Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
12 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne

Oktober
21 - Busbarro, 33 år, andra barnet, Småland
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
26 - Luris, 33 år, första barnet (återkommer med län och nick 😝)
30 - zassoo, 32 år, andra barnet, Uppland
31 - Överraskningen, 36 år, fjärde barnet, Skaraborg

November
Lägger in mig i listan :)
 
Så sjukt osugen på mat just nu. Vill bara äta lakrits, majs med smör och salt och dricka äpplejuice. Utmärkt kost 🙈
Mår ju väldigt bra jämfört med flera av er, men det är inte najs att känna sig konstant bakis alltså😝
Jag vill bara äta mackor, kex och pasta 😂
 
Majs med smör och salt har varit en favorit här också. Bad snällt mannen grilla majsen till mig i spöregn i lördags 🙈
Mitt illamående har börjat släppa nu, men är fortfarande osugen på mat. Vecka 16 idag..
Det är ju sjukt gott alltså. Sött, salt och fett 😁
Jag körde dock på mikrad burkmajs- inte lika kul, men ändå jävligt gott 😁
 
Jag har tagit beslutet att göra KUB, och fick en tid på MVC imorgon för inskrivning. Skulle varit där tidigare men eh, det har ju inte riktigt gått. Det är dock endast avvikelser om svårt sjukt barn som jag är orolig för, eftersom jag vill helst undvika att gå en hel graviditet och att barnet är för sjukt för att leva.

Med tredje barnet tog vi reda på könet då min magkänsla sa tjej (det stämde inte :rofl:) men denna gång vet jag inte om jag vill veta. Vi höll det hemligt sist men herrejösses vad folk frågade och spekulerade.
 
Med tredje barnet tog vi reda på könet då min magkänsla sa tjej (det stämde inte :rofl:) men denna gång vet jag inte om jag vill veta. Vi höll det hemligt sist men herrejösses vad folk frågade och spekulerade.
Vi tog reda på det sist och jag tror inte jag kommer kunna hålla mig från att fråga den här gången heller :D På ett sätt skulle det vara spännande att inte veta men det är också roligt att veta... eller ”veta”, säker är man inte förrän barnet är ute.

Kan tänka mig att folk var frustrerade att de inte fick veta :laugh:
 
Peppar, peppar så tror jag att illamåendet har börjat ge med sig! :) Har fortfarande andra symptom kvar som lätt molvärk och lite drag och spänning i livmodertrakten. Och tröttheten såklart... vecka 9 nu (8+3).
 
Var på MVC idag, och precis som jag misstänkte så bedömde barnmorskan att min graviditet är komplicerad och har stor riskfaktor baserat på mina tidigare graviditeter samt att jag gjort stor bukplastik med sydda magmuskler. Enbart baserat på mina tidigare graviditeter så är det en stor riskfaktor, och nu blir den även komplicerad pga min operation (hade varit samma om jag gjort 4 snitt). Mest ur synvinkel om hur mycket ärrvävnad det rör sig om när det väl är dags för kejsarsnitt, då det innebär en stor risk för barnet om jag behöver sövas (dvs det tar för lång tid att komma in till bebisen och då kan bebisen riskera att dö av medlet).

Jag kommer därför även tillhöra två barnmorskor på MVC då jag ska ha tätare kontroller trots att jag är omföderska. Hon skulle även prata med Spec.MVC om kontroller varann vecka från v25 och fram till kejsarsnittet, som hon helst tycker ska ske så fort som möjligt efter att jag passerat 37+0. Så det kommer bli ganska exakt som min senaste graviditet förutom att de väntade tills jag gått över 38+0.

Fick KUB inbokat om drygt en månad, där vi ska diskutera fostervattenprov om det ger hög sannolikhet för triosomi 13,18 och 21.
 
:( ❤️

Hur har det gått med illamåendet, hjälper medicinen? Om inte, finns det något mer att sätta in?

Illamåendet är kvar större delen av dagen, jag har liksom en klump i halsen som är där från typ jag ätit frukost tills jag går och lägger mig på kvällen. Så fort jag äter eller dricker något så blir den värre, det är så jobbigt. Det finns typ inte så mkt mer att göra, bara uthärda :(
 
Hur mår ni allihop?

Jag ropade visst hej för tidigt vad gäller illamåendet :cautious: Tröttheten är också mycket påtaglig, känner mig lite värdelös som inte orkar göra något. Jäkla tur att jag kan jobba hemifrån i alla fall.
 
Hur mår ni allihop?

Jag ropade visst hej för tidigt vad gäller illamåendet :cautious: Tröttheten är också mycket påtaglig, känner mig lite värdelös som inte orkar göra något. Jäkla tur att jag kan jobba hemifrån i alla fall.

Jo men jag mår ganska bra. Blir dock andfådd av att existera 🙈
Bokat privat ultraljud imorgon. Måste se om där är någon. Och hur många. 😅
 
Jo men jag mår ganska bra. Blir dock andfådd av att existera 🙈
Bokat privat ultraljud imorgon. Måste se om där är någon. Och hur många. 😅
Åh men jag med. Flåsar av att bära matkassar från bilen, känns stabilt 😅

Spännande! Hoppas allt går bra :) Jag har funderat på att göra det men på nåt sätt har jag landat i att jag väntar och ser.
 
Hur mår ni allihop?

Jag ropade visst hej för tidigt vad gäller illamåendet :cautious: Tröttheten är också mycket påtaglig, känner mig lite värdelös som inte orkar göra något. Jäkla tur att jag kan jobba hemifrån i alla fall.


Hade helt glömt bort hur det är att vara så hungrig att det känns som man kan dö om man inte får äta NUNUNU. :nailbiting:
Och tröttheten är jobbigt. Speciellt nu när man har barn sen innan och inte kan vila när man behöver.

KUB + RUL om 3 veckor. Efter det tänkte vi kanske börja berätta för familj och vänner.

Jag ska vänta med att informera mina arbetsgivare lite till har jag tänkt då jag på det ena stället blir uttagen ur operativ tjänst direkt när jag berättar.
 
Hur mår ni allihop?

Jag ropade visst hej för tidigt vad gäller illamåendet :cautious: Tröttheten är också mycket påtaglig, känner mig lite värdelös som inte orkar göra något. Jäkla tur att jag kan jobba hemifrån i alla fall.
Jag går in i vecka 17 idag och det verkar som om illamåendet äntligen gett sig. Har sluppit det helt senaste veckan.
Tröttheten hänger i och med en 14-månaders hemma blir det inte så mycket vila. Vi är egentligen beordrade jobba hemifrån, men jag jobbar mest från kontoret, betydligt lugnare här än hemma med son och pappaledig man 😅

Jag är ofrivilligt hästlös sen december då jag fick avlivat min unghäst pga skada, har knappt ridit sen dess förutom lite provridningar i början av januari, satte hästletandet på paus när jag plussade.
Men var på turridning förra veckan. En två timmar tur och det kändes jättebra i kroppen.. nu börjar jag fundera på att börja leta ny häst igen trots graviditet.

Kanske helt urbota korkat att ens tänka tanken?
 
Hade helt glömt bort hur det är att vara så hungrig att det känns som man kan dö om man inte får äta NUNUNU. :nailbiting:
Och tröttheten är jobbigt. Speciellt nu när man har barn sen innan och inte kan vila när man behöver.

KUB + RUL om 3 veckor. Efter det tänkte vi kanske börja berätta för familj och vänner.

Jag ska vänta med att informera mina arbetsgivare lite till har jag tänkt då jag på det ena stället blir uttagen ur operativ tjänst direkt när jag berättar.
Ja det är helt klart mindre vila när man har ett barn sedan innan!
 
Jag går in i vecka 17 idag och det verkar som om illamåendet äntligen gett sig. Har sluppit det helt senaste veckan.
Tröttheten hänger i och med en 14-månaders hemma blir det inte så mycket vila. Vi är egentligen beordrade jobba hemifrån, men jag jobbar mest från kontoret, betydligt lugnare här än hemma med son och pappaledig man 😅

Jag är ofrivilligt hästlös sen december då jag fick avlivat min unghäst pga skada, har knappt ridit sen dess förutom lite provridningar i början av januari, satte hästletandet på paus när jag plussade.
Men var på turridning förra veckan. En två timmar tur och det kändes jättebra i kroppen.. nu börjar jag fundera på att börja leta ny häst igen trots graviditet.

Kanske helt urbota korkat att ens tänka tanken?
Vad skönt att illamåendet har gett med sig! Hehe som sagt, inte mycket vila med ett litet barn hemma 😅 Jag har en 17-månaders hemma så det är samma här!

Vad tråkigt med hästen! Leta kan man ju alltid göra men risken är förstås att man hittar en som inte går att släppa :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
45 012
Senast: Human
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 091
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 671
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 190
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp