Hjälp! Ny dragbil

Jag har inte haft så bra koll på det men säg 1,15 per mil. Det blev mindre efter chiptrimningen. Mer effekt och mindre förbrukning. Men på en diesel skiljer inte förbrukningen så mycket som när man drar med en bensindriven bil. Det är ingen slump att det inte finns några bensindrivna lastbilar.

Min lilla passat variant drar 0.55 när jag kör utan släp och i princip en liter med släp.

Samma sak med Volvon (V70) förutom att sambon kör bra mycket snabbare än mig så ligger den ändå runt 0.55 utan släp.

Fronteran skiljer det kanske 0.15 mellan släp och inte släp när jag kör.

Så jag vill säga att det beror på motorstorleken.
 

Liknande trådar

Utrustning Vår gasdrivna subaru har förmodligen tackat för sig och det är antagligen dags att titta på ny dragbil. Om man vill ha något som är i...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Gnapp
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 447
Äldre Jag har insett att min älskade bil börjar bli gammal.... :cry: Han är nu 13 år gammal och har rört på sig över 22k mil.... Har varit en...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 243
Senast: voltis
·
Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
2 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp