Hjälp med ESTA

Modest

Trådstartare
Hej! Chansar och ser om någon här inne kanske har koll på just detta:
När man fyller i ESTA-ansökan ska man ju svara på huruvida man är på genomresa eller inte. Om man svarar ja ska man fylla i adress och kontaktuppgifter i USA. Jag ska flyga till Seattle och sedan åka bil/tåg/buss (oklart ännu) till Vancouver.

Jag fattar inte riktigt om jag ska svara ja eller nej? Jag lämnar ju flygplatsen i Seattle men har ingen adress att uppge i USA eftersom vi kommer att åka direkt till Kanada.

Någon som vet? Supertack för hjälp i så fall!
 
När jag skulle mellanlanda på Newark på väg till Kanada så skulle man fylla i flygplatsen som adress för mellanlandningen. Jag har ringt de med frågor när jag varit orolig då det är så viktigt att det blir rätt, de är väldigt trevliga och hjälpsamma :)
 
När jag skulle mellanlanda på Newark på väg till Kanada så skulle man fylla i flygplatsen som adress för mellanlandningen. Jag har ringt de med frågor när jag varit orolig då det är så viktigt att det blir rätt, de är väldigt trevliga och hjälpsamma :)

Men om du bara mellanlandade så måste det ju verkligen räknas som genomresa? Problemet i mitt fall är ju just att det inte rör sig om en mellanlandning. Vart ringde du? :)
 

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 877
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 127
Senast: inverterad
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 900
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp