Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

För det första så var det ett lån av knapp!

För det andra så var det appropå hästar som ej har markkontakt med strålen och de med riktigt höga trakter( vad jag menar med hög trakt).

inte vad S. anhängare menar med det, som innebär allt utom så-låg-trakt som det bara går.
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Appropå ingenting, men jag kollade på svenska strassers hemsidas webbutik. De verkar tro att tandraspning ska göras av både kreti och pleti! De säljer tandraspar där, känns inte särskilt seriöst tycker jag...Jag har ju svårt att tänka mig att veterinärer köper sin utrustning där!
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

vdb skrev:
Appropå ingenting, men jag kollade på svenska strassers hemsidas webbutik. De verkar tro att tandraspning ska göras av både kreti och pleti! De säljer tandraspar där, känns inte särskilt seriöst tycker jag...Jag har ju svårt att tänka mig att veterinärer köper sin utrustning där!

Kan bara informera om att Krulliga hästen är ett fristående företag och är INTE "svenska Strassters hemsida". vad de gör i sin webbutik har inte ett dyft med Strasser att göra!

Om man vill ha info om Strasser och hennes metoder i Sverige så skall man vända sig till Nordiska Hovvårdsförbundet ( www.hovvardsforbundet.org ), där finns bla. alla utexaminerade SHP:are med namn och adress.
 
Senast ändrad:
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Migo skrev:
Kan bara informera om att Krulliga hästen är ett fristående företag och är INTE "svenska Strassters hemsida". vad de gör i sin webbutik har inte ett dyft med Strasser att göra!

Om man vill ha info om Strasser och hennes metoder i Sverige så skall man vända sig till Nordiska Hovvårdsförbundet ( www.hovvardsforbundet.org ), där finns bla. alla utexaminerade SHP:are med namn och adress.

bara-undrar varför då Cecilia Augustsson Sand finns med på Nordiska Hovvårdsförbundets hemsida som certifierad Strasserverkare samtidigt som hon har krulliga hästens Webbutik så vida det nu inte har ett dyft med Strasser att göra.

Hovis börjar bli:confused:
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Bara undrar varför du inte kan berätta om ditt besök på Strassers klinik då det var henne och metoden som tråden handlade om från början?? Är väldigt nyfiken på vad en privatperson som faktiskt varit där och sett stället och hästarna live har att säga om det..

Eller finns det någon speciell anledning att du uppenbarligen inte vill dela med dig av det här?
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Migo skrev:
Kan bara informera om att Krulliga hästen är ett fristående företag och är INTE "svenska Strassters hemsida". vad de gör i sin webbutik har inte ett dyft med Strasser att göra!

Om man vill ha info om Strasser och hennes metoder i Sverige så skall man vända sig till Nordiska Hovvårdsförbundet ( www.hovvardsforbundet.org ), där finns bla. alla utexaminerade SHP:are med namn och adress.

Men det är Cecilia/Krulligahästen som står bakom hovvårdsförbundet tillsammans med ett antal verkare till. Oavsett anser jag att sådana verktyg INTE ska säljas till kreti och pleti.
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

jynituz skrev:
ja det är klart att vill man ha en häst med 10 cm höga trakter så är det ju klart att man tycker att det inte finns mycket kvar av hovarna:)

Varför måste de ha 10 cm höga trakter för att vara skodda? Min pållar har inte det.
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Sen har jag o även DSM ställt frågan hur man kan kalla detta ett förfund när det inte finns några anslutan föreningar. Ingen hade heller hört talas om det innan de kom med sin klumpiga JO-anmälan
PL
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

peter_lundin skrev:
Sen har jag o även DSM ställt frågan hur man kan kalla detta ett förfund när det inte finns några anslutan föreningar. Ingen hade heller hört talas om det innan de kom med sin klumpiga JO-anmälan
PL

Men titta på http://www.hovvardsforbundet.se/
De verkar ha koll på hur det ska vara!
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

tack för förklaringen!:bow:
Magdalena
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Migo skrev:
Kan bara informera om att Krulliga hästen är ett fristående företag och är INTE "svenska Strassters hemsida". vad de gör i sin webbutik har inte ett dyft med Strasser att göra!

Om man vill ha info om Strasser och hennes metoder i Sverige så skall man vända sig till Nordiska Hovvårdsförbundet ( www.hovvardsforbundet.org ), där finns bla. alla utexaminerade SHP:are med namn och adress.
Men nu är det ju så att Krulliga hästen är det företag som UTBILDAR SHPare i sverige..så de har nog mkt med tanten att göra.;) :D
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Sorry Boj!
Nu MÅSTE jag vara lite OT, men har du varit inne på ovan nämda länk.
Det är alltså inte Str*sser-sidan.
Detta är en våldsam parodi.

Jag höll j**lar på att garva ihjäl mig :)

Jag skall minsann kontakta dom och utbilda mig i hovvård enligt STRUDEL

Good bajs!
/Mike
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

*KL*

Även DSM fann denna tråd intressant, och de kom med en förfrågan om hur de kan få tag på tidningen där artikeln/intervjun är införd, då de anser att den ev kan bidra till att utöka den nyss färdigställda rapporten om barfotaverkningsmetoder.

Jag är mest impad att DSM surfar runt på Bukefalos =) Och har lovat att om de inte får tag i ett eget ex så ska jag donera mitt exemplar av tidningen :angel:
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Alexandra_W skrev:
*KL*

Även DSM fann denna tråd intressant, och de kom med en förfrågan om hur de kan få tag på tidningen där artikeln/intervjun är införd, då de anser att den ev kan bidra till att utöka den nyss färdigställda rapporten om barfotaverkningsmetoder.

Jag är mest impad att DSM surfar runt på Bukefalos =) Och har lovat att om de inte får tag i ett eget ex så ska jag donera mitt exemplar av tidningen :angel:
Vilket nr var det av tidningen?Maj-numret?
Skulle vilja ha tidningen oxå, men kan inte hitta den i handeln..:crazy:
Kanske nån tysk tant som åkt runt och köpt upp alla tidningar..:angel: :D
(Nu skojade jag lite;) )
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Lilla Skutt skrev:
Vilket nr var det av tidningen?Maj-numret?
Skulle vilja ha tidningen oxå, men kan inte hitta den i handeln..:crazy:
Kanske nån tysk tant som åkt runt och köpt upp alla tidningar..:angel: :D
(Nu skojade jag lite;) )

bara-undrar vilken tidning ni pratar om?? Är det repotaget från startinlägget så har jag den framför näsan och det är Maj numret, jag har tipsat Ridsport om artikell och vill Djurskyddsmyndigheten ha ett ex så kan jag skicka det med vändande post. Är det den trevlige mannen som så välvilligt berättade för mig om utredningen som jag skall skicka den till???
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

Alexandra_W skrev:
Majnumret ja, den finns att köpa på www.press-stop.se
Tack för tipset!
Min pressbyrå är inte så välsorterad,bor vid vägens ände.:D

Fast skit, nu kommer jag köpa ännu mer hästtidningar,tur ingen ser hur mkt pengar jag lägger ut på det..:angel:
Äsch ,nån last måste man väl ha.:devil::rofl:
 
Sv: Hmm, skrämmande. Intervju med Strasser..

emma_lundholm skrev:
Men titta på http://www.hovvardsforbundet.se/
De verkar ha koll på hur det ska vara!

bara-undrar varför sidan är parkerad såsom strassers hästar visar sig vara utifrån trådskaparens artikel. Har den blivit utsatt för kapning, (i trakterna) eller föreligger det en hotbild från grannarna så som Strasser förklarar inte är helt ovanligt. I så fall är det ju horibelt utifrån grannarnas okunskap och då finner man ingen annan råd än att för dom förklara att detta är enbart en läkningsprocess utifrån en traditionell konkurents handlande.

Hovis säger att parkerade sidor visar bara på att en tidigare hög baksida med klämmiga inlägg och långa meningar där inte bilderna når marknivån
vilket ger ett trångsynt sjukt tillstånd med hämmad cirkulation vilket leder till syrebrist och risk för järnförgiftning.

Ömmar det för mkt kan man alltid använda en mjuk bootsluva då man tvingas ta sig över lite vassare partier. Allt detta är dock övergående bara man befinner sig i ständig rörelse och har fri tillgång till fiberrik kost. Alla har rätt till ett frisk sunt liv och detta helt utan krämpiga avvikelser.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 891
Senast: Inte_Ung
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
843
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: MonteRose
·
Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 667
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp