Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla E har inte varit något fan av babyskyddet hittills, blivit varm och arg trots bara innekläder. Idag kom jag på att man kan ta bort huvudkudden :idea:, och eftersom det är typ -7 här knölade jag ner bebis i teddyoverallen. Resultat? Hon somnade i bilen på 2 minuter. Bokstavligt talat aldrig hänt innan.
 
Lilla E körde också 50 typ hela första månaden, precis som storebrorsan. Nu är vi uppe på 62 som är lagom långt men oftast lite pösigt :D
 
Men så UNDERBART att ni får komma hem! ♥



Julia kan först nu nästan ”fylla ut” storlek 56, hon är fem veckor och ett par dagar. Hon har mest haft 56 ändå för vi hade inte så mycket i 50, det har gått bra det med 😄
Precis, det går ju alltid vika upp ärmar och ben :) Vi hade nog bara ett plagg i 50 när storebror föddes, men han drunknade i overallen jag tänkt att han skulle ha, så jag fick åka till stan och panikköpa ytterkläder som funkade :D

Jag tycker det är ganska fantastiskt hur bebisarna liksom "vecklar ut sig", för även om tex lilla E var 53 cm vid födseln så ligger dom ju nästan aldrig utsträckta i början, vilket hon gör nu. Så det känns nästan som hon dubblat sin längd :D
 
Här har vi gått över till bara 56, enstaka plagg i 62 beroende på märke och hur urtvättade de är. Har lärt mig sen förra gången att man inte ska stirra sig blind på storlekslappen, passar det så passar det! Bebisar har olika form och kläderna också.
 
Här har vi gått över till bara 56, enstaka plagg i 62 beroende på märke och hur urtvättade de är. Har lärt mig sen förra gången att man inte ska stirra sig blind på storlekslappen, passar det så passar det! Bebisar har olika form och kläderna också.

Ja och sen så skiljer det ju massa mellan märken hur stora de är också. Hände ett antal gånger med de större barnen att man missade att ett klädesplagg passat för länge sen för att den visst var liten i storleken. Eller bara att man fortsätter med en storlek så länge som bara möjligt och missar att storleken större sitter bättre…
 
Här har vi gått över till bara 56, enstaka plagg i 62 beroende på märke och hur urtvättade de är. Har lärt mig sen förra gången att man inte ska stirra sig blind på storlekslappen, passar det så passar det! Bebisar har olika form och kläderna också.

Ja! Maken plockade fram något i 62 igår och jag ville inte vara besserwissrig morsa så sa inget och den satt nästan likadant som 56. Men det är väl som vuxenkläder, ingen kedja är den andra lik. Tror denna var från England, den var del av något paket mamma köpte på Marketplace eller jag på Tradera.
 
Ja och sen så skiljer det ju massa mellan märken hur stora de är också. Hände ett antal gånger med de större barnen att man missade att ett klädesplagg passat för länge sen för att den visst var liten i storleken. Eller bara att man fortsätter med en storlek så länge som bara möjligt och missar att storleken större sitter bättre…
Ja exakt. Dottern fick ha 56 lite för länge så hennes bodys satt som korvskinn :rofl:
 
Ja och sen så skiljer det ju massa mellan märken hur stora de är också. Hände ett antal gånger med de större barnen att man missade att ett klädesplagg passat för länge sen för att den visst var liten i storleken. Eller bara att man fortsätter med en storlek så länge som bara möjligt och missar att storleken större sitter bättre…
Så sant verkligen! Lilla E har haft ett par byxor från Zara baby i stl 74 några veckor nu. Dom är inte för stora, om man så säger :cautious:

Och så mina favoritbyxor från PoP som funkar över typ 4 storlekar tack vare dom långa muddarna :love:
 
Jag har just tampats med en liten en som skriker så hon nästan kräks i omgångar just nu. Hon sov i flera timmar mellan 15 och 19 ungefär (med lite blöjbyten och mat i sömnen) vilket hon absolut vägrat senaste tio dagarna eller så men då blev hon ju aspigg och skitsur efteråt 😂

Provade allt som kan hjälpa, inget funkade så tänkte att vi lägger väl oss i sovrummet då och ser hur det går om hon får ligga på mig. Icke, spänd som en fiolsträng och skrik så fönstren skakade. Typ.

Men! Kom på att man kan spela bakgrundsljud på iPhone och satte på regnljud med ganska hög volym, strök henne över pannan så gott det gick och fick till slut in en napp. Efter sextio sekunder såg det ut såhär istället:
8C51912A-C9A5-4FBC-92C4-B211B92FDCC9.jpeg



Säkert ett tips de flesta känner till men åh, lättnaden!
 
Ja! Maken plockade fram något i 62 igår och jag ville inte vara besserwissrig morsa så sa inget och den satt nästan likadant som 56. Men det är väl som vuxenkläder, ingen kedja är den andra lik. Tror denna var från England, den var del av något paket mamma köpte på Marketplace eller jag på Tradera.
Jamen precis, det är ju samma med mina egna kläder :) Som sagt, passar det så passar det och om det inte passar får man lägga undan!
 
Jag har just tampats med en liten en som skriker så hon nästan kräks i omgångar just nu. Hon sov i flera timmar mellan 15 och 19 ungefär (med lite blöjbyten och mat i sömnen) vilket hon absolut vägrat senaste tio dagarna eller så men då blev hon ju aspigg och skitsur efteråt 😂

Provade allt som kan hjälpa, inget funkade så tänkte att vi lägger väl oss i sovrummet då och ser hur det går om hon får ligga på mig. Icke, spänd som en fiolsträng och skrik så fönstren skakade. Typ.

Men! Kom på att man kan spela bakgrundsljud på iPhone och satte på regnljud med ganska hög volym, strök henne över pannan så gott det gick och fick till slut in en napp. Efter sextio sekunder såg det ut såhär istället:
Visa bifogad fil 80641


Säkert ett tips de flesta känner till men åh, lättnaden!
Men kalufsen :love:
Skönt att hon kom till ro! Man känner sig verkligen som supermom när man lyckas trycka på precis rätt knappar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 132
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 528
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp