Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
HISS

31557
 
Japp! En del av de ljusa är smaksatta med arraksarom.

Men på vanliga Polly finns det väl inget sätt att veta vilka som smakar vad, eller? Det finns ju mörka och ljusa, och de mörka är väl oftast vanilj, men vad gäller de ljusa vet man väl inte om man får arrak (=:yuck:) eller smörkola (= :love:)?

Jag har aldrig någonsin stött på att de ljusa smakar olika. Var det inte någon specialpåse? :eek:
 
Jag har aldrig någonsin stött på att de ljusa smakar olika. Var det inte någon specialpåse? :eek:
Nej gud nej, jag har tyckt att de smakar olika så länge jag kan minnas! Jösses, är det här ännu en sådan där Ahlgrens bilar-grej där en del känner jättetydlig skillnad och en del inte? :eek: Men på Cloettas hemsida står det faktiskt "De ljusa Polly-kulorna har två smaker, arrack och smörkola, medan de mörka kulorna har smak av vanilj", så min observation verkar vara korrekt ;)
 
Visa bifogad fil 31545
Polly Swedish fika!

Med smak av blåbärspaj, kanelbulle och kladdkaka.

Jag måste säga hiss på denna! Jag trodde inte jag skulle gilla blåbärspajen men den var faktiskt godast. Inte så mycket paj utan smakar mest blåbär. Kanelbullen smakar ungefär som kakbitarna i B&J cinnamon buns vilket ju är GOTT. Kladdkakan trodde jag skulle bli favoriten men den var mest söt, inte så chokladig som jag hoppats.

Ändå riktigt gott. Kommer definitivt äta upp påsen. Deras senaste limited edition var ju vidrig så det här var helt klart ett step up.

Åhh vad jag vill kunna äta Polly igen!!!
 
Nej gud nej, jag har tyckt att de smakar olika så länge jag kan minnas! Jösses, är det här ännu en sådan där Ahlgrens bilar-grej där en del känner jättetydlig skillnad och en del inte? :eek: Men på Cloettas hemsida står det faktiskt "De ljusa Polly-kulorna har två smaker, arrack och smörkola, medan de mörka kulorna har smak av vanilj", så min observation verkar vara korrekt ;)

Jag har aldrig märkt det vilket är extra intressant eftersom jag avskyr arrak :cautious: Nuförtiden köper jag iofs bara specialsmakerna men jag har ju ätit de vanliga i många år, spännande!
 
Spännande! Är de indelade i olika färger, så att man vet vad det är man får innan man stoppar in det i munnen? Jag tycker vanliga Polly är lite jobbiga på det sättet, man vet aldrig om det är vanilj eller arrak innan man börjat tugga :p
Nu har du ju redan fått svar av andra och jag kan också bekräfta att ja - det är tydlig skillnad på dem!

Jag är för övrigt team arrak, tycker det är såååå gott och blir alltid så besviken när det mest är smörkola. Är en tönt så köper alltid den röda påsen, vanilj och mörk choklad kan jag klara mig utan :p
 
Alltså den här... :wtf:

Visa bifogad fil 31532

ALLDELES för stor bild, för det här var bland det äckligaste jag ätit i år tror jag! Jag fattar inte ens vad de försöker göra, vad är poängen liksom? Är det det låga kaloriinnehållet som ska få folk att köpa den eller? Jag tog för givet att den åtminstone skulle innehålla mycket protein, eftersom den på många sätt är lik deras proteinpuddingar, men icke! För mig var det bara en sötningsmedel-stinn, geléaktig yoghurt-wannabe som innehåller så mycket skräp att jag känner mig lite smutsig på insidan efter bara en sked :laugh:

Tillägg: Jag köpte den för jobbets räkning, och ingen av oss fattar grejen. Eller ens vad det är egentligen.
Den var ju skitgod :love: väntade mej nått som jag nästan skulle spy av men den var ju helt fantastiskt god
 
5000x5000-gb-produkt-gr%C3%A4ddglass-hallongrotta-1566547-png.png

Försiktig HISS. Kombinationen är ju bra (vad kan gå fel med vaniljglass, hallonsås och kakbitar?) men det hade gärna fått vara mycket mer av det sistnämnda. Mvh Kakmonstret:o:D
Ser gott ut, men sedan urminnes tider (typ) finns det en porrbutik som heter grottan. Hallongrotta har sedan jag varit liten gett mig konstiga associationer.

Men det verkar samtidigt gott, hallonsylt, kakbitar och glass, vad kan gå fel?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
18 19 20
Svar
390
· Visningar
29 331
Senast: Exile
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 983
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 891
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp