Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är nog mitt i det tredje språnget nu, en rätt så trött tjej de senaste dagarna som plötsligt börjat stoppa tummen i munnen. Hon vägrar ju napp fortfarande, så vi får väl se hur det går :p det är som tur är bara när hon är trött och gnällig, så det är ändå rätt sällan.
Annars har hon nu träffat nästan hela min släkt, och varit snäll och glad så gott som konstant :love:

Förresten är vi snart uppe i strl 68 :eek: hur hände det här?!

Vi har kanske också en blivande tumsugare. Har försökt introducera napp sedan V var två veckor, men hon ratar den konsekvent. För ett par veckor sedan hittade högerhanden till munnen. De flesta gångerna är det halva handen i munnen, men allt oftare bara tummen.
 
Vi har kanske också en blivande tumsugare. Har försökt introducera napp sedan V var två veckor, men hon ratar den konsekvent. För ett par veckor sedan hittade högerhanden till munnen. De flesta gångerna är det halva handen i munnen, men allt oftare bara tummen.
Här började vi också med halva handen innan hon fick tag på bara tummen :meh:
 
Hur stor är hon nu? Låter som hon ligger lika med min stora tös, hon var (är) ju bastant och drog iväg i klädstorlekarna snabbt.
Min lilla fick ha på sig klänning och kofta i stl 62 igår men det var alldeles för stort :p
Jag inbillade mig väl när jag köpte kläderna att hon säkert drar iväg i storlek hon med snabbt som sin syster men hon är mer som sin bror, men det är ganska skönt så slipper vi byta garderob en gång i månaden.

Här är hon igår och koftan som är stl 62 är uppvikt 2 ggr. Men den var så fin ihop med klänningen så körde på den ändå :love:

https://www.instagram.com/p/_-k4kJNg57/

Jag kan med andra ord inte se min lilla ha stl 68 om en månad när hon är lika gammal som Siri är nu :p
Vet inte riktigt, 5,6 kg och 59 cm senaste BVC-besöket men det var snart en månad sen. Vi ska dit om en dryg vecka igen :)

Var glad för det, jag tycker hon precis började ha 62 :p
 
Vet inte riktigt, 5,6 kg och 59 cm senaste BVC-besöket men det var snart en månad sen. Vi ska dit om en dryg vecka igen :)

Var glad för det, jag tycker hon precis började ha 62 :p

Kollade min stora tös och på tvåmånaderskollen vägde hon 6050 gram och 60 cm lång och på tremånaders vägde hon 6930 gram och 64 cm.
Låter som att din tös är i närheten i hennes storlek. Säkert söta knubbislår :love:

Men som sagt, hon bytte storlekar på kläderna lika ofta som jag byter trosor :p

Men visst växer dom fort!
 
Kollade min stora tös och på tvåmånaderskollen vägde hon 6050 gram och 60 cm lång och på tremånaders vägde hon 6930 gram och 64 cm.
Låter som att din tös är i närheten i hennes storlek. Säkert söta knubbislår :love:

Men som sagt, hon bytte storlekar på kläderna lika ofta som jag byter trosor :p

Men visst växer dom fort!
Ja verkligen ljuvliga knubbislår! :love: Det låter som de är rätt lika i storlek då!
 
Samma här Flixon, jag blundar för att vissa 62 bodys är lite korta.

H vägrar också napp och suger på händerna så de blir helt torra. Jag slg på tummen och tja, kan inte känna att det var nåt större problem :)
 
H vägrar också napp och suger på händerna så de blir helt torra. Jag slg på tummen och tja, kan inte känna att det var nåt större problem :)
Nä egentligen är det väl inte det. Vi har nog blivit lite färgade av omgivningen som verkar se det som jordens undergång om hon inte tar nappen :grin: det väcker tydligen en massa åsikter, att suga på tummen...
 
Vi börjar också på babysim då :)
Ja alla frågar om napp, tydligen viktigt att ha. Nu tar H napp i bilen så kanske det blir mer framöver eller inte, känner att det inte spelar mig nån roll.
 
Vi börjar också på babysim då :)
Ja alla frågar om napp, tydligen viktigt att ha. Nu tar H napp i bilen så kanske det blir mer framöver eller inte, känner att det inte spelar mig nån roll.
Ja visst är det märkligt. Siri har också tagit napp ett par gånger i bilen, men nu är det länge sen. Nåja, nu skiter jag i det känner jag. Fortsätter testa med napp men vill hon prompt suga på tummen får hon väl göra det då!
 
Vi börjar också babysim om ett par veckor. Lär säkert ångra mig för jag var inte så imponerad av det när jag gick med stora dottern, men nåt ska man ju göra :D Handlade iofs mest om att jag hade (har) så ont i ryggen och det var tungt med allt bärande och obekväma ställningar. Nu är ryggen ännu jävligare så vi får se.

Jag skulle verkligen önska att E tog napp i bilen för där vrålar hon sig genomsvett :( Sjukt jobbigt. I övrigt är hon väldigt glad och lättsam men i bilen stressar hon ihjäl mig.
 
Vad jobbigt @Zewz. Ska tydligen vara ovanligt att spädbarn blir åksjuka. Blir hon ledsen redan när hon blir fastspänd i babyskyddet eller först i bilen?
 
Vad jobbigt @Zewz. Ska tydligen vara ovanligt att spädbarn blir åksjuka. Blir hon ledsen redan när hon blir fastspänd i babyskyddet eller först i bilen?

Hon blir ledsen direkt, varför jag funderat över om hon helt enkelt inte gillar ställningen. Hon gillar inte att ligga plant på rygg heller, men babysitter går bra.
Har prövat att bädda lite mjukare i babyskyddet men inget hjälper.
Äldre dottern åkte obehindrat i samma babyskydd så det borde inte vara nåt fel på det.
 
@Zewz det kan inte vara att hon sitter fast som hon ogillar då? Vad man ska kunna göra åt det vet jag förstås inte..

Hoppas babysimmet är bättre den här gången! :)
 
Är det någon här som gett Minifom-droppar? Hur reagerade era små på det? Vi har gett lillan nu sedan igår och hon bajsar mindre/mer sällan, har längre mellan måltiderna och äter sämre (iaf vissa mål). Någon som fått samma reaktion från sin lilla? Minifom ska ju helt sakna biverkningar enligt Fass och bipacksedeln. Funderar över om det är en tillfällighet eller har ett samband.
 
Är det någon här som gett Minifom-droppar? Hur reagerade era små på det? Vi har gett lillan nu sedan igår och hon bajsar mindre/mer sällan, har längre mellan måltiderna och äter sämre (iaf vissa mål). Någon som fått samma reaktion från sin lilla? Minifom ska ju helt sakna biverkningar enligt Fass och bipacksedeln. Funderar över om det är en tillfällighet eller har ett samband.
Jag ger minifom. Har inte märkt sådana biverkningar. Om jag glömmer att ge ngt mål så märker jag dock att hon får mer gaser och mer ont i magen. Så för vår del så hjälper de väldigt bra. Har aldrig hört om ngn som fått problem av dem. Bara att vissa inte blir hjälpta.
Allt det du räknar upp sker ju oftast ändå genom att de blir äldre. När tarmarna mognar blir det ofta att de bajsar mer sällan. De flesta får också fler timmar mellan målen efter ett tag. Att hon äter lite mindre per mål kan också vara om hon nu kommit ifatt. Bebisar är oerhört duktiga på att reglera intag i förhållande till vikt. Men pröva att ta bort dropparna igen och se om det blir ngn skillnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 594
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 572
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 709
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 488
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp