Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
HISS på den här:
Produktbild-tryffel-200g_0.png

Jag är iofs tryffelnörd sedan länge men den här var riktigt god. Jag gjorde varma mackor med den och det blev fantastiskt gott.

Oooh, jag undrar om den finns i norrland, den låter ju jättegod! Kan tänka mig att göra kycklingen med senapssås extra lyxig. :love:
 
Ingen aning men jag skickar gärna en om du vill ha :)

Edit: Jag ska absolut prova den till kyckling, det låter som en jättebra idé :up:

Åh, tack snälla men jag tror säkert att mor och far kan lokera en burk på något vänster. De kommer över i December. :)

Kyckling med senapssås Kan vara en av top tio i superenkel, supergod vardagsmat! :heart
 
Åh, tack snälla men jag tror säkert att mor och far kan lokera en burk på något vänster. De kommer över i December. :)

Kyckling med senapssås Kan vara en av top tio i superenkel, supergod vardagsmat! :heart
Är det bara typ senap + creme fraiche/grädde?

Hittade förresten senapen på mitt ICA @athena_arabians så tänkte prova i helgen kanske på toast, återkommer med utlåtande då jag testat :D
 
Kollade på den idag. Om jag inte minns fel så var det 9,7 g kolhydrater varav 9,6 g sockerarter. Så rätt mycket socker ändå.
Skulle skrivit utan -tillsatt- socker, tänkte inte så långt när jag skrev inlägget :)

Jag har alltid bär till när jag äter naturell yoghurt och detta känns som en bra medelväg när jag inte har bär hemma alternativt blir bekväm :up:

Så den passar nog inte om man vill äta så lite socker som möjligt
 
Nu ska det bli något icke-ätbart för en gångs skull :D
4de1b564293a82c3a09b34fe559fc4f8.png

DISS

Jag tänkte att den här var billigare men borde vara likvärdig typ Ajax. ICKE. För det första luktar den rätt illa när man torkar med den och för det andra känns den i princip verkningslös, löser inte upp torkade fläckar och fett alls på samma sätt som en lite dyrare "märkes-spray".
 
topped-chocolate-caramel-cookie-dough-landing.png

DISS. Väldigt blaha smak. Hade velat ha mer sälta och kakaosmak på glassen. Väldigt besviken, har aldrig ätit Ben & Jerry's förut och hade hoppats på något likt en jättegod tysk glass jag brukade köpa i Danmark för tio år sedan, men icke.
 
Är det någon som provat någon av de färdigblandade glubbelsorterna egentligen? Jag provade att blanda äppelglögg (Vinfabrikens) med prosecco förra året och det var väldigt gott, så spontant känns det lovande i mitt fall!
 
Jag gjorde varma mackor med den igen till frukost igår :D
Jag gjorde varma mackor med den igår. Det blev gott men hade velat ha mer smak, tror jag ska prova fläska på lite mer nästa gång. Var väldigt försiktig med mängden då jag råkat ta lite väl mycket dijon tidigare och det blir eh.. spännande för smaklökarna. Men den här kändes helt klart mildare i smaken :)
 
Jag gjorde varma mackor med den igår. Det blev gott men hade velat ha mer smak, tror jag ska prova fläska på lite mer nästa gång. Var väldigt försiktig med mängden då jag råkat ta lite väl mycket dijon tidigare och det blir eh.. spännande för smaklökarna. Men den här kändes helt klart mildare i smaken :)

Ja, den är torr som dijon men mildare i smaken. Jag har inte hunnit göra kyckling med den ännu men tror att det kan bli riktigt bra.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
18 19 20
Svar
396
· Visningar
29 439
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 904
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp