såhär vid beställning:
"Jag vill gärna ha originaldressing på den istället"
"Istället för salsan?"
"Ja precis, och ingen majonäs heller"
"Okej.. Så bara originaldressing?"
"Precis!"
"Ingen sallad, tomat..?"
"Jo! Byt bara ut majonäsen och salsan..!"
Masqueradee =:banghead::banghead::banghead:O_o:rage::rage::arghh::meh::cautious:

Jag äter alltid halloumin med originaldressing! Även om det alltid går till såhär vid beställning:
"Jag vill gärna ha originaldressing på den istället"
"Istället för salsan?"
"Ja precis, och ingen majonäs heller"
"Okej.. Så bara originaldressing?"
"Precis!"
"Ingen sallad, tomat..?"
"Jo! Byt bara ut majonäsen och salsan..!"
Masqueradee =:banghead::banghead::banghead:O_o:rage::rage::arghh::meh::cautious:
Eftersom jag tar bort tomaten med så lär det bli härdsmälta om jag ska göra den beställningen ;)

Det stod att det var en nyhet på förpackningen, så då utgår jag från att det är det :D (jag har iaf inte sett den tidigare så i min värld är det en nyhet :up: )

Hur som, Carte d'or med smak av citronmarängpaj var en klar HISS!
Okej, jag hade nöjt mig med citronglassen och rippeln samt ev marängerna för kexglassen och de små bitarna var inte riktigt lika skoj. Men ändå, citronen var riktigt riktigt god!
cdo-lemon-meringue-pie-ny-500x411.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 270
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 013
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 383
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka