Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Elsa har tagit sina första steg 🤩. Hon har skjutit runt på sin Antilopstol så idag ska vi åka och fixa en lära gå vagn. Hon säger också mamma väldigt bra nu 🥰. Och sliter ner och drar i allt, tapeterna sitter inte ens säkert 😂.
Ååh ❤️

Tintin går också med gåvagn nu. Vi plockade fram den för kanske en månad sedan men han har tyckt den är lite otäck så han har bara stått och hållit i den tills den här veckan 😅 Men nu kör han för fullt och är såå mallig 😂 Idag klättrade han upp på en låg stol också och stod där och tjoade 😱😂
 
6A03EF17-88E1-4BC1-A252-D5B466FC77E1.jpeg

Var bara tvungen att dela 🥰 mammahjärtat smälter ju totalt!!

På tal om att säga ”mamma” lillan har definitivt sagt det medvetet ett tag nu 😅 var så osäker först om det bara var ljud, men hon säger det bara när hon vill ha mig
 
Visa bifogad fil 74147
Var bara tvungen att dela 🥰 mammahjärtat smälter ju totalt!!

På tal om att säga ”mamma” lillan har definitivt sagt det medvetet ett tag nu 😅 var så osäker först om det bara var ljud, men hon säger det bara när hon vill ha mig
Så underbart foto!! Men herregud vad mycket hår lillan har!! Så gulligt 😍. Min är flint, med en enda lock i bak 🤣
 
Just ikväll känner jag att särbo är mer lockande, om det är till nån tröst @Monkie . Jag har varit vid stugan i två veckor, med ungarna. Dvs själen har stortrivts men så mycket vila rent fysiskt vet jag inte (jo, bortskämd då mormor skött det mesta med mat och disk). Hunden hade vi också med.
Han har under dessa veckor varit hemma. Har storstädat (främst för att hitta ett par saker han slarvat bort) och annars lagt upp dagen precis som han ville - enda tiden att passa var medicin till ena hästen vid 20-22. Han har alltså lagt sig när han ville, gått upp när han ville, ätit när han ville, kunnat slöa när han ville. Jo, han har utfodrat höns och katt samt skött kattlådan med. Djur vi valt att skaffa, tillsammans.
Han har varit ut till oss ett par gånger och då fått fylla på med kläder tex.

Igår kväll ville jag gå själv till stallet, men då skulle han promt med med ungarna (trots läggdags, vilket jag fick ta sen). Jag skulle få dit själv ikväll sa han, han skulle lägga ungarna. När jag ville åka dit tidigare ikväll så var det tvärstopp. Han var tvungen att fixa en sak med datorn ("jobb") och han tyckte synd om sig för han har inte fått uppskattning för att han skött allt hemma så jag kunnat vara vid stugan...

Vad han ville ha för uppskattning kunde han dock inte svara på.
Gissa vem som tog läggningen och inte varit till hästarna än?
Dessutom kom han ut i vardagsrummet och satte igång TVn, där jag satt i lugn och ro för lillasyster hade precis slappnat av (dumma framtänder som ska fram och gör ont).

Han tyckte jag kunde varit till stallet på eftermiddagen när han hade lillasyster i två timmar (dom sov). Att det var +28 och jag hade storebror verkar inte beröra honom.

Så ja, svammel. Ikväll är jag lagom less.

Han har inte ens gjort det han "lovat" idag, att vi skulle flytta virke, ha på skräp på kärran och så skulle han åka och köpa virke till att bygga en liten klätterställning. Han har för guds skull inte ens satt fast ungarnas leksakskök i väggen, som han skulle göra igår kväll!
Jag tror inte de fattar riktigt. Vi är inte heller jämställda, min sambo jobbar oxå borta men är ledig och hemma halva tiden. Han gör allt hemma när han är hemma och jag allt när han är borta. Man borde få pris som någon skrev av att vara själv med barn, men även min sambo kan ibland uttrycka att ”han gör mer”. Vilket stör mig orimligt mycket. Han är hemma 5-6 timmar/dag utan barn när han inte jobbar, jag är hemma 0 timmar utan barn alltid, om inte han åker bort med barnet. Och han får beröm för att han tagit så mycket mer föräldraledighet än jag. Suck..
 
Nu kommer nästa gnäll. Och det är över mina och sambons syskon. 😟

Jag är rätt lack på min bror och på att han 1. Pratar om hur mycket hjälp vi får med våra barn. 2. Medan han själv inte kan ha sin två-åring själv utan åker hem till min mamma så snart han är själv. Min mamma vabbar åt honom och så fort de ska iväg så ska mamma vara barnvakt.

Jag försöker skona mina föräldrar och tänker att de också behöver vila och återhämtning, men att vi skulle behöva betydligt mer avlastning egentligen.

Nu har jag fått en operationstid för min fot och vi kommer behöva mycket avlastning eftersom jag kommer ha gips i nästan 2 månader 😟

Sambons syster bor hemma hos svärisarna i en månad varje sommar med sina barn. Denna sommar har även hans bror med familj bott hemma periodvis. Det är sånt jävla stök att vi helst inte åker dit alls. Och vi kan inte be svärmor att vara barnvakt ens korta stunder eftersom vi inte vill belasta henne mer 😔

Vi behöver liksom mer avlastning och hjälp men eftersom våra syskon tar så mycket plats finns ju inget utrymme 😔
 
Nu kommer nästa gnäll. Och det är över mina och sambons syskon. 😟

Jag är rätt lack på min bror och på att han 1. Pratar om hur mycket hjälp vi får med våra barn. 2. Medan han själv inte kan ha sin två-åring själv utan åker hem till min mamma så snart han är själv. Min mamma vabbar åt honom och så fort de ska iväg så ska mamma vara barnvakt.

Jag försöker skona mina föräldrar och tänker att de också behöver vila och återhämtning, men att vi skulle behöva betydligt mer avlastning egentligen.

Nu har jag fått en operationstid för min fot och vi kommer behöva mycket avlastning eftersom jag kommer ha gips i nästan 2 månader 😟

Sambons syster bor hemma hos svärisarna i en månad varje sommar med sina barn. Denna sommar har även hans bror med familj bott hemma periodvis. Det är sånt jävla stök att vi helst inte åker dit alls. Och vi kan inte be svärmor att vara barnvakt ens korta stunder eftersom vi inte vill belasta henne mer 😔

Vi behöver liksom mer avlastning och hjälp men eftersom våra syskon tar så mycket plats finns ju inget utrymme 😔
Gnäll på.


Jag sitter själv och har skrivit ett inlägg och raderat det flera gånger, för jag vet inte hur mycket jag vill skriva ut. Myntet har ju alltid två sidor.
Det kändes dock som om det var på väg brista idag, för mig och sambon. Och det gav mig sån panik. Trots att jag i arga stunder funderat på om jag skulle ha det bättre själv fick jag sån panik när det kändes som om det skulle bli verklighet.
Vi lyckades klara upp det nu och vet nog ungefär vart problemet ligger, hur vi ska fixa det vet vi inte helt men vi är överens om att vi båda vill försöka.

Visst hade nån gått parterapi och tyckte det hjälpte?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
9 079
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
78 79 80
Svar
1 586
· Visningar
83 874
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
6 892
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp