Bukefalos 28 år!

Hjälp mig att ta mig samman

Zanuzzi

Trådstartare
Snälla buke, tala förstånd med mig...

Jag har träffat hästen med stort H :love: Jag är i Tyskland där jag jobbar som hästskötare på en gård som bland annat bedriver uppfödning. Chefen har bestämt sig för att sluta avla på ett av avelsstoen eftersom hon inte ger tillräckligt fina avkommor, och pga av detta flyttades hon till stallet där jag jobbar. Jag fick i uppgift att longera henne och förbereda henne för ridning (hon är riden några månader som treåring, men efter det har hon bara gått som avelssto i flera år). Det sa klick så fort jag började jobba med henne :love: Igår red jag henne för första gången, och efter det är jag som besatt :love: Hon är så fruktansvärt fin; ett under av skönhet och känslighet och arbetsvilja :love:

MEN hon finns här i Tyskland. Om några månader ska jag åka hem, och kan inte ta henne med mig, av flera orsaker:
- Jag har inte pratat med ägaren, så jag vet inte om hon är villig att sälja.
- Jag har ingen stabilitet i livet (jag ska plugga när jag kommer hem, men jag vet inte var jag ska bo + att jag bara ska plugga en termin och efter det vet jag inte alls vad jag ska göra) och kan pga det inte ta på mig ansvaret för en häst. Hur ska jag kunna göra det när jag knappt kan ta hand om mig själv?
- Jag har inte ekonomin då jag under de närmaste åren inte har en aning om vad jag ska göra, och därmed inte kan säga något om min inkomst.
- Jag är inte säker på att jag har kunskapen. Jag har ridit på ridskola hela livet, haft medryttarhästar, varit på massor med ridläger och nu är jag här, men jag har aldrig haft huvudansvaret för en häst. Jag vet inget om att räkna ut foderstater, försäkringar, prova ut utrustning och allt annat som ingår när man har hela ansvaret. Dessutom är jag inte säker på att jag kan uppmärksamma sjukdoms- och skadetendenser tidigt nog. Tex kan jag ha jättesvårt att upptäcka små hältor, och det borde man väl ändå kunna se om man ska ha egen häst?