Bukefalos 28 år!

Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Jag är lite av samma åsikt och jag med alla mina missfall har varit i väldigt nära kontakt med gynakuten på Sahlgrenska och har bara blivit väldigt bra bemött, oavsett tid på dygnet jag kommit in.

Nu sitter vi alla framför en skärm och har egentligen ingen aning om vad som har hänt, så det är ingen idé för någon av oss att hetsa upp oss över en kass vård. Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.

Det är ju jättebra att du har fått ett bra bemötande men vi är ganska många här på buke som varit nära på att råka väldigt illa ut pga av inkompetent vårdpersonal så jag tror jag talar för dom flesta utsatta här inne när jag säger att ditt inlägg är rätt elakt där du hänvisar till TS skulle ljuga pga av att hon blir hemskickad utan undersökning. Ts är dessutom ingen ny användare och har inte tidigare gett någon som helst antydan vad jag vet att ljuga.
 
@ztsu

Jag bor tyvärr för långt ifrån för att komma upp och hjälpa dig i kväll. Annars hade jag gjort det utan att tveka. Jag hoppas nån här inne bor närmare och kan hjälpa dig. Fortsätt och stå på dig. Klappa om dig själv för att du tog dig dit i dag även om det inte blev det resultat som var tänkt. Stor kram :heart
 
Jag hoppas så innerligt att du får veta vad som felas även om det inte är nåt allvarligt @ztsu
Jättebra att du nappar på att ta en bukefalist med dig!!
Stor peppkram, hoppas du mår lite bättre när du sovit ett tag.
 
Jag är lite av samma åsikt och jag med alla mina missfall har varit i väldigt nära kontakt med gynakuten på Sahlgrenska och har bara blivit väldigt bra bemött, oavsett tid på dygnet jag kommit in.

Nu sitter vi alla framför en skärm och har egentligen ingen aning om vad som har hänt, så det är ingen idé för någon av oss att hetsa upp oss över en kass vård. Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.
Det är trevligt att se en motvikt till den vård ts verkar ha fått. Eller, brist på heter det kanske. Då kan ju inte alla vara kass.

Samtidigt är det nog lite galet att säga att ts ljuger ihop någon historia. Tyvärr fungerar vården sådär dåligt på flera håll och vi som peppar peppar sluppit att vara med om det ska nog vara ganska glada. Det är ju faktiskt väldigt vanligt att kvinnor verkar få höra hur normalt allting är. Folk lyfter knappt på ögonbrynen åt det ju så oavsett vad är det ingenting taget ur luften.

Värt att notera att jag tror inte att ts ljuger ihop något. Då tror jag inte att hon hade skrivit det på nämnda sätt och jag har en känsla av att den här användaren har bättre saker för sig än att låtsas åka till akuten.
 
@ztsu
Blir helt matt av att läsa hur du blir bemött!
Jag hoppas det är någon som kan följa med dig ikväll, jag bor tyvärr för långt i väg. Om inte så tacka ja till @niphredil erbjudande om att ringa dit, innan du åker in.

Du sa att du hade lågt Hb sedan innan, om inte något annat, se till att de tar ett Hb på dig!!
 
Nu är jag hemma igen och har fått i mig en kopp te. Nu ska jag försöka sova en timme eller två. Har ont i magen och känner mig liksom trött i hela kroppen, nästan som när man har influensa ni vet?

Har funderat på det här med missfall. Kan det kanske vara det trots allt? Allt talar ju emot; min kille har inte kommit i mig en enda gång sedan förra mensen och enligt min kalender hade jag ägglossning 21/1 och jag började blöda 25/1 (på så få dagar har väl ägget knappt ens hunnit fästa, om det nu mot förmodan skulle ha befruktats av någon krigarförsatsspermie?), men ändå? Konstigare saker har ju hänt antar jag. Grav.testet visade ju dock negativt mindre än ett dygn efter att jag börjat blöda.

Ni är flera som har erbjudit er att följa med mig in, och jag funderar på att faktiskt tacka ja till det erbjudandet. Så OM det är någon av er i närheten (Falköping/Skövde) som skulle kunna tänka sig att åka med mig in till KSS ikväll och vara min röst (för jag suger uppenbarligen på det själv) och support så kan ni väl skicka ett PM? Är för trött för att läsa tillbaka i tråden och skicka PM själv nu :heart

Men du...kanske kan vara värt o ta febern? Har du kollat tidigare? Tror inte jag har läst något om det i tråden o vet inte om du fått idén från någon annan.

Jag tänker också så här. Kan det vara en idé att du skriver ned symtom, hur länge allt har pågått, hur allt har känts, etc på ett papper o ta med? Som stöd så att du får med allt som du vill ha berättat.

Kan det vara en idé?

O jag tycker du gör helt rätt, lyssna på kroppen...sov en sväng o glöm inte att försöka äta något.

:heart
 
Ni är flera som har erbjudit er att följa med mig in, och jag funderar på att faktiskt tacka ja till det erbjudandet. Så OM det är någon av er i närheten (Falköping/Skövde) som skulle kunna tänka sig att åka med mig in till KSS ikväll och vara min röst (för jag suger uppenbarligen på det själv) och support så kan ni väl skicka ett PM? Är för trött för att läsa tillbaka i tråden och skicka PM själv nu :heart

@*Gotlandsrusset* ?
 
Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.

Och det här är ett sånt tillfälle en bör hålla käften om sådana misstankar. Nej, vi kan inte veta vad som blivit sagt mellan TS och vårdpersonal men det finns ju inget som tyder på att TS ljuger. Fy vad lågt att antyda det i det här läget.
 
Nu sitter vi alla framför en skärm och har egentligen ingen aning om vad som har hänt, så det är ingen idé för någon av oss att hetsa upp oss över en kass vård. Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.
Men alltså, VAD vill du få ut genom att skriva så där?

TS behöver allt stöd hon någonsin kan få då hon sitter i en väldigt obehaglig och skrämmande sits och dessutom bemöts illa från vården. Då kommer du och antyder att hon skulle ha ljugit ihop hela eller delar av situationen!?

Jag tror inte att du förstår hur mycket ett inlägg som ditt kan skada. Du har ingen aning om vem som befinner sig bakom valfritt nick på den här sidan. Därmed har du heller ingen aning om hur reaktionen kan bli på det du skriver, och vilka konsekvenser ditt agerande kan få.
 
Men alltså, VAD vill du få ut genom att skriva så där?
Nu har folk verkligen ballat ur, för ingenstans har jag skrivit att TS ljuger. Vad jag skrivit är att det inte är någon idé att hetsa upp sig eftersom vi inte vet vad som hänt. Alls. Vi vet bara vad TS säger. Alla brukar hetsa så väldigt mycket kring källkritik och jag är lite källkritiskt i detta fall just eftersom jag som haft väldigt mycket med gynakuten på Sahlgrenska under flera år att göra inte alls haft den erfarenheten.

Men jag har inte någonstans skrivit att TS ljuger, bara att det inte är någon idé att hetsa upp sig och bli arg på att det är så dålig vård i Sverige.
 
Nu har folk verkligen ballat ur, för ingenstans har jag skrivit att TS ljuger. Vad jag skrivit är att det inte är någon idé att hetsa upp sig eftersom vi inte vet vad som hänt. Alls. Vi vet bara vad TS säger. Alla brukar hetsa så väldigt mycket kring källkritik och jag är lite källkritiskt i detta fall just eftersom jag som haft väldigt mycket med gynakuten på Sahlgrenska under flera år att göra inte alls haft den erfarenheten.

Men jag har inte någonstans skrivit att TS ljuger, bara att det inte är någon idé att hetsa upp sig och bli arg på att det är så dålig vård i Sverige.

Nu har ju väldigt många reagerat på det du har skrivit och även TS som tog mycket illa upp. Du känner inte att en ursäkt hade platsat bättre?

Du antyder väldig mycket att en fullt rimlig förklaring är att TS ljuger. Är det inte så du menar så bör du kanske tänka på hur du uttrycker dig?
 
Nu har folk verkligen ballat ur, för ingenstans har jag skrivit att TS ljuger. Vad jag skrivit är att det inte är någon idé att hetsa upp sig eftersom vi inte vet vad som hänt. Alls. Vi vet bara vad TS säger. Alla brukar hetsa så väldigt mycket kring källkritik och jag är lite källkritiskt i detta fall just eftersom jag som haft väldigt mycket med gynakuten på Sahlgrenska under flera år att göra inte alls haft den erfarenheten.

Men jag har inte någonstans skrivit att TS ljuger, bara att det inte är någon idé att hetsa upp sig och bli arg på att det är så dålig vård i Sverige.
Du antyder väldigt starkt att TS skulle ljuga. Det passar sig inte alls i en tråd som denna. Vill du diskutera hur du tycker bilden på vården är sned så tycker jag att det vore bättre att du startar en egen tråd/hittar en tråd som diskuterar just det ämnet. Inte ifrågasätta sanningshalten i TS ord.

Källkritik är jävligt bra. Men bara för att du har fått bra vård där så innebär det inte att alla får det. Tyvärr.

Jag står fast vid mina ord i mitt förra inlägg.
 
@Ramona jag ringde upprepade ggr till 1177 och uppsökte akuten när jag kände att något var fel. Jag blödde vanliga mensblödningar men hade så ont att jag trodde jag skulle avlida ibland.

Jag blev hemskickad med 2 Alvedon och en 1 Ipren och fick även samma råd av 1177 för det var ju så normalt allt för det var säkerligen ägglossning eller mensvärk enligt alla. Ingen bemödade sig att ens undersöka mig.

Jag var gravid, när det upptäcktes var jag i v 11+2 och fostret jag bar på hade inga hjärtljud och såg ut som ett kläckt ägg på UL, allt upptäcktes för att jag till slut tog mig mod att ringa min barnmorska och träffa henne. Hon ansåg att det inte var normalt att ha så ont och kallade ner en gynekolog som undersökte mig och genasst sa att något var fel.

Jag fick skrapas för att få ut allt. Jag vet vilken vecka jag var i pga att jag hade haft sex 2 ggr det senaste året.

Jag hade ont, riktigt ont men ingen hjälpte mig! Så nä, det är inte alltid man blir bra bemött och får hjälp när det gäller det gynekologiska! Allt är ju så normalt när det gäller den biten.
 
Men du...kanske kan vara värt o ta febern? Har du kollat tidigare? Tror inte jag har läst något om det i tråden o vet inte om du fått idén från någon annan.

Jag tänker också så här. Kan det vara en idé att du skriver ned symtom, hur länge allt har pågått, hur allt har känts, etc på ett papper o ta med? Som stöd så att du får med allt som du vill ha berättat.

Kan det vara en idé?

O jag tycker du gör helt rätt, lyssna på kroppen...sov en sväng o glöm inte att försöka äta något.

:heart

Tog tempen igår kväll och då var den normal. Känner mig febrig nu dock, ligger under täcket med pyjamas och tjock fleece men fryser ändå. Kan väl bero på smärtan i magen och den psykiska urladdningen tidigare idag iofs, och jag har ingen termometer hemma så jag kan inte mäta.

det är faktiskt en bra idé att skriva ner allting. Ska försöka orka det sen. Har känt mig ganska pigg tidigare trots allt, men nu känner jag mig inte alls på hugget. Sååååå trött och sleten, som om hela kroppen försöker tala om att något är fel. Så jag ligger här i mörkret med bara den molande värken som sällskap.

Tack för all pepp ni som peppar :heart
 
Tog tempen igår kväll och då var den normal. Känner mig febrig nu dock, ligger under täcket med pyjamas och tjock fleece men fryser ändå. Kan väl bero på smärtan i magen och den psykiska urladdningen tidigare idag iofs, och jag har ingen termometer hemma så jag kan inte mäta.

det är faktiskt en bra idé att skriva ner allting. Ska försöka orka det sen. Har känt mig ganska pigg tidigare trots allt, men nu känner jag mig inte alls på hugget. Sååååå trött och sleten, som om hela kroppen försöker tala om att något är fel. Så jag ligger här i mörkret med bara den molande värken som sällskap.

Tack för all pepp ni som peppar :heart

Du HAR gjort en jätteurladdning, klart du får en reaktion från kroppen.

Ta hjälp från de som finns dig nära i form av nära o kära samt bukefalister. Se till att du får i dig någon näring o se om du orkar själv skriva ned eller om du orkar ha någon hos dig som kan skriva åt dig.

Ta hand om dig!

-

Ni andra i tråden som läser, vet ni om det finns någon barnmorska eller gynekolog här på forumet. Läkare vet jag att det finns.
 
Du HAR gjort en jätteurladdning, klart du får en reaktion från kroppen.

Ta hjälp från de som finns dig nära i form av nära o kära samt bukefalister. Se till att du får i dig någon näring o se om du orkar själv skriva ned eller om du orkar ha någon hos dig som kan skriva åt dig.

Ta hand om dig!

-

Ni andra i tråden som läser, vet ni om det finns någon barnmorska eller gynekolog här på forumet. Läkare vet jag att det finns.

Eller ett sjunkande Hb.

Oavsett utbildning så är det omöjligt att ställa en diagnos eller sia om en, via nätet.

/BMA
 
Ja, skriv ner punktvis och lämna över till läkaren.
Som jag uppfattat det har du:

-Kraftiga blödningar i flera dagar, det bara rinner klarrött färskt blod som från ett öppet sår
-Smärta i buken
-Du känner dig svag och utmattad
-Du har tidigare haft framfall
-Graviditetstest var negativt
-Du känner oregelmässigheter i slidan, det känns som din livmodertapp är för långt ner och den känns mosig och som det går av bitar
-Det är väldigt länge sen du gjorde en gynundersökning
-Du har aldrig gjort cellprov

Kopiera gärna detta och fyll på med flera symptom. Så många detaljer du kan komma på. Så kan du skriva ut och ta med dig. :)
 
Ja, skriv ner punktvis och lämna över till läkaren.
Som jag uppfattat det har du:

-Kraftiga blödningar i flera dagar, det bara rinner klarrött färskt blod som från ett öppet sår
-Smärta i buken
-Du känner dig svag och utmattad
-Du har tidigare haft framfall
-Graviditetstest var negativt
-Du känner oregelmässigheter i slidan, det känns som din livmodertapp är för långt ner och den känns mosig och som det går av bitar
-Det är väldigt länge sen du gjorde en gynundersökning
-Du har aldrig gjort cellprov

Kopiera gärna detta och fyll på med flera symptom. Så många detaljer du kan komma på. Så kan du skriva ut och ta med dig. :)
Vilken bra sammanfattning :)
 
Tog tempen igår kväll och då var den normal. Känner mig febrig nu dock, ligger under täcket med pyjamas och tjock fleece men fryser ändå. Kan väl bero på smärtan i magen och den psykiska urladdningen tidigare idag iofs, och jag har ingen termometer hemma så jag kan inte mäta.

det är faktiskt en bra idé att skriva ner allting. Ska försöka orka det sen. Har känt mig ganska pigg tidigare trots allt, men nu känner jag mig inte alls på hugget. Sååååå trött och sleten, som om hela kroppen försöker tala om att något är fel. Så jag ligger här i mörkret med bara den molande värken som sällskap.

Tack för all pepp ni som peppar :heart

Jag kan följa med dig till KSS imorgon fram till 14 ❤️
 
Eller ett sjunkande Hb.
Oavsett utbildning så är det omöjligt att ställa en diagnos eller sia om en, via nätet.
/BMA

Oavsett utbildning är det omöjligt att ställa en diagnos, absolut. Vilket jag aldrig heller efterlyste, eller hur? Jag efterslyste om det fanns en barnmorska eller gynekolog. Thats it! Vad jag vet skrev jag aldrig i mitt inlägg att jag önskade en diagnos ställd över nätet. Varför skulle jag vilja det? Det finns andra orsaker till varför jag frågade om de två professionerna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 187
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 239
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 116
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 683
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp