Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dör värmedöden! Är ni extra känsliga för värmen iom graviditeten?

JA, verkligen! Längtar konstant efter åska och regn för att få luften att bli lättare och svalare men varenda gång det utlovats de senaste veckorna har det istället blivit vackert och kokhett. Men håller ändå tummarna för imorgon ⛈
 
Jag känner mig också helt som vanligt värdemässigt. Dock betyder det...jättevarmt 🥵 Så denna värme är precis lika olidlig som den brukar vara :p
 
Kanske våra som inte fick så mycket välling då 😅 Vi hade vanliga glasflaskor och fyllde dem med kanske 3/4. Reflekterade aldrig över att det var några bekymmer. 😅
Men klart att man ska använda sig sv det man tycker underlättar!
Sonen dricker på 300 ml vatten, det blir ~330 ml färdigblandat. Jag har bara hittat flaskor som rymmer 340 ml och det blir svårskakat 😅😂
 
Jag känner mig också helt som vanligt värdemässigt. Dock betyder det...jättevarmt 🥵 Så denna värme är precis lika olidlig som den brukar vara :p
Samma lika.
Jag tål verkligen inte värme 🥵

Är och campar med svärföräldrarna och blev rejält osams med svärmor innan. Hon är typen som vill gå överallt, men jag vägrade gå 4km tur och retur för att handla 😂
Så glad för att stugan vi bor i har AC ♥️
 
Jag är så impad av att du gjort fostervattenprov med eller utan hjälp av KBT!

Tack, jag har dock inte förhoppningar att snittet går bra då det även är mitt fjärde snitt. Däremot så vet läkarna om min journal, samt vilket stöd och kontroll jag behöver för att minska min panik och stress-påslag under snittet. Så jag hoppas att jag får ett "inför-snitt-samtal" igen på sjukhuset för det har gett en lyhörd och förstående personal de senaste två gångerna, vilket jag hoppas på igen :heart

Jaa, jag var inte tuff när det skulle göras, och pulsen var hög. Men nu i efterhand skulle jag kunna göra det igen, även om det inte var en vidare kul upplevelse. 😝

Åh, jag hoppas du blir lyssnad på precis på det sätt du vill och att de kan hjälpa sig till en fin förlossning ❤️
 
Samma lika.
Jag tål verkligen inte värme 🥵

Är och campar med svärföräldrarna och blev rejält osams med svärmor innan. Hon är typen som vill gå överallt, men jag vägrade gå 4km tur och retur för att handla 😂
Så glad för att stugan vi bor i har AC ♥️

Nej inte jag heller. Vi semestrar också just nu med makens familj. De är jättebra på alla sätt och vis. Bara det att deras idé om en perfekt semestervecka i högsommarvärme är att tillbringa hela dagarna på stranden. För mig...not so much :p
 
Jag är en äkta badkruka så det var först idag som jag klev i vår pool på ca 23 grader. Jösses vad skönt det var för kroppen att glida runt i en större badring (munk från Biltema), det avlastade på precis rätt ställen samtidigt som det kylde ner kroppen. Verkligen en hit, och tips om man som jag lider av svullenhet och öm/ond mage :up:
 
Vad hos BM idag och bokade in alla resterande tider till FL, känns skitskumt att redan har allt inbokat, haha! Hon bokade även in en tid efter 24 okt när jag är beräknad om jag skulle gå över tiden. DET tänker jag då inte göra . :laugh: 🤞
 
Vad hos BM idag och bokade in alla resterande tider till FL, känns skitskumt att redan har allt inbokat, haha! Hon bokade även in en tid efter 24 okt när jag är beräknad om jag skulle gå över tiden. DET tänker jag då inte göra . :laugh: 🤞

Vad skönt att ha fått tider så långt, även du inte vill gå över:laugh:
Jag har bara t om vecka 32, hur resterande tider kommer se ut beror nämligen på mitt TUL i vecka 32.
 
Jaha, första mätningen av magen visade återigen en stor mage. Ingen medelkurva här inte, snarare återigen över översta kurvan (28 i mått). Vilket är samma mått som ena brodern. Så jag ska få återkoppling nästa vecka om mina besök på spec.mvc ska börja före vecka 32 ändå. Har gått upp nästan 28 kg redan, hurra eller nåt :meh:

Annars var alla värden bra, och bebisen var uppe på 165 i hjärtljud :love:
 
Halvdan förmiddag här, har legat på soffan och känt mig yr av trötthet trots att jag sovit bra, även med ett fint illamående som avslutades med ca 10 sura uppstötningar :yuck: Samtidigt som dottern hoppade omkring i soffan, knäade mig i magen och kastade bollar på mig :up: Glammigt!

Nu känns det i alla fall bättre och jag ska försöka komma ut och röra på mig litegrann.
 
Provade att simma i vår pool idag, den är inte stor. Utan är 4 meter lång och 2 meter bredd, en ovanmark pool. Men trots att jag bara hann ta typ 2-3 simtag per vända så var det så skönt. Har inte känt mig så lätt och smärtfri på länge :D Vi köpte poolen för att vi mest skulle vara hemma över sommaren då jag brukar ha rätt smärtsamma graviditeter. Men nu blir jag rätt sugen på att dra till en sjö ändå :angel:
 
Fick återkoppling av MVC gällande deras samtal med spec.mvc. Min glukosbelastning är framflyttad till nästa vecka istället för v.28, helst ville de ha den gjord denna vecka men jag är redan fullbokad. Imorgon åker vi till Visingsö, vilket innebär typ vila och smärta i övermorgon. Sen blir det studier i slutet av veckan och ev besök av vänner. Det får faktiskt gå före för jag tvivlar på att det är graviditetsdiabetes då mitt p-glucos var 5,5 mmol/l i fredags :) Men spec.mvc kommer fatta sitt beslut om ev tidigare tillväxt-kontroller utifrån glukosbelastningen.

Bör tilläggas att dessa insatser pga 28 i SF-mått görs för att jag har en stor operation bakom mig samt två bebisar med födelsevikt på 5 kg resp ca 5,3 kg trots att de är födda innan BF. Hade nämligen samma mått i samma vecka med mellansonen, och de avvaktade tills sf-kurvan skenade rakt uppåt.
 
Fick återkoppling av MVC gällande deras samtal med spec.mvc. Min glukosbelastning är framflyttad till nästa vecka istället för v.28, helst ville de ha den gjord denna vecka men jag är redan fullbokad. Imorgon åker vi till Visingsö, vilket innebär typ vila och smärta i övermorgon. Sen blir det studier i slutet av veckan och ev besök av vänner. Det får faktiskt gå före för jag tvivlar på att det är graviditetsdiabetes då mitt p-glucos var 5,5 mmol/l i fredags :) Men spec.mvc kommer fatta sitt beslut om ev tidigare tillväxt-kontroller utifrån glukosbelastningen.

Bör tilläggas att dessa insatser pga 28 i SF-mått görs för att jag har en stor operation bakom mig samt två bebisar med födelsevikt på 5 kg resp ca 5,3 kg trots att de är födda innan BF. Hade nämligen samma mått i samma vecka med mellansonen, och de avvaktade tills sf-kurvan skenade rakt uppåt.

Blev visst även ett tidigare lagt besök på MVC också för nytt sf-mått. Så istället för 12/8 så blev det 29/7. Och det var förutspått att jag skulle ligga under medelkurvan denna gång med tanke på min operation, vilket jag också hade hoppats på :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 441
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 524
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 977
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp