Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger också in mig själv även om jag bara låtsastillhör hösten :D

September
12 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne

Oktober
16 - Anna, 38 år, första barnet, Göteborg
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
27- Bexzor, 36, fjärde barnet, Skaraborg
31 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.

November
2 - zassoo, 32 år, andra barnet, Uppland
2 - Busbarro, 33 år, andra barnet, Småland

December
10 - imogen, 36 år, trejde barnet, Uppland
Alla får vara med :D
 
Det är riktigt fascinerande detta med gravidmagar tycker jag. Det finns verkligen så många olika storlekar trots samma vecka. Brukar kika hashtagg på instagram över min vecka, och det är så häftigt att se hur olika det blir fast resultatet blir det samma.
Det är jättefascinernade hur olika det är och hur det ändras!

I vecka 35 så kände jag mig helt enorm, sen började barnet sjunka, och nu i vecka 38 så känns magen mycket mer hanterbar igen :D
 
September
12 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne

Oktober
16 - Anna, 38 år, första barnet, Göteborg
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
27- Bexzor, 36, fjärde barnet, Skaraborg
31 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.

November
2 - zassoo, 32 år, andra barnet, Uppland
2 - Busbarro, 33 år, andra barnet, Småland
24 - fijjas, 41 år, andra barnet, Uppland

December
10 - imogen, 36 år, trejde barnet, Uppland
 
Fick ändrat till 24/11 :p Var jag som tänkte fel och sa fel till BM. Men såklart att decemberbebisar ska vara med här, ju fler desto roligare väl :D
Lär väl iofs veta mer efter UL idag? :nailbiting: Är nervös. 15.30 är det dags!

Spännande!

Jag ska göra cellprov idag, inte lika spännande ;p
 
Fick precis samtal av Östra igen. Det utökade provsvaret för kromosomer såg också helt normalt ut!
Nu händer inget mer förrän RUL, som kommer bokas om så att en läkare gör det istället för en barnmoesla. Känns tryggt!

Och nog fan verkar det bli en unge ändå! 🙈🥰😍❤️
 
Kommer bli moderkaksprov , ngt i mina blodprover indikerar högre risk för kromosomfel. Barnet såg väldigt bra ut, det man mäter på barnet var ingen förhöjd risk, och den var stor o fin vilket indikerar på att den är frisk.
Så det känns bra ändå, men visst längtar man tills provet är gjort nu!

Fick du tid för det snart? ❤️
 
Fick precis samtal av Östra igen. Det utökade provsvaret för kromosomer såg också helt normalt ut!
Nu händer inget mer förrän RUL, som kommer bokas om så att en läkare gör det istället för en barnmoesla. Känns tryggt!

Och nog fan verkar det bli en unge ändå! 🙈🥰😍❤️
:banana: :love:
 
Fick precis samtal av Östra igen. Det utökade provsvaret för kromosomer såg också helt normalt ut!
Nu händer inget mer förrän RUL, som kommer bokas om så att en läkare gör det istället för en barnmoesla. Känns tryggt!

Och nog fan verkar det bli en unge ändå! 🙈🥰😍❤️

Det är ju helt fantastiskt!!! ♥️
 
Vad skönt!
Jag fick ju svar väldigt snabbt på mitt prov sen. Tog ju provat onsdag förra veckan, och fick första provsvaret i tisdags och andra nu ikväll. Så det har ju gått fort nu när vi väl gjorde det 👍
BM ringde upp och jag fick tid på torsdag, hade hoppats på tidigare så man kanske kunde få svar nästa vecka men det är som det är!
BM frågade hur det kändes och hon sa även återigen att hon trodde inte jag behövde vara orolig, hon hade jobbat länge med det här och hon lät övertygande så jag ska försöka att inte oroa mig :)
 
BM ringde upp och jag fick tid på torsdag, hade hoppats på tidigare så man kanske kunde få svar nästa vecka men det är som det är!
BM frågade hur det kändes och hon sa även återigen att hon trodde inte jag behövde vara orolig, hon hade jobbat länge med det här och hon lät övertygande så jag ska försöka att inte oroa mig :)
Ah, förstår att du hade velat ha en tidigare tid, men vi får hoppas du kan få provsvaret tidigt veckan efter iaf :)
Skönt med bra barnmorska!
 
Jag har ett konstigt gravidsymtom hörni (ja, utöver allt näsblod som peppar oeppar verkar lagt sig...)! Mitt hår blir inte fett?
Insåg idag att det fortfarande är fräscht och jag tvättade det senast i tisdags. Jag är en sån där som tvättar varannan dag annars, pga får fett hår supersnabbt. Någon annan som upplever samma? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 737
Senast: falukorw
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 610
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 056
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp