Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ingen fantast av julmust men...
Visa bifogad fil 59002
Denna var faktiskt riktigt god!
Nygårda i begränsad upplaga, det fanns tre olika sorters fat som de hade lagrats i. Cognac, ek och något alkoholartat till. Jag valde ekfat då jag inte är förtjust i alkohol och den var god.
Så om man gillar söta drycker i vanliga fall och vill ha julmust så kan jag rekommendera denna. Förlorar ingen smak utan smakar julmust.
Det är rom, cognac, whisky och calvados, alla är begagnade ekfat och ingen alkohol finns i någon av julmusterna.

Skumt, när jag kollar så har de en smak som ska vara ekfat. Förra året fanns även portvinlagrade fat.
 
Senast ändrad:
Jag är ingen fantast av julmust men...
Visa bifogad fil 59002
Denna var faktiskt riktigt god!
Nygårda i begränsad upplaga, det fanns tre olika sorters fat som de hade lagrats i. Cognac, ek och något alkoholartat till. Jag valde ekfat då jag inte är förtjust i alkohol och den var god.
Så om man gillar söta drycker i vanliga fall och vill ha julmust så kan jag rekommendera denna. Förlorar ingen smak utan smakar julmust.
Så god!! Brukar lyxa till det men sådana :love:
 
Det är rom, cognac, whisky och calvados, alla är begagnade ekfat och ingen alkohol finns i någon av julmusterna.

Skumt, när jag kollar så har de en smak som ska vara ekfat. Förra året fanns även portvinlagrade fat.
Nej, jag förstår att det finns ingen alkohol i dem men jag är så känslig för smaken att jag tror att jag skulle känna smaken ändå. Men som du säger så finns det en smak som är enbart ekfat, den var den jag köpte. Den var god iallafall :up:
 
Jag är ingen fantast av julmust men...
Visa bifogad fil 59002
Denna var faktiskt riktigt god!
Nygårda i begränsad upplaga, det fanns tre olika sorters fat som de hade lagrats i. Cognac, ek och något alkoholartat till. Jag valde ekfat då jag inte är förtjust i alkohol och den var god.
Så om man gillar söta drycker i vanliga fall och vill ha julmust så kan jag rekommendera denna. Förlorar ingen smak utan smakar julmust.

Bästa julmusten! Har druckit i flera år och föredrar helt klart dem och Zeunerts framför vanlig, om jag ska köpa själv. Ekfat är min favorit, men romfat är också god (lite sötare). Just ekfat var den första de släppte som jag minns det, men ska inte svära på det. Ekfat var iaf den första lagrade musten som jag kom i kontakt med, som tonåring.
 
Nej, jag förstår att det finns ingen alkohol i dem men jag är så känslig för smaken att jag tror att jag skulle känna smaken ändå. Men som du säger så finns det en smak som är enbart ekfat, den var den jag köpte. Den var god iallafall :up:
Ekfat har funnits väldigt länge och jag tycker den är godast. Den med rom gillade jag inte, smakade för mycket rom vilket jag inte gillar.
Calvados är också rätt bra men tror den bara finns på stor glasflaska.
 
Cloetta-Juleskum-Blaabaer-2020-100g.jpg

HISS

Årets smak. Jag fick en akut nostalgikänsla från något lösgodis som fanns för länge sedan men minns tyvärr inte alls vilket det kunde vara. Inte en jättestark blåbärssmak men de är riktigt goda.
 
Bästa julmusten! Har druckit i flera år och föredrar helt klart dem och Zeunerts framför vanlig, om jag ska köpa själv. Ekfat är min favorit, men romfat är också god (lite sötare). Just ekfat var den första de släppte som jag minns det, men ska inte svära på det. Ekfat var iaf den första lagrade musten som jag kom i kontakt med, som tonåring.

Jag tycker bäst om rom, sedan ekfat. Cognacsfat har jag aldrig fastnat för riktigt faktiskt.
 
Ballerina-mash-ups-Choko-Peanut-Crunch-600x600.png

HISS!!

Om det är någon annan som saknar marabous "crisp" som fanns på 90-talet så är det här det närmaste man kommer en revival. Farligt goda!!

Jag upptäckte inte förrän jag kom hem att det även stod jordnöt på påsen. Jag är inte jätteförtjust i jordnöt men det gjorde inte så mycket då jag verkligen inte kan känna någon jordnötssmak alls, så för er som kanske känner er mest dragna av den biten får ni eventuellt förbereda er på besvikelse :D
 
Har någon whisky-människa i tråden testat någon av Mackmyra-pastillerna och vill hissa eller dissa? Jag funtar på att köpa såna i julklapp till farsgubben nämligen :)
Och likaså glöggen Svensk Vinter som har Mackmyra-whisky i, är det någon som testat den?
 
Har någon whisky-människa i tråden testat någon av Mackmyra-pastillerna och vill hissa eller dissa? Jag funtar på att köpa såna i julklapp till farsgubben nämligen :)
Och likaså glöggen Svensk Vinter som har Mackmyra-whisky i, är det någon som testat den?
Ber om ursäkt för ett icke-svar men jag köpte iaf Haupts lakrits med gin&tonic till min pappa nyss och han tyckte de var sjukt goda. På temat godis med spritsmak :D
 
Om det ändå vore whisky! Pappa gillar fin lakrits, pappa gillar whisky, pappa borde gilla fin whiskylakrits! :D
Du är nåt på spåren här. Nu gillar jag inte lakrits, men tror det skulle passa väldigt bra med en riktig rökig whisky. Kontakta en lakritstillverkare och sälj in din ide.
 
Jag vill hissa pepsi max hallon och cola zero hallon, vet att flera av er dissat dem, men ni har fel! :angel:

Och så vill jag varken hissa eller dissa plopp choklad med bilarsmak. Jag åt det i går och när jag ätit hela tittade jag på förpackningen och funderade på vad jag ätit för smak.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 064
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 089
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp