Bukefalos 28 år!

Hjälp med inställningar... *bild*

Sv: Hjälp med inställningar... *bild*

Testade dra fram skaklarna lite igår.
Och tog oss på en liten svängom, och gissa vad?

Vagnen tippade inte längre! :bow:

Tror dock jag ska prova sänka vagnen där fram de sista två hålen också, och se om det blir lite bättre ändå.

Det som vart lite krångligt var bakselen (efter som öglan-på-skakeln hamnade framför öglan-på-selen) att fästa den utan det blev "knövligt".
Får kanske ta och se om jag hittar någon bra hake, har hittills bara hittat med rund "fäst-yta", vill ha en rak så lädret sitter bättre i.

Hade ingen kamera med, och ingen mobil.
Men allt kändes bra, ingen tippande vagn, sträckta draglinor under frammåtfärd och bröstan åkte inte upp på strupen (som nån nämnde den kunde göra...)

Ska dock fixa bild så ni får hjälpa mig med slut resultatet.
Den som jag vet finns till hjälp har tid om 4 veckor. Tid är bokad!

Tack så länge för hjälpen, alla :)
Hälsningar oss//

Rocky-300x225.jpg
 
Sv: Hjälp med inställningar... *bild*

Vad kul att det gick bra och vad fin ponny du har! Supersöt.

Du kan ju testa och känna hur tungt det blir om du har en kompis som sitter i rockarden och du håller skaklarna i samma höjd som de kommer när de sitter fast när du kör. Det ska ju vara lite tryck så det inte hoppar och lättar men inte för mycket heller. Har för mig jag hört 8 kg ungefär.
 
Sv: Hjälp med inställningar... *bild*

Tack så mycket, min lilla Rocky är snällheten själv ovh det syns på hans ögon tycker jag ;)

Jag har aldrig hört detta.. men jag ska prova!
 
Sv: Hjälp med inställningar... *bild*

Tycker det ser bra ut och draglinorna behöver du absolut inte korta då dom ska vara lite slaka
 
Sv: Hjälp med inställningar... *bild*

varför svarar du så? Draglinorna behövde ju visst kortas, eftersom ponnyn drog mer med skaklarna än draglinorna.
 
Sv: Hjälp med inställningar... *FLER bilder*

Nu har draglinan fått fler hål.
Vagns-justeringen blev dock fixad först igår, så den är inte "rätt" på bilden.
Med justeringarna jag fick hjälp med här på buke så tippar inte vagnen.
Men den blir nog bättre ändå med de sista två hålen på skaklarna (som jag fixade igår..).

Jag är super nöjd med min sele och vagn...
... och ponny ;)

Här är en ny bild sedan iförrgår, med en kompis till mig:
7-2.jpg

Draglinorna ser längre ut än vad de är, han har precis precis stannat.

OCH jag vet att tömmarna ska genom öglorna på bröstan :grin:

Bonus:
7-3.jpg

8-5.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 217
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 252
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 613
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 856
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp