Bukefalos 28 år!

Höjd på era åringar?

Det behöver inte alls vara kört!!!

Jag hade en halvblodshingst som var 142 cm när han var 1 år och 148 cm när han var 1 1/2....vid 2 års ålder 156 cm...till 3 års ålder växte han inget alls utan var fortfarande 156 cm...men sedan växte han under sitt fjärde levnadsår och blev till slut 1,63!!! ;) :D

Nu har jag en 1 1/2 åring här som säkert är runt 1,60...vilket jag inte tycker är vad man eftersträvar...förhoppningsvis har hon växt mkt med en gång och stannar av. ;)
 
ok, då kanske det inte är helt kört än då.. :D han har ju precis blivit kastrerad oxå, så han växer väl lite xtra.
 

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
736
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 577
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 034
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 278
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp