Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Aaaah, och det täcket lägger dom upp NU?? När jag redan har köpt 4 täcken på rea och inte behöver några fler?? :angel::p
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Först tänkte jag också "F*n, behöver ju inte fler" men sen tänkte jag efter, Tant har ju bara ett 100gr och ett 300gr... och detta va 200gr så det behöver hon ju ha...ehh..:angel::D
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har ju redan ett reflextäcke (det som dom sålde förra året), men det kanske bara var med 100g fyllning? Om det är så så kan jag tänka likadant som dig ;) ... och om det är med 200g, ja, då har jag redan alla tjocklekar :p

Har t.o.m köpt ett innetäcke med 300g fyllning, även fast pålle typ aldrig behöver så tjockt innetäcke :grin: Men det ser ju såååå myyyysigt ut, och man vet faktiskt aldrig! Man kan behöva nån gång! :angel:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Kollade på det täcket du köpte (har den gamla katalogen kvar) och det var också 200gr...

Det 300gr jag har är inte heller användt, hon klarade sig med 100gr hela vintern (de 2 är de plommon färgade de sålde förra vintern), använde inte heller halstäcket.

Dock stod hon i ett annat stall där de bara stod ute några timmar och när det var riktigt kallt åkte de in ännu tidigare, men nu står hon i ett stall där de är ute till kvällen och hon ska hållas igång (hade jag tänkt iallafall) och ska därför klippas...Så det kommer förhoppningsvis komma till användning. :D
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Ska nog också klippa i vinter, men det blir bara spår/täckesklippning, så jag kommer nog inte behöva så jättemycket mer täcken än vad som har använts hittills... Beroende på vilken sorts vinter vi får förstås :p
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Men! Den där rosa grimman då? Hade dom lagt upp den eller? Jag såg den nämligen inte på hemsidan :confused:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag tycker också att den ser fin ut! Dock skulle jag aldrig kunna ha den då min kroppstyp inte passar i sådana tröjor. :mad:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

*knapplån*

tycker att det är riktigt snygga nyheter i år.. finns massor jag vill ha (men lite som jag behöver)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

jo då den finns men är gul/grön på bilden (finns grön och rosa att välja mellan)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

KL

När mamma städade i en garderob hittade hon Hööks-katalogen från höst-vinter 1989/90. RIKTIGT kul att titta i! Men vad dyrt allt var :eek:! Det vill säga, priserna ligger rätt lika vad de gör nu, men det var ju drygt 20 år sedan...:crazy: Några exempel: De billigaste ridbyxorna (oskodda) kostade 198 kr, ländtäcke i polyester 458 kr, sadelhängare 78 kr, den billigaste (terylene) grimman 58 kr, etc. Inte konstigt att man inte hade mycket prylar till sin häst, och utbudet var inte heller alls detsamma som nu...;)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Åh vilket roligt fynd!
Kan du inte knäppa kort på nån sida och lägga upp här, så kan vi alla få en liten nostalgitripp! ;)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

åååh, jag älskar de äldre höökskatalogerna:love:
Gör mig av med de gamla när det kommer en ny i brevlådan, men har en kompis som sparat dom sen 90 någon gång. Riktigt kul att kolla i:)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Men vad kul att bläddra i! Jag önskar jag hade sparat lite gamla, fast jag började få dem först runt -98 eller så. Hade varit nostalgiskt att kolla i dem nu :D Har du ingen scanner och lite extra tid? :angel:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har några bilder. Hoppas att man får lägga upp dem här. Annars får moderator plocka bort. Jag känner mig osäker på om drygt 20 år gamla katalogbilder är okej att lägga upp enligt forumregler :D?

I alla fall:
Ridbyxor:
P6250024.jpg


Hel familj med oljerockar:
P6250026.jpg


Lewa-sadlar (bl.a.):
P6250029.jpg


Täcken:
P6250032.jpg
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Helt underbart!

Jag har faktiskt alltid undrat över hur väldigt gamla sadlar såg ut när de var nya.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

väldigt gamla sadlar??

Den engelska sadlen har sett ungefär likadan ut sen 1800 talet
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Ett sådant där grönt New Zealandtäcke som finns på sista bilden har jag fortfarande och använder varje vinter.... Dom är i princip outslitliga.....


Till årets katalog:
Har efter att kikat på nätet beslutat att detta MÅSTE inhandlas snarast:

Reflexgrimma rosa
Reflexboots rosa
Reflexdamasker rosa
2 st koppelreflexer som man har mellan hundhalsbandet och kopplet rosa, dom ska vara mellan bettet och tyglarna så jag även har reflexer i den höjden för jag har redan en rosa reflexbrösta.
Reflexhandskar vinter rosa, HURRA HURRA nu finns dom äntligen i vuxenstorlekar.

Brun och ljusblå Lena Furberg grimma, en i varje färg om dom är mjuka nog.

Vill även ha om pengarna räcker

Jacka Fiona rosa
Sweatshirt Mira CRW rosa

Sen står jag i valet och kvalet ifall jag ska köpa det nya CH aachentränset Sommerset.... För det är ju egentligen bara nosgrimman jag gillar.... men det blir nog bra dyrt att behöva köpa hela tränset för att få tag på enbart nosgrimman... Undrar om det finns någon man kan dela tränset med..... suuuck....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 499
Senast: tuaphua
·
Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
44 644
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 982
Senast: pews1972
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp