Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite av en, vad är det här

chips salted caramell.PNG

kan säkert vänja mig så att det blir en hiss, första tuggan var en verklig överraskning
 
318313.jpg

Typ diss på denna

Inte äcklig men lite märklig smak? Den är ganska "savoury". Har liksom lite matig smak på något vis? Anar att det är guavan. Jag har aldrig ätit själva frukten så vet inte riktigt. Smakar som sagt inte illa men lite speciell smak, kommer inte köpa den igen.
 
35cd2edf826007f200bcef53a14e136b.png

DISS!!

Äckligt. Smakar som om man blött upp kartong i kycklingbuljong. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig iofs..

Lite kul är att jag ser nu när jag skulle leta upp en bild på nätet att det är SVAMP på förpackningen. Jag kunde inte hitta någon bild med den svenska texten som den jag köpte men jag antar att bilden är den samma så jag måste helt enkelt ha missat det i butiken. Jag avskyr verkligen svamp så hade jag sett det hade jag ju inte köpt den.. vilket såhär i efterhand kanske hade varit bra iofs. I alla fall innehåller den noll svampsmak, jag brukar känna sånt :D

Jag höll på med jobb medans den här "stod till sig" så kan för övrigt rekommendera att den inte alls är klar efter 7 minuter som det står på förpackningen, då är den ganska såsig. Min stod mellan 10-15 minuter och då hade den iaf konsistensen av riktig risotto.

Köpte även 3 andra snack pots (det var extrapris) och känner mig ju inte jättesugen nu.
 
Visa bifogad fil 59733
DISS!!

Äckligt. Smakar som om man blött upp kartong i kycklingbuljong. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig iofs..

Lite kul är att jag ser nu när jag skulle leta upp en bild på nätet att det är SVAMP på förpackningen. Jag kunde inte hitta någon bild med den svenska texten som den jag köpte men jag antar att bilden är den samma så jag måste helt enkelt ha missat det i butiken. Jag avskyr verkligen svamp så hade jag sett det hade jag ju inte köpt den.. vilket såhär i efterhand kanske hade varit bra iofs. I alla fall innehåller den noll svampsmak, jag brukar känna sånt :D

Jag höll på med jobb medans den här "stod till sig" så kan för övrigt rekommendera att den inte alls är klar efter 7 minuter som det står på förpackningen, då är den ganska såsig. Min stod mellan 10-15 minuter och då hade den iaf konsistensen av riktig risotto.

Köpte även 3 andra snack pots (det var extrapris) och känner mig ju inte jättesugen nu.
Jag tycker att Carbonaran är ok.
 
Är det en smak som är inne i år, det här med karamell och salt? För visst är det det på chipsen här i tråden eller ser jag totalfel? Karamell och salt på precis allt, äckligt.

Jag vill ha vanliga ostchips! Lagrad parmesan, jag älskar lagrad parmesan! Och julostchipsen som brukar komma, som liksom smakar ost! Jag tycker egentligen inte ens om chips...
 
Det har varit en trend senaste par-tre åren minst... tycker var och varannan produkt finns i den smaken, och i de flesta fall är det inte speciellt lyckat.
Aha, det har jag nog missat, men i år tycker jag det är mer tydligt. Allt ska smaka salt klibbig karamell, verkligen inte gott. Eller som du skriver "inte speciellt lyckat". :)
 
Visa bifogad fil 59017
HISS

Årets smak. Jag fick en akut nostalgikänsla från något lösgodis som fanns för länge sedan men minns tyvärr inte alls vilket det kunde vara. Inte en jättestark blåbärssmak men de är riktigt goda.

Inspirerad av denna tråd så köpte jag två påsar av dessa med blåbärssmak

Jag och sonen lyckades göra slut på påse no 1 på ca 15 min, så en stor HISS på den :d

Tror och hoppas att påse no 2 åtminstone klarar sig tills imorgonkväll :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
603
· Visningar
43 596
Senast: FrDrake
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 711
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp