Hjälp, vad gör jag?

Jag har varit och tittat på två boende.
Det ena var ren katastrof. Där kan jag bara inte bo.
Det andra var allmänt deppigt. Det fanns ingen ugn utan vara två lösa kokplattor och ingen fläkt. De som hade stallet ville upp och äta frukost och lunch i köket. Så man får inte vara ifred. Jag funderade på om det var värt att bo där för att komma bort.
Men sen tog jag tag i att fråga runt på FB. Och nu har jag iaf fått några hoppfulla svar. Jag vet dock inte vad de kostar. Så jag får se om jag har råd med ngt. Men det verkar iaf finnas lite ställen ledigt.
I värsta fall får jag bo hos en bekant och ha hästen på hennes lösdrift. Jag vill inte tränga mig på. Så jag hoppas hitta ngt eget.

Det är riktigt tungt. Jag är så ledsen och känner att livet känns hopplöst.
Men jag måste kämpa på.
Är det verkligen läge att vara kräsen? Är inte det enda viktiga just nu ett eget tak över huvudet å det snaraste - för att därefter titta efter det ultimata boendet i lugn och ro?
 
Är det verkligen läge att vara kräsen? Är inte det enda viktiga just nu ett eget tak över huvudet å det snaraste - för att därefter titta efter det ultimata boendet i lugn och ro?
Fast det är inte kräset. Inte när det gäller a) en katastrof, b) ett boende där man har stallägare i köket vid frukost och lunch. För mig låter TS inte som en lyxlirare och hon verkar ju dessutom ha alternativ på gång.
 
En sak till: Du skrev att du är rädd att vara till besvär, men vänd på steken och sätt dig in i om situationen var motsatt, alltså att en av dina bekanta behövde komma bort från en dålig relation och var i behov av tillfälligt boende. Jag tror att de flesta tycker om att kunna hjälpa till när någon behöver det.
 
Är det verkligen läge att vara kräsen? Är inte det enda viktiga just nu ett eget tak över huvudet å det snaraste - för att därefter titta efter det ultimata boendet i lugn och ro?

Jag ska titta på boende imorgon. Då ett ställe där jag får bo själv och kan ev få jobba av del av hyran. Det finns ridhus och min tränare kommer till gården.

Jag har fått fler erbjudanden. Så jag vågar mig på att låta bli att bestämma flytt till bekant just nu.
Jag är så himla trasig och trött nu att jag inte orkar flytta runt. Hos bekanta är bara korttid. Och jag har inte energi att flytta igen inom kort tror jag. Därför håller jag ut och hoppas på en flytt till ngt jag kan stanna på längre tid. Tills min normala livsglädje och energi är åter.
 
Tack snälla! Det känns bra att veta att man har någonstans att ta vägen. Och att jag har en vän i närheten och inte blir ensam just nu.
Jag kommer inte ha saker som möbler och husgeråd i början. Men jag har iaf säng, en byrå och fått låna köksbord.
Finns mycket begagnat till låg kostnad på blocket och olika köp- och säljsidor på fb.
Vad duktig du är som fixat det här! :)
 
Finns mycket begagnat till låg kostnad på blocket och olika köp- och säljsidor på fb.
Vad duktig du är som fixat det här! :)

Tack! Jag försöker se att det är bättre att bo med flyttkartonger som möbler än i fint hus i otrygghet om än så på psykiska fronten. Så är det ju.
Och jag känner mig faktiskt lite duktig som orkat sitta och skriva, ringa etc till en massa folk och visa sig svag.
Men det har visat sig att väldigt många bryr sig. Det var otroligt fint.
Speciell nu känner man sig rätt värdelös och liten. Så det är extra fint att man får veta att folk tycker om en.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 920
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 814
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 216
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Pysseltråden
  • Flytt till Gotland!

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp