Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag provat Glöet! Det var inte någon himlastormande smakupplevelse kanske, men det var gott och framförallt en kul grej att ta med sig på glöggmingel som jag gjorde igår! :)

1577008165597.png
 
Yipin-tofuröra-varmrökt.png

DISS
Tyvärr var smaken inte alls för mig... Smakade starkt av något ättika, alldeles för mycket majonnäs och något annat jag inte riktigt kan definiera. Hade så höga förväntningar på denna!
 
Jag åt Mc Donalds nya Chicken Burger Salsa igår. Jättegod!! Lätt godaste hamburgaren fr snabbställe!
 
mini_crispy-bacon-final-utan-nyhetbubbla-245x384.png

HISS

Smakar lite som varma chips. Gott! Jag tror att jag egentligen hade högre förväntningar men de var helt okej. De är inte så hårda som västkustchips/lantchips och liknande men de är markant knaprigare än de "vanliga" chipsen.

Önskar mig fortfarande en sourcream BBQ som liksom har den där perfekta balansen mellan rökighet och sötma men tror aldrig det kommer inträffa, därav lite besviken på dessa. Tror mest jag har orimliga krav.
 
Visa bifogad fil 45003
HISS

Smakar lite som varma chips. Gott! Jag tror att jag egentligen hade högre förväntningar men de var helt okej. De är inte så hårda som västkustchips/lantchips och liknande men de är markant knaprigare än de "vanliga" chipsen.

Önskar mig fortfarande en sourcream BBQ som liksom har den där perfekta balansen mellan rökighet och sötma men tror aldrig det kommer inträffa, därav lite besviken på dessa. Tror mest jag har orimliga krav.
Dom där gillade jag, men maken hade högre förväntningar på dom.
 
Och jag konstaterade att det var en jäkla besvikelse som jag aldrig köper igen :laugh: Tacka vet jag Smash!
Jag är inte jätteförtjust i majschips så smash förblir "okej" för mig.

Varför finns inte bara vanliga sourcream & onion chips med chokladöverdrag??

Om någon här inte mot förmodan inte har testat detta så ska jag dela med mig av en kulinarisk upplevelse. Ät choklad, men när ni liksom tuggat den så det är lagom mjukt i munnen så molar ni in lite chips och tuggar sedan detta samtidigt. Bästa snackset.

Det bästa tillbehöret till sådan smält choklad är för övrigt inte jordgubbar, banan (lol frukt liksom) eller marshmallows utan det är CHIPS.

Choklad är bästa dipsåsen.
 
Jag är inte jätteförtjust i majschips så smash förblir "okej" för mig.

Varför finns inte bara vanliga sourcream & onion chips med chokladöverdrag??

Om någon här inte mot förmodan inte har testat detta så ska jag dela med mig av en kulinarisk upplevelse. Ät choklad, men när ni liksom tuggat den så det är lagom mjukt i munnen så molar ni in lite chips och tuggar sedan detta samtidigt. Bästa snackset.

Det bästa tillbehöret till sådan smält choklad är för övrigt inte jordgubbar, banan (lol frukt liksom) eller marshmallows utan det är CHIPS.

Choklad är bästa dipsåsen.
Varför inte smälta chokladen i mikron och sedan doppa chipsen i det som dipp? :idea:
 
Om någon här inte mot förmodan inte har testat detta så ska jag dela med mig av en kulinarisk upplevelse. Ät choklad, men när ni liksom tuggat den så det är lagom mjukt i munnen så molar ni in lite chips och tuggar sedan detta samtidigt. Bästa snackset.

Sådär brukar jag göra med choklad och ostbågar :D
Eller choklad och lättsaltade chips. Känner mig något tveksam till sourcream och onion i kombination med choklad, men kanske är värt ett test?
 
07350020103605.png
Tyvärr en Diss på denna. Tror att om man gillar svag kaviar kan denna vara okej, men jag är alltid på jakt efter den absolut starkaste så smaken föll ganska platt.
 
Visa bifogad fil 45003
HISS

Smakar lite som varma chips. Gott! Jag tror att jag egentligen hade högre förväntningar men de var helt okej. De är inte så hårda som västkustchips/lantchips och liknande men de är markant knaprigare än de "vanliga" chipsen.

Önskar mig fortfarande en sourcream BBQ som liksom har den där perfekta balansen mellan rökighet och sötma men tror aldrig det kommer inträffa, därav lite besviken på dessa. Tror mest jag har orimliga krav.

Köpte dessa ikväll och det blev en HISS! Tyckte det var alldeles lagom och hade den där syran som jag alltid saknar hos andra baconchips.
Blev osäker dock om det med ”naturlig arom” menas något köttigt eller inte men valde att strunta i det dock.
 
Varför inte smälta chokladen i mikron och sedan doppa chipsen i det som dipp? :idea:
Det går som sagt alldeles utmärkt! Man känner sig dock väldigt dekadent :D
Sådär brukar jag göra med choklad och ostbågar :D
Eller choklad och lättsaltade chips. Känner mig något tveksam till sourcream och onion i kombination med choklad, men kanske är värt ett test?
Jag är en sån tråkmåns att jag tycker sourcream onion ohotat är de godaste chipsen så det har liksom mest blivit dem och jag tycker det är gott. Tror de flesta går bra så länge det inte är typ en jättestark ostsmak.

Andra goda saker man kan göra med chips är att lägga dem i frysen. De blir extra knapriga och smakar mer tycker jag, effekten försvinner dock rätt snabbt om man inte tar ut lite åt gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
30 244
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 006
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 952
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp