Hööks höst/vinter 2015-16

Om jag flyttar på lindorna till höger så får jag ju plats med några till. :D



Och på denna bilden saknas det några schabrak som sitter på diverse sadlar och tömkörningsgjorden. :angel:
706337C0-C4F2-46F1-A99B-9452C8DE6B16_zpsqggi2hzd.jpg

Ja alltså...här ligger nog nästan 10 i tvätt och dessutom är bilden från i somras (??) och det har väl tillkommit några till sen dess....
MEN...tror inte att jag har några oanvända längre :D Det är ju ändå ett plus och en ursäkt till att skaffa fler ;)
 
shit vad många schabrak. själv har jag typ högst 7 st, kollade på ett på rean igår men blev snål och köpte ett träns istället som inte var på rean :laugh:
 
Anmäld till årets första P&J så måste ju piffa upp utstyrseln lite :D Schabraket hittade jag på rean och en sadelgjord fick följa med hem.
DSC_1024.JPG

Pålle har bantat lite så förra gjorden är liite för lång, i sommras funkade det på översta hålen. Räknade dock lite fel på nya längden så denna blev för kort med padd. Dessutom är jag lite fundersam på hur mycket lädret formar sig? nu är det lite glapp i framkant på själva gjorden, plattan verkar dock ligga an jämt. De har en som ska vara lite mer svängd(har en vanlig svängd nu som ligger bra) men där ser själva plattan ut att vara bredare, rädd för armbågsskav.:(
 
Anmäld till årets första P&J så måste ju piffa upp utstyrseln lite :D Schabraket hittade jag på rean och en sadelgjord fick följa med hem.
DSC_1024.JPG

Pålle har bantat lite så förra gjorden är liite för lång, i sommras funkade det på översta hålen. Räknade dock lite fel på nya längden så denna blev för kort med padd. Dessutom är jag lite fundersam på hur mycket lädret formar sig? nu är det lite glapp i framkant på själva gjorden, plattan verkar dock ligga an jämt. De har en som ska vara lite mer svängd(har en vanlig svängd nu som ligger bra) men där ser själva plattan ut att vara bredare, rädd för armbågsskav.:(
Jag tycker att sadelgjordar med ordentlig framskärning passar bättre på hästar med rakt bröstben och sadelgjordar med bara lite lätt framskärning passar hästar med sjöng bröstben. Bak så glappar i princip alla sadelgjordar men fram så ska de inte glappa.
Dvs jag tror du nog kan testa en sånhär typ av sadelgjord
http://skarahastsport.se.preview.crystone.se/bilder/liten_jwmagplattny3.jpg
 
Jag tycker att sadelgjordar med ordentlig framskärning passar bättre på hästar med rakt bröstben och sadelgjordar med bara lite lätt framskärning passar hästar med sjöng bröstben. Bak så glappar i princip alla sadelgjordar men fram så ska de inte glappa.
Dvs jag tror du nog kan testa en sånhär typ av sadelgjord
http://skarahastsport.se.preview.crystone.se/bilder/liten_jwmagplattny3.jpg

Tack. Jag tycker det är svårt att se om det är ett svängt bröstben eller en extra mage så vet inte riktigt vad han har :p

Provade en liknade du länka till och fick samma fenomen där. Främre delen av gjorden, på sidan där ringen för typ brösta sitter, ligger ann mer fram än bak. Själva plattan ligger slätt både i fam och bak.
Jag vill ha en mer framskuren och inte för bred fram för att hela gjorden inte ska hamna för långt fram.

På dressyrgjordar kan han absolut inte ha svängda, utan de breda under magen och smala vid armbågen funka bäst. Nu har vi en ELT-gjord, jätte bra men tyckte en hopp blir lite dyrt för att hoppa ca 2ggr/månad.

Blev en sån jag provade förs men en strl större. Får provrida och se annars leta vidare.:)
 

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 006
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 280
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 328
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp