Bukefalos 28 år!

höanalys..

B

blondie1989

jag börjar inse att jag kanske måste göra en höanalys för att kunna hitta rätt foder till min fjording. Och då har jag lite frågor om det;
Hur mycket hö är det som ska pockas ut för analys? Jag har föstått att det ska plockas från flera balar, men hur mycket? Blir det ett stort paket av det?
Får man ett komplett emballage av AnalyCen tex som det bara är att stoppa i hö i och sen gå till posten med?

Jag har läst här att man kan lämna in hö till Granngården så skickar de iväg det för analys. Finns det något Granngården i Gbg? Finns det något annat ställe som har samma tjänst, alltså att man kan åka dit och lämna hö, i Gbg?
 
Kolla på www.analycen.se .. Det står hur du ska göra på följesedeln du får med.

Det är bara att stoppa ned höet i emballaget och sedan mosa ner i en brevlåda- det är den svåraste biten tycker jag. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 722
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min väninna står med ett stort problem just nu. Hon får inte in sin häst :( Hon har försökt att få in hästen sedan klockan 5 idag men...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 948
Senast: DarkInNight
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp