Bukefalos 28 år!

Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Kan uppdatera lite:

Har varit i kontakt med sköterskorna som tyvärr inte kunde ordna en tid innan kl 14. Däremot finns en tid efter det. Båda jag har pratat med var otroligt trevliga och tycker att TS ska komma in om hon har ont.

Narkos fanns det inte möjlighet till på en jourtid på så här kort varsel men eventuellt lugnande.

Har PM:at TS som får ta ställning till om hon kan tänka sig att gå dit själv.
Naturligtvis är ts mycket känslig för hur bemötandet (eftersom hon tydligen haft det jobbigt med den typen av undersökningar tidigare) är och reagerar på minsta lilla tonlägesförändring. Något som vi, som inte har de erfarenheterna, kanske inte skulle reagera på/bry oss om. Bra att hon fick hjälp av dig med kontakten.
 
@a1agnlju Jag skulle nog vara försiktig med att förutsätta vad andra bukefalister har för erfarenheter. Vi vet väldigt lite om varandra trots allt.
 
Bara en förklaring av hur olika folk kan se på saker och ting. Men okej...
Jaha. Ja, det har jag ju redan kommenterat:

"Jag tror att det är lättare att ringa när det inte gäller en själv. Jag menar, de kan ju låta lite muttriga och buttriga liksom så det gäller ju att inte ta det personligt vilket kan vara svårt om man känner sig sårbar."

Jag har ingen som helst synpunkt på att TS känner sig illa bemött. Jag bara skrev om hur jag blev bemött. Det var allt.
 
Följt tråden och tycker att det var toppen av @niphredil att ringa dit :bow:. Jag hoppas att TS kommer dit idag så hon kan få hjälp. Även om det är ofarligt så är det ju skönt att få det svart på vitt, för man är ju självklart orolig när det inte är som det brukar.
 
Jaha. Ja, det har jag ju redan kommenterat:

"Jag tror att det är lättare att ringa när det inte gäller en själv. Jag menar, de kan ju låta lite muttriga och buttriga liksom så det gäller ju att inte ta det personligt vilket kan vara svårt om man känner sig sårbar."

Jag har ingen som helst synpunkt på att TS känner sig illa bemött. Jag bara skrev om hur jag blev bemött. Det var allt.
Nej, det var andra som hoppade på det. Jag skrev på ditt inlägg för att visa att jag tyckte det var en fin gest av dig att hjälpa ts med att kontakta sjukvården åt henne när hon nu kände att hon inte klarade det. Ts känsla vid kontakten med sjuksköterskan hörde egentligen inte dit på det sättet.
 
Ah, sorry @a1agnlju , då missförstod jag! Eftersom jag hade skrivit att de var trevliga så trodde jag att du menade det mot mig. Jag ber om ursäkt!
 
Läkare gissar nog helst inte, framför allt inte via nätet ;)

Får vi råd av läkare får de nog komma på läkarnas initiativ. Man kanske inte vill sätta sin yrkesheder på spel genom att spekulera.

Här har funnits en gynekolog, jag tittade på
hens profil förut, hen har inte varit inloggad sedan november.

Nej gissa ska man aldrig.
 
Har varit i kontakt med ts via sms. Tyvärr kan jag bara följa med henne fram till klockan 15 sen måste jag åka till jobbet. Känns lite tråkigt att jag inte kunde ställa upp nu när hon fått tid :(
 
Liten update från mig vore kanske på sin plats :D

Har tackat ja till tiden på KSS klockan 15. Är livrädd men har bestämtmig för att bara göra det. Jag kommer nog inte klara att genomgå någon undersökning men bara att träffa läkaren är ett steg i rätt riktning. Skulle hon tro att det är något superakut lär hon ge mig lättnarkos och är det inte superakut så har jag iaf lugnat mig själv.
Blöder mindre idag, nästan inget alls, men har fortfarande väldigt ont i magen :(

Tack alla för ert fantastiska stöd!
Och extra tack till @*Gotlandsrusset* och @niphredil :heart
 
Liten update från mig vore kanske på sin plats :D

Har tackat ja till tiden på KSS klockan 15. Är livrädd men har bestämtmig för att bara göra det. Jag kommer nog inte klara att genomgå någon undersökning men bara att träffa läkaren är ett steg i rätt riktning. Skulle hon tro att det är något superakut lär hon ge mig lättnarkos och är det inte superakut så har jag iaf lugnat mig själv.
Blöder mindre idag, nästan inget alls, men har fortfarande väldigt ont i magen :(

Tack alla för ert fantastiska stöd!
Och extra tack till @*Gotlandsrusset* och @niphredil :heart

Du är modig och stark - glöm inte det!
 
Liten update från mig vore kanske på sin plats :D

Har tackat ja till tiden på KSS klockan 15. Är livrädd men har bestämtmig för att bara göra det. Jag kommer nog inte klara att genomgå någon undersökning men bara att träffa läkaren är ett steg i rätt riktning. Skulle hon tro att det är något superakut lär hon ge mig lättnarkos och är det inte superakut så har jag iaf lugnat mig själv.
Blöder mindre idag, nästan inget alls, men har fortfarande väldigt ont i magen :(

Tack alla för ert fantastiska stöd!
Och extra tack till @*Gotlandsrusset* och @niphredil :heart
Bra gjort! :bow:
 
Liten update från mig vore kanske på sin plats :D

Har tackat ja till tiden på KSS klockan 15. Är livrädd men har bestämtmig för att bara göra det. Jag kommer nog inte klara att genomgå någon undersökning men bara att träffa läkaren är ett steg i rätt riktning. Skulle hon tro att det är något superakut lär hon ge mig lättnarkos och är det inte superakut så har jag iaf lugnat mig själv.
Blöder mindre idag, nästan inget alls, men har fortfarande väldigt ont i magen :(

Tack alla för ert fantastiska stöd!
Och extra tack till @*Gotlandsrusset* och @niphredil :heart

Bra gjort!
 
Liten update från mig vore kanske på sin plats :D

Har tackat ja till tiden på KSS klockan 15. Är livrädd men har bestämtmig för att bara göra det. Jag kommer nog inte klara att genomgå någon undersökning men bara att träffa läkaren är ett steg i rätt riktning. Skulle hon tro att det är något superakut lär hon ge mig lättnarkos och är det inte superakut så har jag iaf lugnat mig själv.
Blöder mindre idag, nästan inget alls, men har fortfarande väldigt ont i magen :(

Tack alla för ert fantastiska stöd!
Och extra tack till @*Gotlandsrusset* och @niphredil :heart
Jag är så glad att du tackat ja till tiden!! Heja dig som går dit!
 
@ztsu Vill bara att du ska veta att sköterskan jag pratade med sa "självklart måste vi ju ta emot tösabiten om hon har ont!".

"Tösabiten" :D

Hoppas du får ett bra bemötande när du är där och kom ihåg att vara tydlig om hur ont det gör. Underdriv inte!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 146
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 207
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 675
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp