Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

20260719_193940.webp
Hiss. Helt okej. Bilden är dock lite missvisande. Kycklingbitarna var pyttesmå. Tydligen var det fler som tyckte det var gott. Helt omöjligt att få en bild utan att en gamande näsa skulle ner i kartongen.

Max Grand Chicken Parmesan får underkänt av mig. Smaken var helt ok men inte någonstans i beskrivningen hade jag kunnat tro att den var så spiiiiiiiicy :nailbiting: Okej. Jag är en mes. Absolut. Men... även en mes är hungrig ibland:D
Visa bifogad fil 188373
Nej det är väldigt trist. Deras "crispy" som är vegetarisk (eller vegansk kanske tom) är också stark vilket är synd för jag tycker smaken och konsistensen är trevlig i övrigt.

Därför man inte äter på Max för deras köttpuckar är vidriga och alla andra alternativ får det att brinna i käften 😅 Undantaget är fisken då men den har varit rå i mitten båda gångerna jag testat så det blev aldrig någon tredje..

Nej det är väldigt trist. Deras "crispy" som är vegetarisk (eller vegansk kanske tom) är också stark vilket är synd för jag tycker smaken och konsistensen är trevlig i övrigt.

Därför man inte äter på Max för deras köttpuckar är vidriga och alla andra alternativ får det att brinna i käften 😅 Undantaget är fisken då men den har varit rå i mitten båda gångerna jag testat så det blev aldrig någon tredje..
Jag älskar deras crispy, enda burgaren jag köper om jag inte bara tar en lite ostburgare för att stilla värsta hungern och måste ha något snabbt på resande fot. :d:d:d

Nu är det en stund sedan jag käkade burgare sist. Men. Jag älskar Max. Max och Bastad Burgers har de bästa och bredaste köttfria burgarna, imo. Deras "NoChicken" burgare (veg) har jag aldrig upplevt som stark öht? Nån vit dressing, panerad "NoChicken"-puck, tomat, sallad, gurka typ. Jag upplever den som väldigt "snäll". En hel del av vegoburgarna har haft jalapenos på dem genom åren (t ex deras "barbeque sandwich" - med Pulled Oumph), men i de fallen har jag beställt utan och då har det inte varit starkt. Utom de som har typ stark sås, då, men det är ju lite en annan sak (då går det ju att välja en annan bara, när en liksom är förvarnad).

Nu är det en stund sedan jag käkade burgare sist. Men. Jag älskar Max. Max och Bastad Burgers har de bästa och bredaste köttfria burgarna, imo. Deras "NoChicken" burgare (veg) har jag aldrig upplevt som stark öht? Nån vit dressing, panerad "NoChicken"-puck, tomat, sallad, gurka typ. Jag upplever den som väldigt "snäll". En hel del av vegoburgarna har haft jalapenos på dem genom åren (t ex deras "barbeque sandwich" - med Pulled Oumph), men i de fallen har jag beställt utan och då har det inte varit starkt. Utom de som har typ stark sås, då, men det är ju lite en annan sak (då går det ju att välja en annan bara, när en liksom är förvarnad).
I frysdisken på affären finns det spicy no chicken och bara no chicken. På max serverar dom den spicy av det jag märkt. Den är inte jättestark, men lite starkt tycker jag den smakar.

I frysdisken på affären finns det spicy no chicken och bara no chicken. På max serverar dom den spicy av det jag märkt. Den är inte jättestark, men lite starkt tycker jag den smakar.

Då måste de ha bytt nån gång, för när jag ätit den på Max så har själva "pattyn" verkligen smakat som en okryddad "vegosnitzel" typ. :eek: Första gången blev jag asbesviken på den, tyckte inte att den smakade något alls, tills jag tog ett bett där "allt" (sås, burgare och grönsaker) kom med. De från frysdisken har jag inte provat ännu.

(Sen kan en absolut tycka olika och vara olika "känslig" också, såklart.)

Då måste de ha bytt nån gång, för när jag ätit den på Max så har själva "pattyn" verkligen smakat som en okryddad "vegosnitzel" typ. :eek: Första gången blev jag asbesviken på den, tyckte inte att den smakade något alls, tills jag tog ett bett där "allt" (sås, burgare och grönsaker) kom med.
Så kan det vara. Jag tycker den starka är godast. 😊

Brukar köpa frysta Max Crispy chicken burger på Willys. De är goda, tycker vi :) . Tack och lov INTE starka. Det är däremot Findus Chicken Shop burgare (också från Willys). Testade en gång. De var ätliga, men konstaterade att de var för starka för min smak.

Apropå max så vet jag att jag hittade jalapenos på crispy chicken en gång. Det ska det inte vara så jag klagade (fick presentkort) och började kolla. Saltgurka och jalapenos ligger ofta bredvid varandra där de bygger burgaren. Gissar att de lätt tar fel/tappar jalapenos i saltgurkan. Jag har iaf inte vågat beställa det sedan dess.

Då måste de ha bytt nån gång, för när jag ätit den på Max så har själva "pattyn" verkligen smakat som en okryddad "vegosnitzel" typ. :eek: Första gången blev jag asbesviken på den, tyckte inte att den smakade något alls, tills jag tog ett bett där "allt" (sås, burgare och grönsaker) kom med. De från frysdisken har jag inte provat ännu.

(Sen kan en absolut tycka olika och vara olika "känslig" också, såklart.)
Jag tror de ändrat för den brukade inte vara stark men nu är den det. Intressant att det tydligen finns två olika varianter att köpa i butik, då tycker man ju att det borde vara en valmöjlighet på själva Max också och att man inte bara automatiskt får den starka..

Jag har tolerans som ett litet spädbarn när det kommer till hetta.. 😅

Skärmbild 2026-07-20 080853.webp

De här duschmousserna är väldigt trevliga. Detta är melon som jag nog ger en hiss MEN, jag tycker inte den luktar melon.

När jag var liten brukade pappa bottenmåla båten på sommaren. Färgen (numera inte tillåten i östersjön) innehåller koppar så även om den blir svart i slutänden så var den väldigt fin som nymålad, vi brukade kalla den för "guldfärgen". Den luktade väldigt gott också, lite kemisk men liksom med en sorts sötma som inte vanlig målarfärg hade. Jag hade glömt bort den doften - tills jag testade den här duschmoussen, precis såhär luktade den.... 😅

Jag gillar den som sagt men jag tror det kan vara lite av en aquired taste.

1784532539432.webp

Nej men alltså fy sjutton, DISS.
Riktigt vidrig eftersmak, troligen p.g.a. proteininnehållet. Kommer aldrig någonsin köpa den här eller andra smaker av samma produkttyp igen, det var en ren skräckupplevelse. Behöver jag energidryck och protein nån annan gång så får det bli i två separata produkter.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar