Hjälp mig välja hingst!

Sv: Hjälp mig välja hingst!

Men om stoet själv är en riktigt duktig hoppare, men med övervägande dressyr bakom sig.

Hur ser du då på att använda en hopphingst (med bra gång) och med gedigen hoppstam?

I såna fall skulle jag tittat på en äldre hingst för att veta vad han lämnar.
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

Avel: Bara nyfiken, hur har det gått? Har du betäckt än? Blev det KL? Själv var jag hos vet idag och det börjar nog närma sig, ska dit och kolla på onsdag igen om det är dags att betäcka, spännande!
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

Var på stationen idag. Det börjar närma sig så vi ska dit på onsdag igen för kontroll. Förra gången hon släppte ett ägg så öppnade hon sig inte så då kunde vi inte göra något. Hoppas det går bättre denna gång...:confused:
Har bestämt mig för King Louie.
Vilken hingst blir det för din del?
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

Jag lämnade min tjej på stationen igår så de skulle kolla henne idag, jag jobbar dag idag. Har försökt nå kvinnan på stationen nu men det är upptaget hela tiden, är väldigt nyfiken. Är hon redo så blir hon kvar över helgen annars får jag väl åka dit på måndag igen :(

Det blir Hip Hop för mig efter mycket funderande. Pratade med henne på stationen också som har hållt på i många år med avel och hon tyckte jag hellre skulle satsa på Hip Hop än Lambo om jag ville satsa på hoppning. Så det blev så, det känns väldigt bra, var något med Hip Hop som jag fastnade för när jag såg honom. :)

Vi kan väl hålla lite kontakt här framöver så vi ser hur det går för våra små ston, om de blir dräktiga, med vem och förhoppningsvis nästa år när de blir mammor... :)
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

Hej. Fick mitt sto seminerat i lördags och idag kollade vi att hon hade släppt ägget. Spolade också rent livmodern med flera påsar då det var vätska kvar i den eftersom hon inte öppnar sig ordentligt.
Nu blir det kontroll om 2,5 veckor för att se om hon har tagit sig.;)
Hoppas allt har gått bra med ditt sto.
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

Jag har en Hip Hop avkomma som jag är väldigt nöjd med! En tvååring som är hur mysig som helst. Hoppas mycket på honom :D
Lycka till med fölis!
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

Nu är min lilla pålle seminerad! :)
Tog några dagar extra mot vad vi trodde för att hon skulle vara redo!
Så nu är det bara för mig att vänta också...kan knappt bärga mig. Kan ju hoppas att det gick lika bra som förra gången och att hon tar sig direkt. :D

Det var roligt att höra att du är nöjd Becca! Ska bli spännande!

Nu får jag bara få tag i hovslagaren också då hon dragit av sig en sko...

Men just nu ska jag fokusera på annat, ska gifta mig i övermorgon. Shit, konstigt att skriva ner det. Tänk vilken bra bröllopspresent till mig själv det vore med ett föl! :love:
 
Sv: Hjälp mig välja hingst!

:dGrattis till bröllopet. Hoppas verkligen du får ett litet föl i bröllopspresent (även om det kommer 11 månader för sent).:d:d
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 224
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 277
Senast: Unafraid
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 492
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 131
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp