Bukefalos 28 år!

C

Cream

Hej!
Jag hoppas på att få lite tips ang min hund som börjat samla på ovanor.
Hon är en Tibetansk Spaniel på ett år.
Jag har gått grundlydnadskurs med henne i vintras men fick inte ut sådär jättemycket av den och funderar nu på att ta hjälp av någon som hjälper mig privat och inte i grupp. Men först tänkte jag kolla om det finns några bra tips här.

Problemen är:

* Hon blir som tokig vid hundmöten, skäller, morrar, visar tänderna och låter som ett litet monster. Inte alltid, ibland gnäller hon bara lite eller ignorerar.

* Hon skäller på alla hon inte känner som kommer hem till oss... skäller länge (väldigt vaktig)

* Hon har huggit mot två barn i luften när dom försökt klappa.

Hon kan vara lös utan problem, vara ensam utan problem, är världens bästa hund mot alla i sitt kontaktnät. Kelen, glad, lekfull, kärleksfull och har än så länge lekt med fem anda småhundar varav två är hennes bästa kompisar som hon träffar jätteofta.

Jag känner mig så misslyckad, känns som att allt jag försöker för att få bukt med problemen inte funkar alls.
Börjar fundera på om något har hänt henne innan jag köpte henne (hon var sex månader då)
När hon kom till mig var hon väldigt osäker och började skaka när hon var på ställen där det fanns folk, gömde sig bakom mig osv. De beteendet har försvunnit eftersom att jag vande henne vid olika platser, men hennes osäkerhet kanske har med de nuvarande ovanorna att göra?

Tacksam för alla svar!
 
Sv: Hjälp!

Tycker också skvallerträning låter som en bra början:)
Sedan så kan det vara så enkelt att din hund inte känner sig bekväm med barn, vilket inte alla hundar gör. Låt henne slippa barn om du kan, bara för att man har en liten hund behöver inte alla få klappa
Att skaffa en duktig tränare låter också som en bra idé, dessutom tycker jag du ska tänka på hur långt du har kommit med henne. Jag lovar att när du tittar tillbaka så kommer du se att du inte är misslyckad!
 
Sv: Hjälp!

Det är när man lär hunden "skvallra" när den ser något den reagerar på, du börjar med att lära in kontakt med en klicker och sedan använder du det som bas. Målet är att få hunden att titta på dig när den ser något t.ex. en annan hund. Du börjar som sagt med kontakten sedan gör du det svårare och svårare med störningsobjekt.

Jag är väldigt dålig på att förklara, så vi får hoppas att det hoppar in någon som är bättre i tråden;) Du kan också googla det!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 318
Senast: Migo
·
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
13 474
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 478
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp