Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar dessa! Bara must, inga tillsatser. Åländsk produkt men hittade dessa i Uppsala och vet att de kan finnas runt omkring i Roslagenområdet. Annars, ta en båttur och köp en tetra i taxfreen :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20211112_105144.jpg
    IMG_20211112_105144.jpg
    259,5 KB · Visningar: 164
Älskar dessa! Bara must, inga tillsatser. Åländsk produkt men hittade dessa i Uppsala och vet att de kan finnas runt omkring i Roslagenområdet. Annars, ta en båttur och köp en tetra i taxfreen :)
Fråga från en nyfiken person :)
Hur får de till den röda färgen om musten inte innehåller tillsatser och bara är gjort på äpplen? Eller innehåller den någon annan frukt också?
 
Fråga från en nyfiken person :)
Hur får de till den röda färgen om musten inte innehåller tillsatser och bara är gjort på äpplen? Eller innehåller den någon annan frukt också?
Bra fråga, har kollat själv efter svar på just detta men inte funnit att det ska vara några tillsatser (har allergier i familjen). Sen vet jag att färgen ändras efter årstid.
https://www.grannas.ax/sv/100-apple-inga-tillsatser
 
Fråga från en nyfiken person :)
Hur får de till den röda färgen om musten inte innehåller tillsatser och bara är gjort på äpplen? Eller innehåller den någon annan frukt också?
Finns äpplen med rött fruktkött. Vet dock inte om just dessa innehåller det, men skulle ju vara troligt.
 
Där lärde jag mig något nytt! Har ätit äpplen med fruktkött som haft en antydan till rosa men aldrig rött. Kul!
De brukar ha på lidl runt halloween. Fick lite av en chock när jag köpte förra året för jag visste inte att äpplen kunde ha rött kött. Tyvärr var just den sorten så fruktansvärt sur att de inte gick att äta, var som att bita i en citron, men det finns säkert söta sorter också :)
 
Jag trodde att det var lök i potatisbullar också men jag kanske bara inbillat mig?

Nu känner jag nästan att jag måste köpa för att vara smakdomare om inte annat :D
Det kan jag inte svära på att det inte är faktiskt, men vad jag har förstått är rösti riven lök och riven potatis som formas och steks, medan potatisbullar är potatis på nåt vis. Det smakar helt annorlunda och mycket godare. Jag har ätit båda, älskar potatisbullar och kan verkligen inte äta rösti, jag får inte ner det, kräkvarning och illamående.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
18 19 20
Svar
396
· Visningar
29 439
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
206 528
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp