Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Skärmbild 2026-07-14 093541.webp

Det blir en hiss. Tycker absolut inte om Pepsis lemon eller lime-smaker men denna var ganska god. Smakade inte så mycket cola utan mer fruktigt :)

Nu har jag testat lockcreme och oljan från Bobbys och so far är det rn hiss.
Mitt hår är både vågigt och lockigt med korkskruvar. Många krämer gör lockarna hårda eller kladdiga. Det här blev mjukt och dämpade frisset. Oljan är ganska "tung" så behövs väldigt lite.

Inte bästa bilden, har bara låtit det självtorka i solen.
20260714_181924.webp

Hittar ingen bild men vill HISSA Lidls rostas från Matrike. Alltid upplevt kött från butikskedjornas eget märke mindre bra. Inte minst dåligt putsat. Hade inga höga förväntningar när jag köpte rostas på Lidel( anledningen att jag ens köpte var att jag läste fel kgpris). Men den var både väldigt mör och välputsad. Behövde inte ta bort nåt.
Kan dock passa på att DISSA Matrikes( Lidl) lövbiff- den är skuren alldeles för tjockt.

Hittar ingen bild men vill HISSA Lidls rostas från Matrike. Alltid upplevt kött från butikskedjornas eget märke mindre bra. Inte minst dåligt putsat. Hade inga höga förväntningar när jag köpte rostas på Lidel( anledningen att jag ens köpte var att jag läste fel kgpris). Men den var både väldigt mör och välputsad. Behövde inte ta bort nåt.
Kan dock passa på att DISSA Matrikes( Lidl) lövbiff- den är skuren alldeles för tjockt.

Jag instämmer, vi har köpt väldigt bra kött/fläsk från Matriket många gånger. Många andra Matriket-produkter är också väldigt bra och ofta prisvärda.

Kopparberg Cherry
Var lite skeptisk pga onödigt hög alkoholhalt men plus för ekologisk!
Men alltså fy fan vilken diss 😭
Den smakar övermogen jäst körsbär. Tung, spritig, mycket jästsmak (det jag ogillar med vin) samtidigt som den är kväljande söt.
Allt som är dåligt i en burk 😒

Visa bifogad fil 188065
Jag provade den också, för hög alkoholhalt för mig också :down:

Billys Pan Pizza supersize pepperoni får faktiskt en liten HISS av mig. Väldigt "ostig" och god tjock botten :) . En helt okej lunch för två personer, skulle jag vilja säga. Den fanns på erbjudande på Willys så jag tänkte, varför inte? Den var värd sina 25 kr :) .

Är du okej med en vegansk variant så kan jag rekommendera Flying Goose Brand. :) Annars har jag varit nöjd med sriracha-mayon från Caj P.
Tror att det är den jag brukar köra på annars! Vi har ett gäng ganska bra asiatiska butiker, så tror jag helt enkelt får sluta försöka handla någon annan stans än där när det gäller såser och kimchi!

Nocco Cherry får godkänt men inte något extra. Funlighten är helt klar godare för mig som egentligen inte är så mycket för artificiell körsbärssmak :D

Bifogade filer

• Skärmbild 2026-07-16 204529.webp
    Skärmbild 2026-07-16 204529.webp
    15,5 KB · Visningar: 1

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026