Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är vi nog tillbaka på banan med tandborstningen, det har gått jättebra de senaste dagarna, hoppas det håller i sig! Lättare på morgonen när hon är pigg, då har vi jätteroligt :D igår hade jag lagt tandborsten på handfatskanten, då tyckte hon vi skulle borsta tänderna mitt på dagen också. Så nu håller jag tummarna för att det fortsätter vara kul!
 
17772_3.jpg

fast Lounge black sittdel som är lite mörkare. :love::love:

Däcken :love:
Funderat på att köpa dom till vikingen och göra den till en mini superviking :D
Lounge Black är supersnygg! Hade jag innan jag bytte till White Leatherette. Den skulle ju utgå så min man fick spel och tvingade mig land och rike runt efter en sittdel i vitt läder. Han påstår han inte är tokig i barnvagnar men jag anar annat :p

Nu har jag fått hem min Tour med :love:
Tråkigt på däcken med grusätardäck men det ska min man den allsmäktige fixa och så länge har jag en tillfällig lösning :)
Men jag är SÅ NÖJD!
Köpte den lila för den var absolut snyggast i mina ögon men pimpar den i grått till då jag inte vill att det ser ut som en "prinsessvagn".
En perfekt liten vagn och däcken är jag inte orolig för. Min man kan trolla fram guld ur öronen så det lilla problemet löser han :p
 
Går alla ettåringar här nu?

Fille går inte än. Hon går framåt som en zombie ett-tre steg innan hon åker på rumpan. Så hon kryper fortfarande. Senast av alla tre. Dom andra två sprang fram vid den här åldern men hon är lite försiktigare.

Maten går det sådär med efter en rejäl förkylning och hosta. Inte allt som varit tilltalande då vilket är förståeligt.

Sonen trodde skolan att han äntligen skulle ha haft vattkoppor men ingen annan har ju fått och dessutom så fick han minimalt med prickar och dessutom såg det inte ut som vattkoppor. Får väl se om dom andra får något inom det närmaste, annars var det något annat. Mässlingen kanske :D

Hur blir era små när dom blir ledsna och inte får som dom vill? Otröstliga eller lätta att avleda och trösta med annat?

Nåväl, tänkte väl ta tag i det där med barnomsorg snart. Börjar känna mig rastlös hemma. Men vill att Fille ska kunna gå ordentligt först. Så vi är väl hemma ett halvår till :p
 
Vagngalningar :D Ni skulle nog storkna om ni såg vår slitna gamla citycross, pimpad med varselgult reflexöverdrag :rofl:
Däremot suktar jag efter en ny sele, beställer nog en beco toddler efter jul :love:

Ebba går obehindrat nu. Släppte helt vid 14 månader och nu kutar hon runt som en tok.
Hade proffshjälp att både hugga, frakta hem och klä granen igår, av två hjälpsamma tjejer :love:

17_12_16_6.jpg
 
Och när hon inte får som hon vill blir hon helt skogstokig, vrålar och har sig, men det brukar gå över rätt fort.
Häromdagen var jag på julbord med jobbet. När jag hade gått tultade hon först fram till dörren och skulle ta på sig skorna och gå efter mig och när hon insåg att jag åkt hade hon lagt sig raklång på golvet och storbölat :love::cry::(
Sen hade hon gråtit sig till sömns i makens famn. Hu. Dröjer nog innan jag åker hemifrån kvällstid igen :D
 
Siri går hyfsat, men ibland blir det lite vingligt och hon sätter sig ner på rumpan, men hon är snabbt uppe igen.

Hon kan bli arg som ett bi när hon inte får som hon vill, men det är lätt att avleda henne och hitta på något annat. Ibland är hon rätt gnällig efter att hon sovit på dagen, då tar det en stund innan humöret är på topp igen. Brukar krävas kiss på toaletten och lite mellanmål så vänder det!
 
Däcken :love:
Funderat på att köpa dom till vikingen och göra den till en mini superviking :D
Lounge Black är supersnygg! Hade jag innan jag bytte till White Leatherette. Den skulle ju utgå så min man fick spel och tvingade mig land och rike runt efter en sittdel i vitt läder. Han påstår han inte är tokig i barnvagnar men jag anar annat :p

Nu har jag fått hem min Tour med :love:
Tråkigt på däcken med grusätardäck men det ska min man den allsmäktige fixa och så länge har jag en tillfällig lösning :)
Men jag är SÅ NÖJD!
Köpte den lila för den var absolut snyggast i mina ögon men pimpar den i grått till då jag inte vill att det ser ut som en "prinsessvagn".
En perfekt liten vagn och däcken är jag inte orolig för. Min man kan trolla fram guld ur öronen så det lilla problemet löser han :p

Hmm vår mini zip äter faktiskt inte alls grus, ser ut som såna däck men nemas problemas. Sämre däck på Tour?
 
H går bara nu. Vinglar ibland men tränar både back, snurra och springa så. Jätteskönt tycker jag.

Kom däremot en kindtand i helgen med feber, otroliga smärtor och ett så ledset barn att han kräktes ned hela sin bilbarnstol och sig själv. Så Alvedonet jobbar hårt nu. Jobbig att han blir så dålig varje gång.

Han är rätt lätt att avleda annars. En del humör men mest gnällig, inte utbrottsarg.
 
Vi har också en kindtant på g, feber i veckan och lite sämre sömn, tror fortfarande den gör lite ont för hon tar sig mycket mot huvudet och säger aj :( nu är det dessutom kombinerat med förkylning sen igår så här kör vi ipren, hostmedicin och nässpray. Det enda som inte framkallar ilskna vrål är ipren, den är tydligen god!
 
Vår tjej har gått sen hon var 11 månader och en vecka. Hon är helt stadig och har börjat springa, asgulligt. Än så länge vill hon åka vagn ute, men det kommer väl en dag när hon hellre vill gå och det kommer ta 30 min att ta sig 1 km typ...

Hon är typ aldrig arg/ledsen. Är hon det så är det pga trött så då är det bara att natta. Kan man inte det så funkar Siri på telefonen, av någon anledning är hon spännande. Inser när jag läser andra trådar av vi nog har lite tur, sjuka en gång på 13 månader, aldrig haft tand-ont, alltid glad och sover hela nätterna och nattas på 5 min. Nästa barn lär va helt tvärtom för att väga upp.
 
Vår pojke går ett par steg själv, men springer runt om han har ett finger att hålla i så det släpper nog när som helst här.
 
Vår tjej har gått sen hon var 11 månader och en vecka. Hon är helt stadig och har börjat springa, asgulligt. Än så länge vill hon åka vagn ute, men det kommer väl en dag när hon hellre vill gå och det kommer ta 30 min att ta sig 1 km typ...
Hehe, Siri sitter helst inte i vagnen när vi är på affärn eller köpcentrum. Det går inte fort inte :D förra veckan lekte hon dessutom någon slags kurragömma bland hyllorna inne på Brothers. Phu, ett heltidsjobb det där!
 
Hehe, Siri sitter helst inte i vagnen när vi är på affärn eller köpcentrum. Det går inte fort inte :D förra veckan lekte hon dessutom någon slags kurragömma bland hyllorna inne på Brothers. Phu, ett heltidsjobb det där!

Är det inte lite läskigt? Jag tänker att hon ska springa iväg :nailbiting: vi var på Ikea idag och då fick hon springa "fritt" men det var ju typ jag och en till där på förmiddagen så rätt lugnt. Jag kommer säkert va en av de där som tappar bort sitt barn i affären :o
 
Är det inte lite läskigt? Jag tänker att hon ska springa iväg :nailbiting: vi var på Ikea idag och då fick hon springa "fritt" men det var ju typ jag och en till där på förmiddagen så rätt lugnt. Jag kommer säkert va en av de där som tappar bort sitt barn i affären :o
Haha, det är lite besvärligt om det är min tur att betala i kassan, och hon får för sig att dra iväg :p men då hivar jag upp henne i famnen bara så får hon vara där medan jag betalar, det är ofta spännande uppe vid disken så det funkar. Att prova kläder tex hade jag nog inte gett mig på om jag är ensam iväg med henne, inte så sugen på att behöva jaga barn i bara underkläder... :D
 
Vi har också en kindtant på g, feber i veckan och lite sämre sömn, tror fortfarande den gör lite ont för hon tar sig mycket mot huvudet och säger aj :( nu är det dessutom kombinerat med förkylning sen igår så här kör vi ipren, hostmedicin och nässpray. Det enda som inte framkallar ilskna vrål är ipren, den är tydligen god!

H pekade på Alvedonförpackningen imorse och sa "ahh!!" betyder "ge mig!". :D Nu har han dock fått utslag och är förkyld. blä. skönt det kommer innan jul tröstar jag mig med.
 
Hmm vår mini zip äter faktiskt inte alls grus, ser ut som såna däck men nemas problemas. Sämre däck på Tour?

Om jag inte missminner mig så är det lite hårdare däck på zippen. Det är en lättare variant på Touren, troligen för att få den godkänd som handbagage på flyg, så ja. Lite sämre däck men å andra sidan har dom precis kommit ut med vagnen och barnsjukdomar finns alltid så dom är säkert redan medvetna om problemet och gör som Emmaljunga (2014 års däcken) och rättar till problemet med nya däck. Är dom smarta går dom att beställa som reservdelar för oss som redan köpt vagnen så vi bara behöver byta hjul sen och inte köpa en helt ny vagn tack :p
Var ute på stan med vagnen igår igen och har verkligen ingenting att klaga på, den är underbar :)
Ett bi skulle vara välkommet också just för att få en liten vagn som är vändbar, hade den till mellanungen och gillade den, men säger jag det till mannen så vet han nog inte vart han tar vägen :rofl:
Eller en BJ Premier, eller kanske en Elite och så ibland går tankarna till Easywalker Mosey :nailbiting:
Aldrig nöjd :banghead:
Totalt livsfarligt med för många att välja på :laugh:
 
Det var nog vattkoppor ändå som sonen hade. Fille har en vattenfylld blåsa på axeln och några svaga röda utslag ännu inte vet vad kommer hända med :nailbiting:

Nu var sonen hemma från skolan i en vecka så ni inte tror jag skickade dit honom med misstänkta vattkoppor. Men det var det lindrigaste fallet vattkoppor jag sett. Han fick typ 15-20 utslag sammanlagt på ryggen och magen och inga var vätskefyllda utan enbart röda och torra. Själv var jag som en prickig korv när jag hade det :p
Men har Fille det så missar jag sonens julavslutning på torsdag, typiskt :(
 
haha jag blir ofta sugen när jag ser och läse om de men när jag testkör så tappar jag intresset. testade Cybex balios, otroligt klumpig att tex häva! Samma med större BJ varianter. Emmaljungan har gjort succe, vi älskar den allihopa.
 
Jag googlar 1177 om höstblåsor och femtesjukan. är de som ligger närmst.
H ska träffa farfar som är läkare i em men han lär vifta bort det med "virus". Vilket det säkert är men jag vill veta mer :P
 
haha jag blir ofta sugen när jag ser och läse om de men när jag testkör så tappar jag intresset. testade Cybex balios, otroligt klumpig att tex häva! Samma med större BJ varianter. Emmaljungan har gjort succe, vi älskar den allihopa.

Haha, vi är väldigt lika :p
Jag kan bli jätteintresserad när jag läser om en vagn men tappa intresset totalt när jag provkört den för att den inte alls var som jag föreställt mig, som tex Emmaljunga Nxt90. Den låter ju jättebra men för mg kändes det som att köra runt på ett kassaskåp..
Emmaljungan är :love:
Kan mycket väl bli en superviking här istället för vikingen sen. Fille vägde 11,5 på ettårskollen så hon är inte mini. Vikingen får ju ta 15. Hur var det med supervikingen, visst var gränsen bra mycket högre på den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 645
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 237
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 316
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp