Bukefalos 28 år!

Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 87321
Hiss! Men
Den här är så god att jag knappt vet var jag ska ta vägen, men jag lär äta upp all glass idag i alla fall.

Åh, jag blev så besviken på denna! Jag tycker mycket mer om deras topped-glassar men de, i alla fall chokladvarianten, verkar ha utgått … Jag har i alla fall inte sett den i butik på ett tag.

Är hasselnöten godare? (Om man inte är överdrivet förtjust i vaniljglass.)
 
Åh, jag blev så besviken på denna! Jag tycker mycket mer om deras topped-glassar men de, i alla fall chokladvarianten, verkar ha utgått … Jag har i alla fall inte sett den i butik på ett tag.

Är hasselnöten godare? (Om man inte är överdrivet förtjust i vaniljglass.)
Godare än topped chokladglass? Ingen aning :p Hasselnötsglassen är god för att den har en stark hasselnötssmak. I övrigt är det inte så mycket som "händer" i glassen.
 
Visa bifogad fil 87321
Hiss!
Den här är så god att jag knappt vet var jag ska ta vägen, men jag lär äta upp all glass idag i alla fall.
Den var verkligen supergod! Jag som i vanliga fall inte gillar Ben&Jerry mer än enstaka scoops?! Men... gillade inte mjukglasslagret som även tycktes vara en alldeles för stor del jämfört med bilder som jag sett. Trots det var den värd att köpa :laugh:
:love:
 
Den var verkligen supergod! Jag som i vanliga fall inte gillar Ben&Jerry mer än enstaka scoops?! Men... gillade inte mjukglasslagret som även tycktes vara en alldeles för stor del jämfört med bilder som jag sett. Trots det var den värd att köpa :laugh:
:love:
Jag hade ju lätt kunna skippa vaniljglassen, men tänker ju inte rata en så god glass för det. Absolut en ny favorit för mig :D
 
HISS!!! Jag köpte denna i skolcafeterian för första gången för ett tag sedan och jag är helt beroende. Sååå god och sådär härligt citronsur, asgod när den är riktigt kall. Mina tänder kommer nog inte gilla detta men den är såååå goood! :d

873D008A-65B4-4D12-9E8D-E39056301BB1.jpeg
 
HISS!!! Jag köpte denna i skolcafeterian för första gången för ett tag sedan och jag är helt beroende. Sååå god och sådär härligt citronsur, asgod när den är riktigt kall. Mina tänder kommer nog inte gilla detta men den är såååå goood! :d

Visa bifogad fil 87584

Limonatan är god, men blodapelsinen är fantastisk!

De har även vanlig apelsin, celementin, pomelo mm.
 
1647620417856.jpeg


Diss!
Fullt ätbar, men min första reaktion var en grimas. Den är väldigt, väldigt söt. Inte så förvånande egentligen eftersom det är banan och kola, men nja… Kommer inte köpas igen.
 
HISS!!! Jag köpte denna i skolcafeterian för första gången för ett tag sedan och jag är helt beroende. Sååå god och sådär härligt citronsur, asgod när den är riktigt kall. Mina tänder kommer nog inte gilla detta men den är såååå goood! :d

Visa bifogad fil 87584
Alla San Pellegrino brukar vara jättegoda - men light????
Min favorit är Chino/Chinotto som jag tyvärr inte har hittat i Sverige. Av de som brukar gå att få tag på här tycker jag nog bäst om grape/pompelmo men vill även rekommendera limone&menta som är speciellt bra när det är varmt.
PF019.jpg
 
Visa bifogad fil 87514

Hiss!
Om man som jag gillar hasselnötter och dess smak - så lär den här inte göra en besviken. Väldigt god.
Tycker tyvärr inte den smakar så mycket hasselnöt. Förstår inte det där vita trista skummet ovanpå och så var det bitar med någon skum konsistens och oidentifierbar smak (kan vara browniesbitarna men smakar inte så). Så jag blev besviken för jag hade höga förväntningar.
 
Ben & Jerry's Cookie Vermont-ster får däremot tyvärr en diss. :down: Alldeles för mycket av den där "mjukglassen" som inte alls var god utan mest smakade blaskigt, som vilken billig glass som helst. Kommer inte köpa fler i Sundae-serien pga det. Jag gillade inte heller att det var salt i chokladsåsen; är less på att det ska stoppas havssalt i var och var annan sötsak nuförtiden. Glassen under var okej men ingen smaksensation. Vill man ha något väldigt kakigt så tycker jag att Half Baked är ett bättre val.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
51 112
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
209 970
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp