Bukefalos 28 år!

Hjälp, vad gör jag?

Vi har under dag och kväll pratat. Min man som inte grinat på över 19 år gjorde det och insåg att han har problem att jobba med.
Vissa saker var missförstånd, andra dåliga skämt.
Oavsett har vi enats om att försöka förutsatt att han tar tag i din gamla skit och aldrig låter den gå ut över mig.
Han har också lovat inte dricka. IOM att det är då han är elak och kan få utbrott.

Jag fick fint erbjudande som jag tackat ja till m boende. Men jag avbokar det tills vidare.

Oavsett om jag går eller ej ville mannen ekonomiskt hjälpa till att betala min häst. Han tycker inte jag ska vara utan henne.
Och han vill inte att jag ska känna honom skyldig ngt för det. Det gör han för sin egen skull.

Det uppskattade jag.

Sen för att ge mig mer positivt som sjukskriven ville han köpa hantverksprylar jag gillar greja med.
Så det ska vi göra imorgon.

Jag vill bara avsluta med att tacka er alla på Buke som lagt tid på mig. Jag trodde aldrig jag skulle få så mkt stöd. Det gjorde mig så rörd! Ni kan i te förstå hur tacksam jag är. Jag var i en sån paniksituation. Och jag slapp vara själv och jag fick flera fina lösningar.
Buke är fantastiskt!
Tack igen till er alla!
 
Vi har under dag och kväll pratat. Min man som inte grinat på över 19 år gjorde det och insåg att han har problem att jobba med.
Vissa saker var missförstånd, andra dåliga skämt.
Oavsett har vi enats om att försöka förutsatt att han tar tag i din gamla skit och aldrig låter den gå ut över mig.
Han har också lovat inte dricka. IOM att det är då han är elak och kan få utbrott.

Jag fick fint erbjudande som jag tackat ja till m boende. Men jag avbokar det tills vidare.

Oavsett om jag går eller ej ville mannen ekonomiskt hjälpa till att betala min häst. Han tycker inte jag ska vara utan henne.,
Och han vill inte att jag ska känna honom skyldig ngt för det. Det gör han för sin egen skull.

Det uppskattade jag.

Sen för att ge mig mer positivt som sjukskriven ville han köpa hantverksprylar jag gillar greja med.
Så det ska vi göra imorgon.

Jag vill bara avsluta med att tacka er alla på Buke som lagt tid på mig. Jag trodde aldrig jag skulle få så mkt stöd. Det gjorde mig så rörd! Ni kan i te förstå hur tacksam jag är. Jag var i en sån paniksituation. Och jag slapp vara själv och jag fick flera fina lösningar.
Buke är fantastiskt!
Tack igen till er alla!
Är i liknande situation som du och vill bara säga att jag känner igen mycket av det du skrivit.

Min sambo är skötsam, dricker inte och har ett avancerat och välbetalt jobb och så.
Men det finns svin i alla lägen och ibland är det svårare att fatta hur en välartad "snäll kille" kan misshandla utan att ens höja rösten. :crazy:

Det låter jättebra att det har lugnat ner sig för dig med det mest akuta MEN, jag vill inte måla fan på väggen, men allt sånt här går i cykler.
Ingen misshandlade är jävlig 24/24 alla dagar i veckan.
Och jag hoppas att jag inte får skit för att jag skriver det här heller. :crazy:
Jag vet att jag låter som en glädjedödare och det är inte alls vad jag är ute efter. :heart
Det är i största välmening och tyvärr har jag upplevt det själv så många gånger att jag slutat tro på det. :(
Och ja, jag har mycket tack vare Buke fått upp ögonen för min situation och jag kommer göra vad jag kan för att lämna. :bow:
Jag har tagit första steget att berätta om min situation, jag har blivit erbjuden hjälp och framförallt så lär jag mig att försöka ta emot hjälpen också.

Det är inte det lättaste, jag är också sjukskriven och har hamnat i en beroendeställning.
Tyvärr verkar det som det, i alla fall ger min sambo något slags frikort att behandla mig som han gör.
Men jag hoppas jag har fel angående din man och att han verkligen vill och försöker att förändra. :heart
 
Jag vill bara avsluta med att tacka er alla på Buke som lagt tid på mig. Jag trodde aldrig jag skulle få så mkt stöd. Det gjorde mig så rörd! Ni kan i te förstå hur tacksam jag är. Jag var i en sån paniksituation. Och jag slapp vara själv och jag fick flera fina lösningar.
Buke är fantastiskt!
Tack igen till er alla!
Det låter fint. Riktigt fint.

Men jag vill också sända med ett litet budskap. OM - säger verkligen OM - det skulle bli fel igen så finns vi fortfarande här.

Att du väljer att satsa igen innebär inte att det vi sagt och erbjudit är förverkat.
Skulle du vilja vidare längre fram så finns alla varma tankar och all hjälp fortfarande här.

Lycka till
 
Är i liknande situation som du och vill bara säga att jag känner igen mycket av det du skrivit.

Min sambo är skötsam, dricker inte och har ett avancerat och välbetalt jobb och så.
Men det finns svin i alla lägen och ibland är det svårare att fatta hur en välartad "snäll kille" kan misshandla utan att ens höja rösten. :crazy:

Det låter jättebra att det har lugnat ner sig för dig med det mest akuta MEN, jag vill inte måla fan på väggen, men allt sånt här går i cykler.
Ingen misshandlade är jävlig 24/24 alla dagar i veckan.
Och jag hoppas att jag inte får skit för att jag skriver det här heller. :crazy:
Jag vet att jag låter som en glädjedödare och det är inte alls vad jag är ute efter. :heart
Det är i största välmening och tyvärr har jag upplevt det själv så många gånger att jag slutat tro på det. :(
Och ja, jag har mycket tack vare Buke fått upp ögonen för min situation och jag kommer göra vad jag kan för att lämna. :bow:
Jag har tagit första steget att berätta om min situation, jag har blivit erbjuden hjälp och framförallt så lär jag mig att försöka ta emot hjälpen också.

Det är inte det lättaste, jag är också sjukskriven och har hamnat i en beroendeställning.
Tyvärr verkar det som det, i alla fall ger min sambo något slags frikort att behandla mig som han gör.
Men jag hoppas jag har fel angående din man och att han verkligen vill och försöker att förändra. :heart
Jag tänker samma, även om det känns jättetråkigt och hoppas att jag har fel.
TS, läs gärna din tråd några gånger, som om det var någon annan som skrivit den. Vad skulle du tänkt, vad skulle du rått TS?
Det låter ju som att ni redan haft ämnet uppe då du skriver att han inte tycker att han har några problem. Så vad är annorlunda denna gången?
Så många trådar vi läser här där mannen växlar mellan tårar och rosor ena dagen och hårda ord och slag den andra. Att han gråter är tyvärr långt ifrån något kvitto på att han faktiskt fattat och tänkt om, det är snarare regel än undantag om jag förstått saken rätt.
En chans kan man ge, men snälla, inte mer...
 
Är i liknande situation som du och vill bara säga att jag känner igen mycket av det du skrivit.

Min sambo är skötsam, dricker inte och har ett avancerat och välbetalt jobb och så.
Men det finns svin i alla lägen och ibland är det svårare att fatta hur en välartad "snäll kille" kan misshandla utan att ens höja rösten. :crazy:

Det låter jättebra att det har lugnat ner sig för dig med det mest akuta MEN, jag vill inte måla fan på väggen, men allt sånt här går i cykler.
Ingen misshandlade är jävlig 24/24 alla dagar i veckan.
Och jag hoppas att jag inte får skit för att jag skriver det här heller. :crazy:
Jag vet att jag låter som en glädjedödare och det är inte alls vad jag är ute efter. :heart
Det är i största välmening och tyvärr har jag upplevt det själv så många gånger att jag slutat tro på det. :(
Och ja, jag har mycket tack vare Buke fått upp ögonen för min situation och jag kommer göra vad jag kan för att lämna. :bow:
Jag har tagit första steget att berätta om min situation, jag har blivit erbjuden hjälp och framförallt så lär jag mig att försöka ta emot hjälpen också.

Det är inte det lättaste, jag är också sjukskriven och har hamnat i en beroendeställning.
Tyvärr verkar det som det, i alla fall ger min sambo något slags frikort att behandla mig som han gör.
Men jag hoppas jag har fel angående din man och att han verkligen vill och försöker att förändra. :heart
:bow:
 
Vi har under dag och kväll pratat. Min man som inte grinat på över 19 år gjorde det och insåg att han har problem att jobba med.
Vissa saker var missförstånd, andra dåliga skämt.
Oavsett har vi enats om att försöka förutsatt att han tar tag i din gamla skit och aldrig låter den gå ut över mig.
Han har också lovat inte dricka. IOM att det är då han är elak och kan få utbrott.

Jag fick fint erbjudande som jag tackat ja till m boende. Men jag avbokar det tills vidare.

Oavsett om jag går eller ej ville mannen ekonomiskt hjälpa till att betala min häst. Han tycker inte jag ska vara utan henne.
Och han vill inte att jag ska känna honom skyldig ngt för det. Det gör han för sin egen skull.

Det uppskattade jag.

Sen för att ge mig mer positivt som sjukskriven ville han köpa hantverksprylar jag gillar greja med.
Så det ska vi göra imorgon.

Jag vill bara avsluta med att tacka er alla på Buke som lagt tid på mig. Jag trodde aldrig jag skulle få så mkt stöd. Det gjorde mig så rörd! Ni kan i te förstå hur tacksam jag är. Jag var i en sån paniksituation. Och jag slapp vara själv och jag fick flera fina lösningar.
Buke är fantastiskt!
Tack igen till er alla!
Det låter nästan för bra för att vara sant. Lycka till.
 
Jag vill inte heller låta som en pessimistisk glädjedödare. Men lova, lova att om han gör något, fysiskt eller psykiskt så gå så fort du bara kan. Sänd ett ett rop genom tråden eller PM till alla som erbjudit sig att hjälpa till. Och prata med dina föräldrar, var helt ärlig om din situation, både det förflutna och vad ni kommit överens om nu.

Nu när är allt är färskt, varje mycket tydlig. SÄTT GRÄNSER. Förklara att nästa gång han 'skämtar' eller det blir 'missförstånd' så är det slut.

Och du, prata med mannen att han ska gå i terapi och att ni kanske ska göra det tillsammans också. Av vad du har beskrivit har han både problem med impulskontroll, mycket gammal skit och alkohol. Det finns massor av hjälp, i grupp och enskilt att få.

Så många kramar. Heja dig! Och jag hoppas innerligt att nästa uppdatering är att du mår toppen med din häst och hund och har blivit friskare och starkare :love:
 
Jag tycker det är bra att ni försöker. Då vet ni att ni har gjort allt, vare sig det bär eller brister.

Det du behöver vara uppmärksam på är att det inte blir en glidande skala där du helt plötsligt är tillbaka i samma situation utan att du riktigt vet hur det gått till.

Lycka till, hoppas det går bra för er!
 
Jag förstår att det är textbook oh-oh och att många oroar sig över mitt beslut. Jag blir absolut inte sur eller tar illa upp av såna kommentarer.
Jag hade själv rek att flytta till någon annan om jag läste tråden.

Men jag lovar er att blir det otrevligt igen så flyttar jag.

Tack för er omtanke!
 
@kahaja Jag är av naturen otroligt skeptisk och i och med vad du skrev i din trådstart så köper jag inte alls att det skulle handla om missförstånd eller dåliga skämt. Du är rädd för hans utbrott när maten är fem minuter försenad och ledsen för att du inte får umgås med dina vänner. Det går inte att bortförklara som något annat än förtryck.

Men - det är din relation, ditt liv, ditt beslut. Mitt råd är bara att du nu ser till att ha en bra, genomtänkt steg-för-steg plan för hur du ska kunna lämna honom om du behöver i framtiden.
 
Ta in hjälp utifrån. Gå i parterapi eller något så ni fortsäter på den här vågen med att prata med varandra och stötta varandra.

Ta upp kontakt med gamla vänner igen.

Håller tummarna för er och önskar er all lycka!
 
Nu har det hänt igen och värre den här gången. Han blir totalt oresonlig, tänker inte klart och misstolkar(med flit), hotar om våld, sparkade till mig, hotade kasta saker på mig, trycker ner en med saker som grå mus, liten fitta, borde ha personlig assistent, mongo, feg och sen stod bara skakade i kroppen i ilska över ingenting. Hade jag gjort ngt då hade jag fått en smäll.
Jag blev också utslängd och fick bo kvar hur länge jag ville 5 ggr.det väzxlade mellan ut och hur länge jag vill.

Men nu måste jag bort. Helst igår! Säkert beror min psykiska oförmåga mkt på trötthet pga att alltid passa sig. Och jag blir bara sjukare här. Tyvärr har jag inte mycket pengar som sjukskriven och är så nedbruten att jag bara måste ha mina djur omkring mig, 3 kgs hund och en valack. Jag tror inte jag orkar fortsätta utan dem.

Så jag gör liv i tråden igen igen.
Hjälp!! Hur hittar jag någonstans för mig och häst och liten hund att ta vägen med mindre ekonomiska medel.
Jag kan hjälpa till en del i stall på olika vis. Eller agera hunddagis åt gårdsägare.

Snälla hjälp! Jag är ett vrak och känner att jag eg inte har ork med det här. Därför har jag varit kvar också omedveten fattar jag nu.

Snälla finns någon som har enklare boende ovh kan hjälpa till? Eller vet vem jag kan kontakta eller ni kan kontakta?
Jag har inte ork, råd eller rätt typ kontakter. Jag är bra så, så ledsen. Och funderar på om det ens är värt att fortsätta.

Så snälla, hjälp!
 
Nu har det hänt igen och värre den här gången. Han blir totalt oresonlig, tänker inte klart och misstolkar(med flit), hotar om våld, sparkade till mig, hotade kasta saker på mig, trycker ner en med saker som grå mus, liten fitta, borde ha personlig assistent, mongo, feg och sen stod bara skakade i kroppen i ilska över ingenting. Hade jag gjort ngt då hade jag fått en smäll.
Jag blev också utslängd och fick bo kvar hur länge jag ville 5 ggr.det väzxlade mellan ut och hur länge jag vill.

Men nu måste jag bort. Helst igår! Säkert beror min psykiska oförmåga mkt på trötthet pga att alltid passa sig. Och jag blir bara sjukare här. Tyvärr har jag inte mycket pengar som sjukskriven och är så nedbruten att jag bara måste ha mina djur omkring mig, 3 kgs hund och en valack. Jag tror inte jag orkar fortsätta utan dem.

Så jag gör liv i tråden igen igen.
Hjälp!! Hur hittar jag någonstans för mig och häst och liten hund att ta vägen med mindre ekonomiska medel.
Jag kan hjälpa till en del i stall på olika vis. Eller agera hunddagis åt gårdsägare.

Snälla hjälp! Jag är ett vrak och känner att jag eg inte har ork med det här. Därför har jag varit kvar också omedveten fattar jag nu.

Snälla finns någon som har enklare boende ovh kan hjälpa till? Eller vet vem jag kan kontakta eller ni kan kontakta?
Jag har inte ork, råd eller rätt typ kontakter. Jag är bra så, så ledsen. Och funderar på om det ens är värt att fortsätta.

Så snälla, hjälp!
Håll ut! Så snart Buke har vaknat, om några timmar bara, så kommer kloka hjälpsamma starka människor att ebjuda stöd och hjälp precis som när du startade tråden! Ta emot hjälpen och ändra din situation nu!
Tyvärr är jag för långt borta för att hämta dej, men andra finns närmare och snart ljusnar det.
 
Nu har det hänt igen och värre den här gången. Han blir totalt oresonlig, tänker inte klart och misstolkar(med flit), hotar om våld, sparkade till mig, hotade kasta saker på mig, trycker ner en med saker som grå mus, liten fitta, borde ha personlig assistent, mongo, feg och sen stod bara skakade i kroppen i ilska över ingenting. Hade jag gjort ngt då hade jag fått en smäll.
Jag blev också utslängd och fick bo kvar hur länge jag ville 5 ggr.det väzxlade mellan ut och hur länge jag vill.

Men nu måste jag bort. Helst igår! Säkert beror min psykiska oförmåga mkt på trötthet pga att alltid passa sig. Och jag blir bara sjukare här. Tyvärr har jag inte mycket pengar som sjukskriven och är så nedbruten att jag bara måste ha mina djur omkring mig, 3 kgs hund och en valack. Jag tror inte jag orkar fortsätta utan dem.

Så jag gör liv i tråden igen igen.
Hjälp!! Hur hittar jag någonstans för mig och häst och liten hund att ta vägen med mindre ekonomiska medel.
Jag kan hjälpa till en del i stall på olika vis. Eller agera hunddagis åt gårdsägare.

Snälla hjälp! Jag är ett vrak och känner att jag eg inte har ork med det här. Därför har jag varit kvar också omedveten fattar jag nu.

Snälla finns någon som har enklare boende ovh kan hjälpa till? Eller vet vem jag kan kontakta eller ni kan kontakta?
Jag har inte ork, råd eller rätt typ kontakter. Jag är bra så, så ledsen. Och funderar på om det ens är värt att fortsätta.

Så snälla, hjälp!
Vad oerhört ledsamt för dig. :cry:
Det är bra att du har insikt och förstår att du måste bort från honom.
Jättebra att du skrev i tråden också.
Det krävde stort mod och det klarade du. :heart
Jag kan inte hjälpa dig praktiskt men jag tänker på dig.

Kram om du vill. :heart
 
Jag önskar att jag kunde hjälpa på något sätt men jag bor inte nära heller. All styrka till dig!
 
Nu har det hänt igen och värre den här gången. Han blir totalt oresonlig, tänker inte klart och misstolkar(med flit), hotar om våld, sparkade till mig, hotade kasta saker på mig, trycker ner en med saker som grå mus, liten fitta, borde ha personlig assistent, mongo, feg och sen stod bara skakade i kroppen i ilska över ingenting. Hade jag gjort ngt då hade jag fått en smäll.
Jag blev också utslängd och fick bo kvar hur länge jag ville 5 ggr.det väzxlade mellan ut och hur länge jag vill.

Men nu måste jag bort. Helst igår! Säkert beror min psykiska oförmåga mkt på trötthet pga att alltid passa sig. Och jag blir bara sjukare här. Tyvärr har jag inte mycket pengar som sjukskriven och är så nedbruten att jag bara måste ha mina djur omkring mig, 3 kgs hund och en valack. Jag tror inte jag orkar fortsätta utan dem.

Så jag gör liv i tråden igen igen.
Hjälp!! Hur hittar jag någonstans för mig och häst och liten hund att ta vägen med mindre ekonomiska medel.
Jag kan hjälpa till en del i stall på olika vis. Eller agera hunddagis åt gårdsägare.

Snälla hjälp! Jag är ett vrak och känner att jag eg inte har ork med det här. Därför har jag varit kvar också omedveten fattar jag nu.

Snälla finns någon som har enklare boende ovh kan hjälpa till? Eller vet vem jag kan kontakta eller ni kan kontakta?
Jag har inte ork, råd eller rätt typ kontakter. Jag är bra så, så ledsen. Och funderar på om det ens är värt att fortsätta.

Så snälla, hjälp!

skrev detta till dig i höstas
Vilken himla tråkig livsituation du har :(
Sådär ska man inte ha det !
Ser att andra redan skrivit det jag tänkte göra så nöjer mig med att skriva så här
Mellansverige är det i närheten av Karlstad så finns det rum för både dig i mitt hus och häst( på lösdrift) här bara att Pm:a i så fall

Du kan fortfarande PM:a om du vill
 
Vad som än händer nu, så kan det i princip bara bli bättre så snart du tagit dig ifrån honom. ❤️ This too shall pass.

Finns det möjlighet att någon kommer över till dig nu och hjälper dig att komma iväg? Dina föräldrar eller gamla vänner? Stallkompisar? Våga be om hjälp, ingen dömer dig för att du råkat illa ut! Om inte annat ring kvinnojouren. Jag har för mig att det i storstadsområden finns akuthjälp med husdjursomhändertagande också.
 
Buke är vaken(t?) och levererar :love:
Du gör rätt, det var nog bra att du gav honom en till chans, för din egen skull. Så att du inte skulle undra om det kunde blivit annorlunda. Nu vet du.
Och vi finns här allihop, för jo, det är klart att det är värt det. Det kommer du se när du mår bra igen, tills dess får man nöja sig med att överleva och göra det som behövs.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 182
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 369
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp