Hjälp, vad gör jag?

Jag tackade ja till boendet. Så jag flyttar inom kort.
Det ska bli bra.
ÅH så glad jag blev av att läsa det här! Så duktig du är som letat upp bra alternativ, som tar dig orken att förändra och vända din situation till något bättre. Underbart!
Nu vet jag ju inte alls var i världen du bor, men om du är i närheten av Sthlm/Uppsala/Enköping och behöver hjälp med flytten på något vis (köra saker, få hem möbler eller liknande) så kan jag säkert hjälpa till. Jag finns på norra sidan Sthlm, har bil med dragkrok och gott om tid.
 
ÅH så glad jag blev av att läsa det här! Så duktig du är som letat upp bra alternativ, som tar dig orken att förändra och vända din situation till något bättre. Underbart!
Nu vet jag ju inte alls var i världen du bor, men om du är i närheten av Sthlm/Uppsala/Enköping och behöver hjälp med flytten på något vis (köra saker, få hem möbler eller liknande) så kan jag säkert hjälpa till. Jag finns på norra sidan Sthlm, har bil med dragkrok och gott om tid.

Tack snälla du för erbjudandet!
Men flytthjälp har jag. Jag får låna pengar till att hyra släp och hästlastbil.
Så det ordnar sig.
Men vad fantastiskt av dig att erbjuda dig! Tack!
 
@kahaja Wow ett sånt steg du tar! Fantastiskt bra jobbat att du ordnat med boende :D
Jag finns i Göteborg, och är du däromkring och vill ha hjälp/sällskap under flytt eller uppackning får du gärna säga till!

Tack snälla! Jag har fått flytthjälp redan. Jättegulligt att erbjuda dig!
 
Grattis till boendet! Även en tung period kommer att gå över. Det kommer att lätta med tiden.

Möbler kan man ibland hitta gratis på Blocket och i lokala Facebookgrupper.

Tack!
Ja, jag hoppas det. Jag har väl egentligen gått igenom betydligt värre saker förr. Men då har jag inte varit lika nedsatt själv på samma vis.
Men det ska bli bra.
 
Jag har sett att Ikea säljer billiga köksset med kastruller etc, det finns billiga tallrikar/glas och på blocket verkar jag kunna hitta billiga stolar.
Då är det bara bäddmaddass som blir dyrt. Och där kan jag inte snåla IOM trasig kropp.

En underbar bukefalist som stöttat väldigt har erbjudit en tv. Det känns helt otroligt att folk kan vara så snälla.
Tv känns himla bra när jag kommer vara sjukskriven och lite ensam där borta. Då har jag distraktion.
 
Tack! Jag börjar faktiskt få hopp om att jag gör det.
Har inte så stor tilltro till mig själv just nu. Men ett litet hopp börjar vakna med takt av att saker löser sig rent praktiskt.

Du har tagit det tyngsta steget. Det första. Unna dig att vila i din framgång. Rom byggdes som bekant inte på en dag, ett nytt hem måste få ta tid. Inte minst för att få människor vill bo i "sidan 24 Ikea-katalogen". Det tar tid att samla ihop de saker man verkligen vill ha runt sig och som tillför energi och välbehag.

Du är skitstark som tagit första steget. Andra steg blir också tunga ibland, men då har du oss. Och dig själv. Alltid dig själv.
 
Tack! Jag börjar faktiskt få hopp om att jag gör det.
Har inte så stor tilltro till mig själv just nu. Men ett litet hopp börjar vakna med takt av att saker löser sig rent praktiskt.
Även när tilltron till dig själv sviktar så hoppas jag att du någonstans kan finna ro i att du tog ditt välmående på allvar och satte dig själv först för du är värd att må bra. Du är stark, värdefull och helt awesome. :bump:

Och som @Lovisaleonora sa, det kommer att ta ett tag att komma helt igen. Jag håller fortfarande på närmare året senare. Men du kommer komma ut på andra sidan såsmåningom.
 
Du har tagit det tyngsta steget. Det första. Unna dig att vila i din framgång. Rom byggdes som bekant inte på en dag, ett nytt hem måste få ta tid. Inte minst för att få människor vill bo i "sidan 24 Ikea-katalogen". Det tar tid att samla ihop de saker man verkligen vill ha runt sig och som tillför energi och välbehag.

Du är skitstark som tagit första steget. Andra steg blir också tunga ibland, men då har du oss. Och dig själv. Alltid dig själv.

Ni är så himla fina allihop!
Tack!

Jag är dålig på att vila innan allt är klart. Just hur jag bor är lite viktigt för mig. Det behöver inte vara enormt eller lyxigt. Men jag vill trivas.

Har iaf fått ok att måla om lägenheten. Den var i rätt hysteriska färger och mönster. Så det känns som den kan bli ok med lite neutral färg. IOM att den är så liten kan jag komma billigt undan i färgkostnad. Min mamma kunde hjälpa till med den summan. Det känns väldigt bra.
 
Även när tilltron till dig själv sviktar så hoppas jag att du någonstans kan finna ro i att du tog ditt välmående på allvar och satte dig själv först för du är värd att må bra. Du är stark, värdefull och helt awesome. :bump:

Och som @Lovisaleonora sa, det kommer att ta ett tag att komma helt igen. Jag håller fortfarande på närmare året senare. Men du kommer komma ut på andra sidan såsmåningom.

Tack för fina ord och stöd!
Jag har faktiskt börjat längta till flytten. Till frid!
Det kommer bli tomt och ensamt. Och det kommer vara läskigt.
Men jag får vara bara jag och inte oroa mig för att någon ska få utbrott. Jag kan få bara vara och leva. Och göra det som är bäst för mig.

Hoppas du snart känner att du är helt tillbaks!
 
Ni är så himla fina allihop!
Tack!

Jag är dålig på att vila innan allt är klart. Just hur jag bor är lite viktigt för mig. Det behöver inte vara enormt eller lyxigt. Men jag vill trivas.

Har iaf fått ok att måla om lägenheten. Den var i rätt hysteriska färger och mönster. Så det känns som den kan bli ok med lite neutral färg. IOM att den är så liten kan jag komma billigt undan i färgkostnad. Min mamma kunde hjälpa till med den summan. Det känns väldigt bra.
Låter jättefint att du tar hand om dig själv och gör om lägenheten så att den passar dig och så du kan må bra där.

Blir jätteglad av att läsa att du har tagit tag i det här och på så kort tid ändå ordnat det så bra för dig och dina djur. :)
Det är verkligen starkt av dig.
Fint att du tar emot lite hjälp från din mamma också.

Hoppas nu att allt går bra och att du får landa och bara vara du och att du får vara ifred. Det är mycket värt. :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 384
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 522
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 098
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp