Hjälp mot trilskande muskler

tott

Trådstartare
Jag har problem med min kropp. Jag går på fysioterapi och jag får akupunktur, men känner att jag gärna tar hjälp av nåt mera.
Finns det något ämne/piller som på riktigt mjukar upp stela skrikande muskler? ...eller har ni något annat bra tips som fungerar?
 
Jag vet inte vad du gör med din fysio men generellt så behöver väl kroppen oftast hitta sin egenbalans så att den inte behöver spjärna emot mha musklerna. Vettig träning/sjukgymnastik, någon som är bra på att manipulera tex en kiro/osteopat och något mjukare tex feldenkrais som "lurar" kroppen till bättre lägen är den kombo som funkar bäst för mig. Underhåller bäst själv med yoga och att så stor del av dagen som möjligt ha alla tankar om avspänning/hållning/egenbalans jag lärt mig med i tiden huvudet i allt jag gör.
 
Tack! Har fått en del övningar av fysion, och jag gör dem...men inte varje dag.
Ska kolla närmare på feldenkrais. Tack!
 
Får du i dig tillräckligt med magnesium? Det magnesium som hjälper musklerna bäst är magnesium kelat om du vill prova. Tillskott av magnesium via munnen tar ett tag innan de ger effekt om man har en brist så det gäller att vara uthållig. Är det specifika muskler kan magnesiumspray också hjälpa. Det hjälper omgående men smörjer man in musklerna med det dagligen får man en bättre effekt än om man bara tar det då och då.

Även brist på b-vitaminerna kan ge stela och onda muskler.

Sedan finns det en uppsjö med piller, pulver och grejer som kan öka blodgenomströmning och liknande i musklerna men där får man läsa på och veta vad man gör innan man ger sig på det. Magnesium i normala doser och b-vitamin är iallafall harmlöst att prova. B-vitamin är vattenlösligt så eventuellt överskott kissar du isåfall bara ut.
 
Får du i dig tillräckligt med magnesium? Det magnesium som hjälper musklerna bäst är magnesium kelat om du vill prova. Tillskott av magnesium via munnen tar ett tag innan de ger effekt om man har en brist så det gäller att vara uthållig. Är det specifika muskler kan magnesiumspray också hjälpa. Det hjälper omgående men smörjer man in musklerna med det dagligen får man en bättre effekt än om man bara tar det då och då.

Även brist på b-vitaminerna kan ge stela och onda muskler.

Sedan finns det en uppsjö med piller, pulver och grejer som kan öka blodgenomströmning och liknande i musklerna men där får man läsa på och veta vad man gör innan man ger sig på det. Magnesium i normala doser och b-vitamin är iallafall harmlöst att prova. B-vitamin är vattenlösligt så eventuellt överskott kissar du isåfall bara ut.
Tack! Känns som att hela kroppen trilskas, mer eller mindre, men det är främst ländrygg, rumpa och baksida lår som smärtar.
Har ätit b-vitamin förut, men märkte ingen skillnad. Har nog ätit magnesium också, men det var ett tag sedan...
 
Jag har problem med min kropp. Jag går på fysioterapi och jag får akupunktur, men känner att jag gärna tar hjälp av nåt mera.
Finns det något ämne/piller som på riktigt mjukar upp stela skrikande muskler? ...eller har ni något annat bra tips som fungerar?
Finns muskelavslappnande, paraflex till exempel men det är ju receptbelagt.
Tränar du? Mer än att göra lite övningar från fysion alltså.
 
Finns muskelavslappnande, paraflex till exempel men det är ju receptbelagt.
Tränar du? Mer än att göra lite övningar från fysion alltså.
Har fått muskelavslappnade utskrivet av läkare. Tar dem ibland, men gillar inte riktigt suddigheten i huvudet och i synen, som jag får - även om kroppen i övrigt njuter.

Jag tränar 2 ggr i veckan just nu, men har tränat mera förut (5-6 pass/vecka) - eventuellt en orsak till att jag nu mår som jag gör :( Har väl inte haft rätt teknik i alla övningar.
 
Tack! Känns som att hela kroppen trilskas, mer eller mindre, men det är främst ländrygg, rumpa och baksida lår som smärtar.
Har ätit b-vitamin förut, men märkte ingen skillnad. Har nog ätit magnesium också, men det var ett tag sedan...

Har du testat kiropraktor?
Låsningar kan leda till överspändhet
 
Stressproblematik? Ofördelaktiga positioner i vardagen, t ex sitta med benen i kors, hänga på ett ben i stående? Sådant som nästan alla kan jobba på som ger spända muskler.
 
Äger och använder ibland - ibland flera dagar i rad. Märker ingen förbättring, men det är skönt för stunden och en liten stund efteråt.
Attans.
Gissar att du gör alla andra standardsaker som stretching, liniment, värme via vetekudde tex, ser till att hålla dig varm med kläder och kanske även pyjamas.
Gissar att det kanske är en naprapat som ger akupunkturen så då är väl övriga samtidiga aktuella behandlingar "utredda" där?

Slut på idéer här då tyvärr :(
 
Stressproblematik? Ofördelaktiga positioner i vardagen, t ex sitta med benen i kors, hänga på ett ben i stående? Sådant som nästan alla kan jobba på som ger spända muskler.
Kanske stress, eller gammal stress som satt sig "fel". Mår ganska bra mentalt nu sedan 1 år tillbaka, men ingen förbättring har skett.
Sitter aldrig med benen i kors! Undrar om jag ens kan sitta så. Satt mycket i saccosäcken förut och det kanske inte är helt optimalt i längden.
 
Attans.
Gissar att du gör alla andra standardsaker som stretching, liniment, värme via vetekudde tex, ser till att hålla dig varm med kläder och kanske även pyjamas.
Gissar att det kanske är en naprapat som ger akupunkturen så då är väl övriga samtidiga aktuella behandlingar "utredda" där?

Slut på idéer här då tyvärr :(
Jepp, gör allt det där, men det är en kines som ger kinesisk akupunktur - torde vara ännu bättre än t.ex en naprapat p.g.a 10 års utbildning i Kina.
 
Jag har problem med min kropp. Jag går på fysioterapi och jag får akupunktur, men känner att jag gärna tar hjälp av nåt mera.
Finns det något ämne/piller som på riktigt mjukar upp stela skrikande muskler? ...eller har ni något annat bra tips som fungerar?

Jag tycker en bra kiropraktor ger suverän effekt mot muskelspändhet.
Har också haft god hjälp av Feldenkrais innan jag hittade bra kiro. Har en svår whiplash som lätt ger spänningar. Feldenkrais hjälpte en del.

Fick i julklapp en nack- och rygg-massagemaskin som jag äääälskar! Kan varmt rekommendera den!
Jag får mycket mindre låsningar och mindre smärta.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 160
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
528
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 812
Senast: alazzi
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 520
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp