Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, jag har inte ens tänkt tanken om att börja potträna. 🙈 När brukar man börja med sånt? Hur? Vad har ni med barn sedan innan för erfarenheter? 😅
 
Hur går det för er andra med potträning?
Storebror var så enkel att träna, man satte honom framför TVn på kvällen eller läste en bok och så satt han nöjd. Men lillasyster sitter ju helst inte kvar :meh: . Idag lyckades vi för första gången få henne sitta kvar, då satt storebror på andra pottan mittemot. Men hon var ju tvungen att resa sig några gånger ändå. Storebror kunde inte resa sig när vi tränade honom. Hon har ju varit så motoriskt mycket före honom.
Oj, ska man börja såhär tidigt? 🙈🙈 Hade ingen aning så vi har inte kommit längre än att vi köpt en potta när vi ändå var på Ikea. I helgen besökte vi vänner som har tvååriga tvillingar, de höll på med potträning just nu och det kändes inte som en tid att längta efter direkt 😅.
 
Hur går det för er andra med potträning?
Storebror var så enkel att träna, man satte honom framför TVn på kvällen eller läste en bok och så satt han nöjd. Men lillasyster sitter ju helst inte kvar :meh: . Idag lyckades vi för första gången få henne sitta kvar, då satt storebror på andra pottan mittemot. Men hon var ju tvungen att resa sig några gånger ändå. Storebror kunde inte resa sig när vi tränade honom. Hon har ju varit så motoriskt mycket före honom.

Oj har ni börjat potträning 😅 ambitiös!
vi har inte börjat alls med det.

Storasyster började vi när hon visade intresse vid 2 år. Köpt pottan när hon var 1,5 och hon kissade en gång i den då, men ville aldrig sitta still där så vi avvaktade ett halvår och då fanns intresset. Gick superenkelt då, var att bajsa där som tog längre tid att kännas okej för henne.
 
Vi har heller inte börjat med någon potträning. Tintin bajsar i regel tre gånger om dagen så känner att det mest skulle vara jobbigt 😅 Med storebror började vi vid 2 års ålder och han var helt blöjfri dag och natt vid 2,5. Det är ju onekligen rätt bekvämt med blöja. När de slutat blir det ett evigt letande av toaletter när man är ute på 🙄
 
Oj har ni börjat potträning 😅 ambitiös!
vi har inte börjat alls med det.

Storasyster började vi när hon visade intresse vid 2 år. Köpt pottan när hon var 1,5 och hon kissade en gång i den då, men ville aldrig sitta still där så vi avvaktade ett halvår och då fanns intresset. Gick superenkelt då, var att bajsa där som tog längre tid att kännas okej för henne.
BVC tog upp det vid 8-månaders kollen, att man kunde börja.
Sonen har suttit på pottan dagligen i ett år, men var redo att sluta med blöja och säga till själv först i våras vid 3 års ålder. Så han var van vid pottan redan när det var dags att sluta med blöja.
 
Sonen började bli lite intresserad i samband med förskolestart då han såg de äldre barnen kissa på pottan, sen blev det nej ett tag men nu i sommar har det gått bättre när han gått naken ute. Han säger ibland till att han vill kissa, men oftast tränar vi i samband med blöjbyte. Eftersom jag ska operera min fot om nån månad känns det inte som bra timing att sätta igång med nån hardcore träning men sen tror jag att vi ska försöka lite mer. Då är han drygt 2,5 år.
 
Hur går det för er andra med potträning?
Storebror var så enkel att träna, man satte honom framför TVn på kvällen eller läste en bok och så satt han nöjd. Men lillasyster sitter ju helst inte kvar :meh: . Idag lyckades vi för första gången få henne sitta kvar, då satt storebror på andra pottan mittemot. Men hon var ju tvungen att resa sig några gånger ändå. Storebror kunde inte resa sig när vi tränade honom. Hon har ju varit så motoriskt mycket före honom.
Vi har inte börjat. Hon är överallt, har fullt upp verkligen 😂
 
BVC tog upp det vid 8-månaders kollen, att man kunde börja.
Sonen har suttit på pottan dagligen i ett år, men var redo att sluta med blöja och säga till själv först i våras vid 3 års ålder. Så han var van vid pottan redan när det var dags att sluta med blöja.

Intressant! Tror inte jag hört talas om att bvc tagit upp det så tidigt innan. Men det är ju självklart bra om man börjar tidigt, finns ju babypotting också. Då blir det ju enklare med potträning sen kan jag tänka mig 🙂

Nu med 2 st hemma heltid känner jag inte att orken för det finns 😆 inte intresset åt nåt håll heller, varken från mig eller lillan då.. haha. Tyckte vi hade det enkelt när vi började med storasyster ändå så kör nog samma koncept denna gång och väntar tills vi märker intresse
 
Alltså dessa ungar, känns som att de lär sig nåt nytt varje dag nu. Igår när vi åt ställde de sig spontant på varsin sida om en köksstol och lekte tittut med varandra medan de kiknade av skratt 😅😍.
Igår lyckades jag tillslut komma ut och träffa min bästa vän utan vare sig hennes eller mina barn, vi drack champagne till lunch och strosade på stan, så himla välbehövligt!
 
Alltså dessa ungar, känns som att de lär sig nåt nytt varje dag nu. Igår när vi åt ställde de sig spontant på varsin sida om en köksstol och lekte tittut med varandra medan de kiknade av skratt 😅😍.
Igår lyckades jag tillslut komma ut och träffa min bästa vän utan vare sig hennes eller mina barn, vi drack champagne till lunch och strosade på stan, så himla välbehövligt!
Vad gulligt 😍

Själv har jag kommit ut på en löprunda. Eller det blev mest gå-lunka-löp, i 15 minuter. Sprang som en galning sista biten hem för att jag längtade efter Elsa så fick typ maxpuls och blev helt yr 😂
 
Nu ställer sig Elsa upp helt själ, står i ca 45 sekunder, gör lite knäböj och sätter sig ner igen. Och har lärt sig vinka! Vad hittar era bebisar på för kul?
Wow! Mina ställer sig mot allt och glömmer ibland bort sig så de släpper taget och ramlar 🙈. De leker också tittut hela tiden, lägger kepsen över ögonen och tar sen bort den 😍. Nu kan båda ta sig från sittande till krypande men inte tvärtom, skulle tycka det var skönt om de kunde sätta sig själva både från krypande och från stående men det verkar helt saknas intresse för detta 😅.
 
Nu ställer sig Elsa upp helt själ, står i ca 45 sekunder, gör lite knäböj och sätter sig ner igen. Och har lärt sig vinka! Vad hittar era bebisar på för kul?
Häromdagen ställde hon sig på egen hand från sittande - utan att ta stöd. Hon älskar att klättra på saker, försöker komma upp på soffbord, sittpuff (det har hon lyckats med och även att ta sig från det till soffbord 🙄 ), trappa osv.
Sambon är övertygad om att hon börjar gå 16 augusti, för han åker till jobbet den 15:e :D.
 
Nu ställer sig Elsa upp helt själ, står i ca 45 sekunder, gör lite knäböj och sätter sig ner igen. Och har lärt sig vinka! Vad hittar era bebisar på för kul?
Tintin står också men när vi försöker locka till att ta nåt steg skrattar han bara och sätter sig ner. Min man lyckades lura honom till ett steg häromdagen, men han tycker det är läskigt 😅 Håller man i ena handen dock så går han. Och klättrar. Igår klättrade han upp på vardagsrumsbordet 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
79 801
Senast: Bexzor
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp