Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror ni uv skydd i mössan ger så mycket extraskydd? Eller räcker det med tyget i sig? När mina barn var små gick man till affären och köpte den som fanns, typ 🙈
 
Apropå sommar så köpte jag ett par solglasögon till Tintin. Han blir så himla irriterad av solen och vi går rätt mycket med vagnen, så jag tänkte att jag testar men trodde egentligen att han skulle riva av sig dem direkt. Men han verkar gilla dem skarpt :D
IMG_20210326_103936.jpg
 
Apropå sommar så köpte jag ett par solglasögon till Tintin. Han blir så himla irriterad av solen och vi går rätt mycket med vagnen, så jag tänkte att jag testar men trodde egentligen att han skulle riva av sig dem direkt. Men han verkar gilla dem skarpt :D
Visa bifogad fil 67642
Men kinderna :love:
Tuffingen!

Ska försöka leta fram storebrors solglasögon till lillasyster.
 
Tror ni uv skydd i mössan ger så mycket extraskydd? Eller räcker det med tyget i sig? När mina barn var små gick man till affären och köpte den som fanns, typ 🙈
Nä egentligen tycker jag att det är lite overkill. Lika med uv-dräkter. Vi hade det på storebror när vi var utomlands när han var runt året, annars har vi kört på t-shirt, keps/solhatt och solskydd.
 
Apropå sommar så köpte jag ett par solglasögon till Tintin. Han blir så himla irriterad av solen och vi går rätt mycket med vagnen, så jag tänkte att jag testar men trodde egentligen att han skulle riva av sig dem direkt. Men han verkar gilla dem skarpt :D
Visa bifogad fil 67642
Herregud vad gullig 🤩🤩🤩.

Håller med om solglasögon, bästa köpet ever! Screenshot_20210409-205757_Photos.jpg
 
Jag har själv varit irriterad när jag har jobbat för att en del föräldrar bedömt mig som mindre vetande för att jag inte har några egna barn, men ibland tror jag att BVC-sköterska är en roll där det faktiskt underlättar att ha egna barn.

Jag känner ibland att vår BVC-sköterska (som väntar sitt första barn) ibland kommer med så många ”käcka” råd och jag känner bara typ ” men kom hem till mig en eftermiddag när jag har både lillasyster och hennes vilda storebror hemma så ska du se hur lätt det är att tillämpa dina sömnråd”.

Tänk om hon istället typ hade sagt nåt i stil med att chilla; Det blir säkert bättre om ett tag när barnen blir större. Försök att få avlastning med storebror. Skaffa städhjälp. Låt tvätten vara. 😉

Nåt som jag har lärt mig av att vara förälder och som kommer göra mig bättre på jobbet är förståelsen av hur trött man kan vara. Jag försöker verkligen peppa en del föräldrar som jag träffar (och som är väldigt ambitiösa) att de gör så gott de kan och att det är fullt tillräckligt och att man inte orkar allt alla dagar ❤️.
Ja, jag känner verkligen att det kommer vara bra för min yrkesroll att ha egna barn faktiskt, känns redan som att jag har en helt annan förståelse för de föräldrar jag brukar möta, och tror det kommer gynna relationsskapandet att kunna säga att jag vet hur jobbigt det kan vara typ.
 
Vi har också köpt solglasögon men de är så långa där bak att de slår i vagnen när de ligger ner och åker av därför.
 
Elsa har ju varit så dålig i magen nu när vi varit förkylda och lagt typ 5-7 bajsblöjor om dagen i en vecka. Hon är pigg och äter och ammar okej så inte orolig över det, men hon är så röd i rumpan trots att vi smörjer med inotyol och försöker torka helt torrt och lufta emellan. Blir nästan som en blåsa på ett ställe och hon är ledsen när vi torkar. Finns det bättre grejor? Barnpuder? Vad använder ni andra?
 
Elsa har ju varit så dålig i magen nu när vi varit förkylda och lagt typ 5-7 bajsblöjor om dagen i en vecka. Hon är pigg och äter och ammar okej så inte orolig över det, men hon är så röd i rumpan trots att vi smörjer med inotyol och försöker torka helt torrt och lufta emellan. Blir nästan som en blåsa på ett ställe och hon är ledsen när vi torkar. Finns det bättre grejor? Barnpuder? Vad använder ni andra?

Bepanthen 🙌🏼
samt egna våtservetter - lillan blir röd direkt av köpes... puder och sån där spray som finns nu blev storasyster röd av så de har jag inte ens vågat testa denna gången
 
Elsa har ju varit så dålig i magen nu när vi varit förkylda och lagt typ 5-7 bajsblöjor om dagen i en vecka. Hon är pigg och äter och ammar okej så inte orolig över det, men hon är så röd i rumpan trots att vi smörjer med inotyol och försöker torka helt torrt och lufta emellan. Blir nästan som en blåsa på ett ställe och hon är ledsen när vi torkar. Finns det bättre grejor? Barnpuder? Vad använder ni andra?
Bepanthen eller inotyol kör vi.
 
Kanske ska pröva bepanthen istället. Vi kör oftast med Ikeas handdukar och lite olja istället för våtservetter. Funderar också på om vi ska byta tillbaka till touch blöjor som vi hade innan men tror mer att det är mängden och att bajset är så löst som irriterar 😔
 
Kanske ska pröva bepanthen istället. Vi kör oftast med Ikeas handdukar och lite olja istället för våtservetter. Funderar också på om vi ska byta tillbaka till touch blöjor som vi hade innan men tror mer att det är mängden och att bajset är så löst som irriterar 😔
Vi tvättar med papptvättlappar och tvättkräm. Jag upplever att Inotyolen mer lägger sig som ett skyddande lager än Bepanthen och därmed skyddar bättre. Men jag tror att det finns olika sorters Bepanthen, den jag har är mer som en konsistens man hade valt att smörja i fejset. Har aldrig fattat varför alla tycker Bepanthen är så bra men tror att jag köpt fel 🤔
 
Kanske ska pröva bepanthen istället. Vi kör oftast med Ikeas handdukar och lite olja istället för våtservetter. Funderar också på om vi ska byta tillbaka till touch blöjor som vi hade innan men tror mer att det är mängden och att bajset är så löst som irriterar 😔
När storebror var liten (mindre i alla fall) och vi fick magsjuka och han diarré då så blev han ännu mer känslig i huden. Det berodde mycket på bajset, upplevde jag.
Vatten och olja och tvättlappar, inte färdiga våtservetter, var bra då.
 
Usch jag känner mig så matt ikväll. Ungarna har ju varit förkylda i en veckas tid och Elsa är mer närhetskrävande än vanligt. Innan har det ju gått att lägga henne på kvällen och hon sover från typ 19-22/24 och man får lite egentid på kvällen. Hinner se en serie eller ta en dusch. Eftersom hon inte sover själv på dagen är det ju guld värt. Jag har nattat storebror som somnar efter nästan en timme och hinner inte mer än sätta mig i soffan och så vaknar Elsa efter en kvart och ska amma och eftersom det är min tur att ta henne är det typ bara att gå och sova. Jag vill liksom ha en timme på dagen när jag får vara ifred från barnen 🥲
 
Usch jag känner mig så matt ikväll. Ungarna har ju varit förkylda i en veckas tid och Elsa är mer närhetskrävande än vanligt. Innan har det ju gått att lägga henne på kvällen och hon sover från typ 19-22/24 och man får lite egentid på kvällen. Hinner se en serie eller ta en dusch. Eftersom hon inte sover själv på dagen är det ju guld värt. Jag har nattat storebror som somnar efter nästan en timme och hinner inte mer än sätta mig i soffan och så vaknar Elsa efter en kvart och ska amma och eftersom det är min tur att ta henne är det typ bara att gå och sova. Jag vill liksom ha en timme på dagen när jag får vara ifred från barnen 🥲
Usch så jobbigt 💔 Tintin är inte i närheten lika närhetstörstande men jag känner ändå att jag börjar bli lite kvävd. Behöver få se om mina behov varje dag, UTAN barn, för att hålla ihop.
 
Usch jag känner mig så matt ikväll. Ungarna har ju varit förkylda i en veckas tid och Elsa är mer närhetskrävande än vanligt. Innan har det ju gått att lägga henne på kvällen och hon sover från typ 19-22/24 och man får lite egentid på kvällen. Hinner se en serie eller ta en dusch. Eftersom hon inte sover själv på dagen är det ju guld värt. Jag har nattat storebror som somnar efter nästan en timme och hinner inte mer än sätta mig i soffan och så vaknar Elsa efter en kvart och ska amma och eftersom det är min tur att ta henne är det typ bara att gå och sova. Jag vill liksom ha en timme på dagen när jag får vara ifred från barnen 🥲
Ja, hur mycket jag än älskar ungarna så är det skönt med en liten stund själv ibland.
Imorgon är jag lovad att få plantera om och sätta lite frön - själv.
Brukar också få en liten stund i stallet när jag nattar hästarna, men ikväll ville inte dottern till pappa :(.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 109
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
86 87 88
Svar
1 749
· Visningar
91 269
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 981
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp