Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis klarat av RUL! Allt såg finfint ut. Moderkakan i framvägg precis som sist och det blir en liten Luciapojke för att främja jämställdheten i tråden ;) Flyttad till 13/12 alltså vilket jag väl egentligen inte riktigt tror på själv :p Men 19+0 igen då.
 
Provade på padel en timme i sträck, foglossning kom som ett brev på posten. Hade rejält ont i ett par dagar, nu betydligt bättre men känner av det om jag promenerar osv
Har också fått ont i knäna? Är det vanligt? Jag har inte gått upp något, snarare ner ett par kilo så är inte pga viktuppgång.
Har iaf beställt en lång kudde som kanske underlättar när jag ska sova iaf :D
Längtar ihjäl mig efter bebis :love:
 
En annan jobbig sak är att jag blir ofta (flera ggr i veckan) väldigt dålig i magen efter måltid. Sällan av frukost/mellanmål som ofta består av gröt/smörgås/ägg osv utan oftast av lunch/middag som är riktig mat. Lite tröttsamt :/
 
Efter +30 graders värme och flyttkaos i över en vecka med 2-åring som varit helt galen (väldigt förståeligt iochmed kaoset) så tvivlar jag starkt på att jag kommer klara av att bli tvåbarnsmamma.
Tålamod och energi har inte funnits alls och jag har velat typ gråta konstant. 😥
Igenkänning. Min dotter som är snart 1 år och 9 månader är inne i en så jobbig fas just nu. Sömnen har varit katastrof de senaste nätterna och hon är sjukt intensiv. Igår satt jag på golvet och hulkgrät. I natt när hon bara skrek och skrek funderade jag på hur jag ska orka med en till.

Men jag försöker tänka att det är en fas, hon har sovit bra den senaste tiden när jag tänker efter och hon är faktiskt väldigt rolig också. Det kommer lösa sig, men det kommer bli tufft.

Hoppas du får tid att återhämta dig nu ❤️
 
Lillasyster i magen sparkar oftast på tidig morgon och mitt i nätterna. Men igår när vi åkte färjan tur och retur till Visingsö så sparkade hon såpass mycket att hon även flyttade på mitt bilbälte och mannen såg allt ifrån förarsidan. Hon verkar ha ärvt min skeptiska sida till båtar för idag är hon lugnare igen :rofl:

Har heller inte mer ont än vanligt idag trots att jag utmanade ödet med att gå en hel del igår. Så medan min man är iväg och handlar med barnen nu på förmiddagen så har jag styrketränat ca 25 minuter :D
 
Idag har vi köpt vagn! En Brio med några år på nacken för en femhundring, helt min melodi med a) återbruk och b) inte lägga för mycket pengar på sådant som man ändå bara har ett relativt kort tag. Skönt att ha det gjort, jag är rätt ostressad och har inte preppat alls mycket men vi ska flytta två lägenheter här innan BF och det är så mycket kring det, att packa och rodda i att jag kände att vi får åtminstone kika lite på de viktigaste grejerna nu.
 
100 dagar kvar! ✌️
20210723_102456.jpg
 
"När ska du föda?"
"I oktober"
"Oj, men du är ju så stor"
"Ja, jag vet"

Fantastiskt konversation för mig som redan känner mig MYCKET medveten om stor mage.
Klumpiga människor alltså 😫 Jag tror att en del tänker så om mig också men har inte fått höra det rakt ut än. Mer ”jaha men då är det ju LÅNG tid kvar”, underförstått att de trodde det var snart 😎
 
Kan förresten lägga till ett nytt roligt gravidsymptom: Muntorrhet! 🙃 Mest på natten, känner mig alldeles torr i halsen då.
 
Klumpiga människor alltså 😫 Jag tror att en del tänker så om mig också men har inte fått höra det rakt ut än. Mer ”jaha men då är det ju LÅNG tid kvar”, underförstått att de trodde det var snart 😎

Ja precis, jag vet att det inte var illa menat men det sätter sig liksom ändå, särskilt eftersom jag själv redan tycker det är jobbigt att magen blivit så stor så snabbt.
 
Ja precis, jag vet att det inte var illa menat men det sätter sig liksom ändå, särskilt eftersom jag själv redan tycker det är jobbigt att magen blivit så stor så snabbt.
Mm, jag tror inte de fattar. Jag fick höra för flera veckor sen ”börjar det bli tungt nu” och att jag ”blivit tjock”. Tack, verkligen, vad snällt sagt. Det är liksom inte så lätt att hänga med mentalt att man blir större så snabbt och inte känner igen sin kropp.
 
Mm, jag tror inte de fattar. Jag fick höra för flera veckor sen ”börjar det bli tungt nu” och att jag ”blivit tjock”. Tack, verkligen, vad snällt sagt. Det är liksom inte så lätt att hänga med mentalt att man blir större så snabbt och inte känner igen sin kropp.

Gaah. Hatar folk.
 
"När ska du föda?"
"I oktober"
"Oj, men du är ju så stor"
"Ja, jag vet"

Fantastiskt konversation för mig som redan känner mig MYCKET medveten om stor mage.

Folk alltså..

Förra veckan var vi också hälsade på vänner till makens familj. När alla skulle åka var jag kvar till sist för jag hade varit på toa. När jag säger hej då till värdinnan säger hon:

”Hej då Imogen! Och jag ser att du har en bebis i magen, det såg jag direkt! Och nu har jag fått det bekräftat också”

Eh, okej? Vad är syftet att berätta för mig att hon såg det direkt liksom? Vi hade inte setts på nästan två år så vad vet hon om hur stor mage jag har som ogravid. Och om hon nu såg det direkt kunde hon inte frågat någon annan och sen tagit upp det direkt. Vi var där en hel dag… Folk är märkliga :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
44 241
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 504
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 933
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp