Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag mår fortfarande inte bra. Illamåendet är oftast bättre med medicinen men jag är extremt trött. Ligger på soffan hela dagen förutom nån timme på morgonen. Så jävla orimligt. Får höra av mig till mvc imorgon igen...

Nej men fy fan alltså, låter helt olidligt! 😭
 
Grattis till dig/er som tillkommit i tråden!

Har inte varit så aktiv då jag inte mår bra alls. Har senaste veckan inte fått behålla nånting, och kräks så fort jag rör mig uppe för mycket. Läkemedlen hjälper inte så igår fick jag åka in akut för 2 påsar vätskedropp på akuten. Ska tillbaka på tisdag för nytt dropp, samt att jag fått nya doseringar på läkemedel ihop med receptfria.

Bebisen mådde dock bra och hade ett litet hjärta som slog vilket var skönt att veta :heart

Och det här låter också helt vidrigt! Fy! Skönt att du fått i dig vätska i och med droppet iaf, och att du ska tillbaka.

Fint med det lilla hjärtat! ❤️
 
Här är en till som har mått sådär i veckan. Fick migränanfall igen igår :down: Det är inte helt kompatibelt med en 1,5-åring med jättemycket energi.

Imorse vaknade jag alldeles likblek, illamående och yr. Fick akut slänga i mig ett par smörgåsar och då kom färgen tillbaka i ansiktet :p

Vi kan väl alla vara överens om att det vore skönt att spola fram ett par veckor :laugh:
 
Jag går in i vecka 15 idag och mitt illamående har börjat ge med sig lite.
Innan jag rör mig ur sängen på morgonen tar jag en Lergigan och fortsätter sen ta dem med jämn intervall till jag stupar i säng vid typ 20-21 om kvällarna.. 😴

Både lördag och söndag glömde jag ta tablett innan jag gick upp och det funkade helt okej. Vågar inte ropa riktigt hej ännu dock och idag tog jag som vanligt då jag hade heldag på kontoret.
Berättade för chefen idag, har en tillförordnad chefstjänst och har varit lite nervös för den, men fick indikationer på att de faktiskt vill ge mig rollen permanent trots att jag kommer spendera första året på den hemma.

Hoppas ni andra kan få må lite bättre också, illamåendet är så förlamande ☹️
 
Imorn blir första besöket hos barnmorskan för min del.
Ska bli spännande, och lite mer på riktigt tänker jag.

Ska se om jag kan få till att göra ett tidigt ultraljud. Behöver veta för jobbets räkning känner jag 😝

Känner mig oerhört ickegravid just nu...
 
Nej men alltså illamåendet är mycket värre den här gången :down: Fortfarande hanterbart ändå så jag ska väl inte klaga allt för mycket... men jag är yr och illamående från morgon till lunch typ. Det hjälper att äta i alla fall. Men idag ska jag ut och jobba i fält med en kollega jag absolut inte vill berätta för, har laddat upp med kex jag kan småäta i bilen och hoppas kunna skylla på att jag sovit dåligt och typ magkatarr eller nåt? :p
 
Nej men alltså illamåendet är mycket värre den här gången :down: Fortfarande hanterbart ändå så jag ska väl inte klaga allt för mycket... men jag är yr och illamående från morgon till lunch typ. Det hjälper att äta i alla fall. Men idag ska jag ut och jobba i fält med en kollega jag absolut inte vill berätta för, har laddat upp med kex jag kan småäta i bilen och hoppas kunna skylla på att jag sovit dåligt och typ magkatarr eller nåt? :p

Men så drygt! Hoppas du kan ta dig igenom dagen 👍
 
Jag är så uttråkad att jag håller på att dö! Men det kanske ändå är ett gott tecken?

Vad kan man göra liggandes förutom surfa, läsa och titta på tv?
 
Dagen besök hos barnmorskan var trevligt. Inget revolutionerande och jag är rätt påläst så det var ju inget nytt direkt. Dock trevligt att träffa henne och jag tror att jag kommer vara jättenöjd. Kändes som att jag kunde diskutera saker med henne och hon kändes väldigt vettig.
Lyckades inte prata mig till ett tidigt ul dock 😝😂
Ska tillbaka om två veckor för att ta blodprov, cellprov (gött att få det gjort då jag inte fick tummen ur innan det stängdes ner pga Corona) och boka in Kub, alternativt NIPT.

Vi kommer göra någon typ av fosterdiagnostik, men har inte bestämt oss för vilken. Hade det kostat lite mycket hade vi valt NIPT, men det är ju rejäl skillnad i pris.

Har ni bestämt er för hur ni ska göra när det kommer till fosterdiagnostik?
 
Dagen besök hos barnmorskan var trevligt. Inget revolutionerande och jag är rätt påläst så det var ju inget nytt direkt. Dock trevligt att träffa henne och jag tror att jag kommer vara jättenöjd. Kändes som att jag kunde diskutera saker med henne och hon kändes väldigt vettig.
Lyckades inte prata mig till ett tidigt ul dock 😝😂
Ska tillbaka om två veckor för att ta blodprov, cellprov (gött att få det gjort då jag inte fick tummen ur innan det stängdes ner pga Corona) och boka in Kub, alternativt NIPT.

Vi kommer göra någon typ av fosterdiagnostik, men har inte bestämt oss för vilken. Hade det kostat lite mycket hade vi valt NIPT, men det är ju rejäl skillnad i pris.

Har ni bestämt er för hur ni ska göra när det kommer till fosterdiagnostik?

I Skåne ingår KUB för alla, vi gjorde det i fredags. Valde det med första barnet också. Hade vi fått en hög risk så ingår det fostervattenprov men nu var sannolikheten låg, och det litar vi på :)
 
Dagen besök hos barnmorskan var trevligt. Inget revolutionerande och jag är rätt påläst så det var ju inget nytt direkt. Dock trevligt att träffa henne och jag tror att jag kommer vara jättenöjd. Kändes som att jag kunde diskutera saker med henne och hon kändes väldigt vettig.
Lyckades inte prata mig till ett tidigt ul dock 😝😂
Ska tillbaka om två veckor för att ta blodprov, cellprov (gött att få det gjort då jag inte fick tummen ur innan det stängdes ner pga Corona) och boka in Kub, alternativt NIPT.

Vi kommer göra någon typ av fosterdiagnostik, men har inte bestämt oss för vilken. Hade det kostat lite mycket hade vi valt NIPT, men det är ju rejäl skillnad i pris.

Har ni bestämt er för hur ni ska göra när det kommer till fosterdiagnostik?
Skönt att det kändes bra! :)

Vi ska göra KUB, det erbjuds alla i vårt län och vi gjorde det med dottern.
 
I Skåne ingår KUB för alla, vi gjorde det i fredags. Valde det med första barnet också. Hade vi fått en hög risk så ingår det fostervattenprov men nu var sannolikheten låg, och det litar vi på :)

Skönt det! Här ingår ju inget, så därför vet vi inte riktigt vilket vi ska välja 😝
 
Skönt att det kändes bra! :)

Vi ska göra KUB, det erbjuds alla i vårt län och vi gjorde det med dottern.

Vad skönt! Det hade det blivit för oss också om det ingått här. Men nu när vi ska betala själva vilket vi än väljer så har vi lite svårt att bestämma oss.

För visso stor prisskillnad, men sköna med nipt är ju att de inte jobbar med sannolikhet. Plus - jag hade inte haft något emot att få reda på könet redan nu 😅🤪
 
Skönt det! Här ingår ju inget, så därför vet vi inte riktigt vilket vi ska välja 😝
Har ni möjlighet rent ekonomiskt och är väldigt oroliga för avvikelser så hade jag valt nipt, men KUB är ju ganska tillförlitligt även om det är sannolikhetsvärden.

Viktigt att tänka igenom är ju hur ni väljer att gå vidare om det är avvikelser?
Vi var helt på det klara med det och ville därför ha fosterdiagnostik. En vän och hennes fru valde bort KUB eftersom de ville ha barnet oavsett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
43 016
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 793
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp