Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bara min unge som skiter typ en gång i veckan?

Jättesmidigt :D

Blir med andra ord inte så många bajsblöjor här hemma för tillfället men det kan ju ändras, men jag hoppas inte :p
Här kör vi på ett par dagars mellanrum, förutom de senaste dagarna då hon bajsat en gång om dagen istället! Besvärligt :p
 
  • Gilla
Reactions: MM
Även amningshjälpen - hjälpmammor svarar är bra.

Haha, har du sett trådarna om de som bakat bullar på bröstmjölk och tagit med till jobbet? Där någonstans gick min gräns...

Ja just det ja den gruppen finns ju också :up:

Haha ja ibland undrar man om det är på riktigt! Knasigast vinner liksom :D
 
H skiter fortfarande 5-10 ggr om dagen, många byten blir det.. Hamnar en del i kläder också.

H är nästan 3 mån så lite äldre men drar 62 i kläder nu och drunknar inte i 68. Fått lägga undan de minsta kläderna och det var jobbigt, de var så söta!
 
H skiter fortfarande 5-10 ggr om dagen, många byten blir det.. Hamnar en del i kläder också.

H är nästan 3 mån så lite äldre men drar 62 i kläder nu och drunknar inte i 68. Fått lägga undan de minsta kläderna och det var jobbigt, de var så söta!

Hm, och Måns väger någonstans över 4-4,5 kg som 4 veckor och verkar ha tillväxtspurtat senaste tiden. Vi provade en body i storlek 62 häromdagen och den satt bra.. :o vissa 56 är definitivt för små, glipar i armar och ben och börjar bli korta i rocken. Polarn o pyrets kläder har han fortfarande 56 i dock, men de verkar stora i storlek.

Ju mer vi grodhållit, desto mer regelbundet har han skitit. :)

La honom på mage idag då jag haft dåligt samvete över att jag inte övar på det med honom och vips låg han och balanserade huvudet i en halvminut... Hmm. Glömma bort att öva motorik är också ett sätt.. ;)
 
Oj, 5 kg! Min lilla är ju ett par dagar äldre än din (7v idag) och vi siktar på ca 4,5 kg till nästa vägning nu i veckan. Men det är klart, din tös var ju fullgången när hon föddes, min ligger efter där. På längden hade hon kommit ikapp sist och låg tom över normalkurvan.

Min vägde kanske mer än din från start med? Då är det ju inte konstigt om hon hamnar högre på vikten snabbare :)
Hon vägde 3950 gram när hon föddes.

Det är lite kul att jämföra med hennes syrra som har liknande förutsättningar.
Hon föddes på bf+8 och vägde 4060 gram och var 51 cm lång.
Lillan föddes på bf+5 och vägde då 3950 gram och var 51 cm lång. Så det skiljde bara 110 gram på dom. Samma huvudomfång.

Jag tycker inte min minsta är stor om jag jämför med hennes syrra. Idag vägde lillan 5040 gram när hon är 1 månad och 16 dagar, hennes syrra vägde 5035 gram när hon var en månad och tre dagar gammal :p
Vägde faktiskt lillan när hon var en månad och tre dagar gammal med och då vägde hon 4700 gram.
Min son var mini och vägde ju bara 3700 gram när han var en månad och en dag.

Men lite kul med siffrorna så för det skiljer fortfarande mycket mellan dom stora barnen. Idag på bvc så kollade dom stora hur långa dom var och nu är alltså syrran 22 månader yngre än sin bror men hon var 127,5 cm lång och brorsan 123 cm.
 
Är det bara min unge som skiter typ en gång i veckan?

Jättesmidigt :D

Blir med andra ord inte så många bajsblöjor här hemma för tillfället men det kan ju ändras, men jag hoppas inte :p

Oj. My skiter i princip varenda gång hon vaknar. Vilket är ofta med tanke på att hon fortfarande mest bara sover och äter. Antalet bajsblöjor börjar dock minska liiite.
 
Min vägde kanske mer än din från start med? Då är det ju inte konstigt om hon hamnar högre på vikten snabbare :)
Hon vägde 3950 gram när hon föddes.

Det är lite kul att jämföra med hennes syrra som har liknande förutsättningar.
Hon föddes på bf+8 och vägde 4060 gram och var 51 cm lång.
Lillan föddes på bf+5 och vägde då 3950 gram och var 51 cm lång. Så det skiljde bara 110 gram på dom. Samma huvudomfång.

Jag tycker inte min minsta är stor om jag jämför med hennes syrra. Idag vägde lillan 5040 gram när hon är 1 månad och 16 dagar, hennes syrra vägde 5035 gram när hon var en månad och tre dagar gammal :p
Vägde faktiskt lillan när hon var en månad och tre dagar gammal med och då vägde hon 4700 gram.
Min son var mini och vägde ju bara 3700 gram när han var en månad och en dag.

Men lite kul med siffrorna så för det skiljer fortfarande mycket mellan dom stora barnen. Idag på bvc så kollade dom stora hur långa dom var och nu är alltså syrran 22 månader yngre än sin bror men hon var 127,5 cm lång och brorsan 123 cm.
Jodå, det skiljde en del. Min lilla var ju en månad tidig och vägde 2900 g. Hon var beräknad till ca 3,8 kg vid fullgången tid. Vid en månad och en dag vägde hon 3480 g.
 
Köpte första från Mini Rodini nu. Molo är rymliga, det gillar jag. En del från Kappahls vanliga kollektion har varit så väldans smala i passformen.
 
Börjar få slut på mjölk :/ i förrgår fick vi ge ersättning på kvällen för det var tomt. 30-45 min senare hade det kommit igång igen. Igår som vanligt. Idag slut vid 11 redan. Har tills nu haft massa mjölk så känns snopet...

Min sambo säger att jag äter för lite. Håller inte med, visst jag har gått ner alla gravidkilo (ca 13 tror jag det var) och så några 2-3 kg till men inget alarmerande ju. Äter lunch och middag (ofta inte frukost för går upp typ tio så käkar lunch vid 11 ist. Sen massa godis och sånt så äter lätt 2000+ kalorier. Jag kan inte äta mer mat, kan inte äta om jag inte är hungrig. Äter bara godis och sånt för att fylla ut, behöver ju bara äta lite godis för att det ska bli mkt kalorier. Dricker iaf 2 liter vatten/dag.

Vi har köpt medela calma flaskor, de verkade svåra att äta ur. Bebis fick kämpa och jag testade med, fick suga ordentligt för att få ngt. Dåligt val av flaska?
 
@BernT

Skönt att det gick bra med er båda!
Det låter som att dom hade koll på er och det låter skönt att ni ändå verkade medvetna om det så ni kunde slappna av och inte vara alltför oroade mitt i allt.

Är det bättre i snittet nu?
Och @Zewz (har för mig du frågade i förra tråden :) )

Snittet varar fortfarande av och till och huden nedanför snittet är illröd men BVC läkaren kollade och tyckte det var ett väldigt fint snitt. Så jag litar på henne. Sista biten vill inte riktigt läka ihop men ger det lite mer tid :)
 
Börjar få slut på mjölk :/ i förrgår fick vi ge ersättning på kvällen för det var tomt. 30-45 min senare hade det kommit igång igen. Igår som vanligt. Idag slut vid 11 redan. Har tills nu haft massa mjölk så känns snopet...

Min sambo säger att jag äter för lite. Håller inte med, visst jag har gått ner alla gravidkilo (ca 13 tror jag det var) och så några 2-3 kg till men inget alarmerande ju. Äter lunch och middag (ofta inte frukost för går upp typ tio så käkar lunch vid 11 ist. Sen massa godis och sånt så äter lätt 2000+ kalorier. Jag kan inte äta mer mat, kan inte äta om jag inte är hungrig. Äter bara godis och sånt för att fylla ut, behöver ju bara äta lite godis för att det ska bli mkt kalorier. Dricker iaf 2 liter vatten/dag.

Vi har köpt medela calma flaskor, de verkade svåra att äta ur. Bebis fick kämpa och jag testade med, fick suga ordentligt för att få ngt. Dåligt val av flaska?

Försök äta lite mer ett par dagar och se om det hjälper? Kanske är svårt iofs.
Jag har ingen problem med aptiten, äter som en häst :o Har mycket mjölk också. Tappat alla extrakilon också, skönt att det gick smidigt.
 
Börjar få slut på mjölk :/ i förrgår fick vi ge ersättning på kvällen för det var tomt. 30-45 min senare hade det kommit igång igen. Igår som vanligt. Idag slut vid 11 redan. Har tills nu haft massa mjölk så känns snopet...

Min sambo säger att jag äter för lite. Håller inte med, visst jag har gått ner alla gravidkilo (ca 13 tror jag det var) och så några 2-3 kg till men inget alarmerande ju. Äter lunch och middag (ofta inte frukost för går upp typ tio så käkar lunch vid 11 ist. Sen massa godis och sånt så äter lätt 2000+ kalorier. Jag kan inte äta mer mat, kan inte äta om jag inte är hungrig. Äter bara godis och sånt för att fylla ut, behöver ju bara äta lite godis för att det ska bli mkt kalorier. Dricker iaf 2 liter vatten/dag.

Vi har köpt medela calma flaskor, de verkade svåra att äta ur. Bebis fick kämpa och jag testade med, fick suga ordentligt för att få ngt. Dåligt val av flaska?

Kanske du kan testa att äta lite mer näringsriktigt genom att byta ut godiset mot t.ex frukt? Jag tänker att det är minst så viktigt med näring som antalet kalorier och just godis är ju extremt näringsfattigt ;)

Jag är verkligen vrålhungrig nu när jag ammar. Önskar jag hade tid att äta mer. :p
 
Försök äta lite mer ett par dagar och se om det hjälper? Kanske är svårt iofs.
Jag har ingen problem med aptiten, äter som en häst :o Har mycket mjölk också. Tappat alla extrakilon också, skönt att det gick smidigt.

Ska försöka, är verkligen aldrig hungrig. Skulle kunna gå 2-3 dagar utan mat över huvud taget utan problem. Har inga ätstörningar måste jag tillägga, tycker bara det är tråkigt att äta. Vi äter bra och nyttigt till lunch och middag men ska försöka äta mer.

Har läst att alkoholfri öl kan funka. Så ska köpa det sen och prova.

Kanske du kan testa att äta lite mer näringsriktigt genom att byta ut godiset mot t.ex frukt? Jag tänker att det är minst så viktigt med näring som antalet kalorier och just godis är ju extremt näringsfattigt ;)

Jag är verkligen vrålhungrig nu när jag ammar. Önskar jag hade tid att äta mer. :p

Jaa låter bra, ska köpa massa frukt sen, men känns som det mest är socker i det med. Jag önskar jag vore mer hungrig. Aldrig är man nöjd ;)
 
Börjar få slut på mjölk :/ i förrgår fick vi ge ersättning på kvällen för det var tomt. 30-45 min senare hade det kommit igång igen. Igår som vanligt. Idag slut vid 11 redan. Har tills nu haft massa mjölk så känns snopet...

Min sambo säger att jag äter för lite. Håller inte med, visst jag har gått ner alla gravidkilo (ca 13 tror jag det var) och så några 2-3 kg till men inget alarmerande ju. Äter lunch och middag (ofta inte frukost för går upp typ tio så käkar lunch vid 11 ist. Sen massa godis och sånt så äter lätt 2000+ kalorier. Jag kan inte äta mer mat, kan inte äta om jag inte är hungrig. Äter bara godis och sånt för att fylla ut, behöver ju bara äta lite godis för att det ska bli mkt kalorier. Dricker iaf 2 liter vatten/dag.

Vi har köpt medela calma flaskor, de verkade svåra att äta ur. Bebis fick kämpa och jag testade med, fick suga ordentligt för att få ngt. Dåligt val av flaska?
Ja, Calmaflaskan är jättesvår för vissa barn. Själv använder vi Dr Brown som bla säljs på apoteket. Men MAM är bra också.

Du behöver äta mer högenergi om mjölkproduktionen ska fungera. Bort med godiset. Det mättar i onödan men ger inget till mjölken.
 
Ska försöka, är verkligen aldrig hungrig. Skulle kunna gå 2-3 dagar utan mat över huvud taget utan problem. Har inga ätstörningar måste jag tillägga, tycker bara det är tråkigt att äta. Vi äter bra och nyttigt till lunch och middag men ska försöka äta mer.

Har läst att alkoholfri öl kan funka. Så ska köpa det sen och prova.



Jaa låter bra, ska köpa massa frukt sen, men känns som det mest är socker i det med. Jag önskar jag vore mer hungrig. Aldrig är man nöjd ;)
Läs @Matmissbrukaren inlägg om att ligga ihop i sängen under ngt dygn. Det hjälper många!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 193
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 336
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 498
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 169
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp