Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har ett i storlek full som bara hänger just nu då det inte passar poonyn för det var skaffat till Erga :cry: :love:

Har kikat på rean på nätet men det var inte mycket jag kände att jag vill ha.... :(
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

råkade visst bli mer :crazy: beställde det bruna lacktränset på nätet då jag visste att hemmabutiken inte hade ngt...sedan åkte jag till hemmabutiken o såg att dom reade ut som svarta lacktränsen! och ja...då kunde jag ju inte låta bli bara för att det blev så billigt :o så det blev det också...och råkade få med två träns till...*suck* varav det ena köpte jag bara för pannbandets skull. Sedan ngt fleecetäcke, läder benskydd och schabrak...och slutnotan blev ju såklart inte vad jag hade tänkt mig. Jag borde inte gå in i ridsportbutiker där det förekommer 50% rea. Lätt att stå över på nätet men när man väl är där o klämmer o känner...ja då kommer shopping :devil: i kroppen. Är dock nöjd med sakerna och gud vad folk, man fick slå sig fram om man ville ha ngt...
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

jag köpte en vinterjacka nu på rean och den är superskön! Älskar den redan!

DSC_0339.jpg
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Är det någon som har denna jacka: Jacka Fodrad Freeze Buster Rock Fish. Det är den rosa med massa reflexer. Jag tycker den är fin men har så konstig passform, hade det bara funnits en dragsko i midjan eller nederkant hade det nog fungerat fint, men nu är den ju så vid och går inte att justera på något vis. Tänkte om någon annan testat, funderar om det bara är på mig den sitter så konstigt...
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag köpte den jackan på rean.
Tycker att passformen är väldigt bra. Gillar skarpt att den är kort framtill och lite längre över rumpan.
Jag köpte den storleken jag har i vanliga fall och som sagt så passar den väldigt bra!!
Jag tycker inte att den är vid utan ganska nätt och lite åt tighta hållet.

Iof mest nöjd med priset...:D
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Kul att du gillar den! Jag rider i och för sig med säkerhetsväst, så den fyller ju ut lite, men den kändes väl vid utan väst under. Funderar på om man kan sy i en dragsko själv på något vis...

Har du trivts med den i övrigt det du hinnit använda den? Har du ridit i den? Upplever du att den är för lång bak för att sitta med i sadeln utan ridsprund?
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Vad kul att du tyckte det! Hur tycker du att den är att rida i? Det med hur den är att sitta med i sadeln när den är lite längre bak och så? Vad har du för storlek normalt och vad har du på den jackan? Du tycker inte att den är för "pluffig" och oformlig på "mitten" ;), vet inte hur jag ska förklara bättre :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har deras guula av den första modellen som kom för ett antal år sedan.
Köpte XL och den är hur stor som helst, och jag är INTE liten....
Den rosa i samma storlek fastnade halvvägs....

Likadant med dom rosa reflexvantarna, fastnade halvvägs medan jag enkelt kan ha dom gamla gula i samma storlek.....

:mad: :mad: :mad:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Men är det verkligen Rock Fish som fanns i gult förut på Hööks?
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Nej det har dom aldrig funnits i, men jag menar att står det att det ska vara XL ska den väl ändå inte vara mer som en liten Medium eller hur ? ? ?

Gäller handskarna också.....
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Ja jackan är lite mer åt tighta hållet men det gillar jag. Inga problem att rida i den men har iof bara ridit ut i skogen i min hoppsadel eftersom hästen är under igångsättning.:)
Jag köpte strl small som jag för övrigt har på nästan alla mina kläder och den passade.
Jackan är ju lite "pösig/ bubblig" på mitten men den känns inte klumpig utan mer varm och "välstoppad".
Jag rider förresten inte med säkerhetsväst, det hade jag ALDRIG fått plats med under.

Hoppas jag hjälpt dig lite...

Red i regn en dag också och den höll perfekt.:)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har den jackan och ÄLSKAR den! Varm och skön och perfekt passform för ridning :laugh: himla bra med kort fram och längre bak!

Liten i storleken bara, jag har dock inte upplevt att den har haft konstig passform (så som du nämner), på mig passar den skitbra, behöver bara ha större storlek än normalt (jag är timglasformad, om det har nån betydelse, tänkte att man kanske får lite hum om vad den kan sitta bra på :D)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Tack för utlåtande! Och för passformstips :) Jag brukar ha S annars, men är ganska smal, så kanske därför jag tycker den känns vid. Men kan vara värt att testa den igen. Om jag inte red med säkerhetsväst kunde jag ju bara välja en storlek som passar bra med vanliga tröjor under, men måste ju få plats med västen också...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 499
Senast: tuaphua
·
Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
44 644
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 982
Senast: pews1972
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp