Bukefalos 28 år!

Hjälp, vad gör jag?

Skönt att höra att du ser nya möjligheter! Hoppas att du återkommer med goda nyheter nästa vecka. Lycka till!
 
Det kommer bara att bli bättre efter detta. Ångra dig inte nu och gå tillbaka till denna mannen. Du förtjänar så mycket mer än honom i ditt liv.

Tack för pepp! Det är så himla svårt att hålla fast vid beslutet när han bedyrar att han ska bli en bättre människa och pysslar om och passar upp och säger de mest underbara saker. Jättesvårt!
Men jag ska tänka logiskt och hålla fast vid mitt beslut även om hjärtat vill annat nu igen.
Det kommer bara bli samma utfall igen om inte värre, tids nog.
Så jag bryter ihop och sörjer och hoppas komma igen sen.
Imorgon blir iaf spännande. Hoppas det bär frukt.
 
TDet är så himla svårt att hålla fast vid beslutet när han bedyrar att han ska bli en bättre människa och pysslar om och passar upp och säger de mest underbara saker.
Bra! Stay strong. Och när du ändrar dig och vacklar så skriver du det här så vi kan påminna dig om att han faktiskt aldrig kommer att ändras. Och om det nu är så att han vill ändras kan han få jobba med det lite på egen hand utan dig i samma hem! Och den dagen han är tillräckligt mentalt stabil för att förtjäna att vara ihop med dig igen, kan du rannsaka om du har några känslor kvar eller inte. Inget är skrivet i sten. Men just nu ska du därifrån och skydda dig själv.

Du är snart på fötter igen och kan satsa helhjärtat på dig själv igen. Göra allt det där han hindrat dig från att göra.
 
Jag har hittat två ev boende med stall som ligger lämpligt och jag har råd med. Så på tis ska jag kika på dem.
Tack till alla som engagerat sig!
Det värmer verkligen. Och det är fint att se hur folk bryr sig om en främling.
Tack snälla ni!


Håller tummar och tassar för dig. Hoppas det är fina boenden och att du väljer att snabbt som kommer funka!

Det finns så mycket skit ändå i världen, du ska inte drabbas av det hemma också. Styrkekram!
 
Tack för pepp! Det är så himla svårt att hålla fast vid beslutet när han bedyrar att han ska bli en bättre människa och pysslar om och passar upp och säger de mest underbara saker. Jättesvårt!
Men jag ska tänka logiskt och hålla fast vid mitt beslut även om hjärtat vill annat nu igen.
Det kommer bara bli samma utfall igen om inte värre, tids nog.
Så jag bryter ihop och sörjer och hoppas komma igen sen.
Imorgon blir iaf spännande. Hoppas det bär frukt.

Det är klart att han gör så. Han märker ju att du är påväg bort. Men HÅLL FAST! Lockas INTE tillbaka. Det är skitsvårt, jag vet. Men du fixar det. Jag bor visserligen längre söderut, men ställer självklart upp om jag kan vara behjälplig på något sätt.
 
Tack för pepp! Det är så himla svårt att hålla fast vid beslutet när han bedyrar att han ska bli en bättre människa och pysslar om och passar upp och säger de mest underbara saker. Jättesvårt!
Men jag ska tänka logiskt och hålla fast vid mitt beslut även om hjärtat vill annat nu igen.
Det kommer bara bli samma utfall igen om inte värre, tids nog.
Så jag bryter ihop och sörjer och hoppas komma igen sen.
Imorgon blir iaf spännande. Hoppas det bär frukt.

Du tänker väldigt sunt. Och troligen har du också erfarenhet av att detta hänt tidigare, d v s att han gör vad han känner att han måste för att få dig (eller andra) dit han vill. Du vet nog inom dig hur mönstret ser ut.

Hoppas du hittar lösningar, annars får du hojta i tråden så kommer vi nog på något tillsammans.

Tillägg: det är inte fel i att utvärdera och göra det man måste för att komma dit man vill, men när det kommer till personer som i relationer manipulerar andra för att kunna fortsätta ett destruktivt förhållande tror jag det är av vikt att se mönstret.
 
Jag har varit och tittat på två boende.
Det ena var ren katastrof. Där kan jag bara inte bo.
Det andra var allmänt deppigt. Det fanns ingen ugn utan vara två lösa kokplattor och ingen fläkt. De som hade stallet ville upp och äta frukost och lunch i köket. Så man får inte vara ifred. Jag funderade på om det var värt att bo där för att komma bort.
Men sen tog jag tag i att fråga runt på FB. Och nu har jag iaf fått några hoppfulla svar. Jag vet dock inte vad de kostar. Så jag får se om jag har råd med ngt. Men det verkar iaf finnas lite ställen ledigt.
I värsta fall får jag bo hos en bekant och ha hästen på hennes lösdrift. Jag vill inte tränga mig på. Så jag hoppas hitta ngt eget.

Det är riktigt tungt. Jag är så ledsen och känner att livet känns hopplöst.
Men jag måste kämpa på.
 
Jag har varit och tittat på två boende.
Det ena var ren katastrof. Där kan jag bara inte bo.
Det andra var allmänt deppigt. Det fanns ingen ugn utan vara två lösa kokplattor och ingen fläkt. De som hade stallet ville upp och äta frukost och lunch i köket. Så man får inte vara ifred. Jag funderade på om det var värt att bo där för att komma bort.
Men sen tog jag tag i att fråga runt på FB. Och nu har jag iaf fått några hoppfulla svar. Jag vet dock inte vad de kostar. Så jag får se om jag har råd med ngt. Men det verkar iaf finnas lite ställen ledigt.
I värsta fall får jag bo hos en bekant och ha hästen på hennes lösdrift. Jag vill inte tränga mig på. Så jag hoppas hitta ngt eget.

Det är riktigt tungt. Jag är så ledsen och känner att livet känns hopplöst.
Men jag måste kämpa på.
Kram. Hoppas det löser sig snabbt på bästa sätt :heart.
 
Det är så himla svårt att hålla fast vid beslutet när han bedyrar att han ska bli en bättre människa och pysslar om och passar upp och säger de mest underbara saker. Jättesvårt!
Men jag ska tänka logiskt och hålla fast vid mitt beslut

Han kommer inte förändras. Han säger bara det (han tror/vet att) du vill höra, så hang in there. Lyssna på förnuftet och lämna, du kommer känna dig som en helt ny människa när du landat i ett liv utan dylik misshandel.
 
Tack! Jag tror jag kommer må bättre om ett tag ifred. Just nu är det inte kul.
Jag vet precis hur det är att leva med en sådan man, som behandlar en som skit, som får en att tro att man bara är en fet, värdelös kossa som är ansvarig för allt som går fel i livet, som får höra att ingen annan kommer vilja ha en, man kommer aldrig klara sig själv osv osv osv och befrielsen, känslan av frihet, att inse att JO, jag klarar mig fint själv, JO, jag duger finfint exakt som jag är, att slippa tassa omkring på tå Är helt ljuvlig och värt den jobbiga tiden som kommer när man väl lämnat och innan man hamnat i balans, men redan dag 1 när du kommit därifrån, så kommer du börja känna den där befrielsen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 846
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 254
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp