Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bara gråta nu känner jag. Så trött, trött och inatt fick sonen hög feber. Denna helgen jobbar mannen hela dagar lördag och söndag och sonen skulle vara hos farmor och farfar litegrann.
Blir såklart inte av nu och även fast jag vet allt kan hända med barn va detta enda tiden till återhämtning för mig.
Nu måste jag gräva i mig själv för att hitta energi att vara ensam hela helgen. 😴
 
Jag vill bara gråta nu känner jag. Så trött, trött och inatt fick sonen hög feber. Denna helgen jobbar mannen hela dagar lördag och söndag och sonen skulle vara hos farmor och farfar litegrann.
Blir såklart inte av nu och även fast jag vet allt kan hända med barn va detta enda tiden till återhämtning för mig.
Nu måste jag gräva i mig själv för att hitta energi att vara ensam hela helgen. 😴
Känner med dig! ❤️ Jag är också ensam med dottern hela helgen, maken jobbar långa nattskift så han är borta hela nätterna och sover stor del av dagarna. Idag är förskolan stängd så det är en tredagarshelg dessutom.

Hoppas det ändå kommer kännas okej för dig i helgen ❤️ Man får sänka kraven riktigt mycket, och köra på det som funkar.
 
Nu försvann ju en del inlägg så jag vet inte om du hann se mitt svar @Bexzor , men hoppas läget fortsatt är stabilt och jag förstår att det känns tufft att inte få komma hem till barnen ❤️
 
Nu försvann ju en del inlägg så jag vet inte om du hann se mitt svar @Bexzor , men hoppas läget fortsatt är stabilt och jag förstår att det känns tufft att inte få komma hem till barnen ❤️

Jag vet inte, allt är så snurrigt med allt som sker. Läget är stabilt och jag får äntligen gå runt på förlossningen tills vidare. Igår fick jag veta att överläkarna på förlossningen ska överväga imorgon efter mitt besök på spec mvc om snittet ska tidigareläggas ännu mer. Samt att det finns stor risk att jag blir kvar tills bebis kommer ut med tanke på moderkakans placering och mitt immuniseringsprov. Har haft konstant illamående sen igår som de tror är en biverkning av de tabletter som sattes ut i morse.
 
Jag fick en babyshower ikväll 😅
Sjukt oväntat och väldigt mysigt ändå.
Tror jag typ har sagt att jag inte vill ha någon men åh, blev både glad och överraskad!

Flera av vännerna var skitlänge sen jag träffade, och det var inga konstiga lekar och sånt. 😂
Fika, paketer och mys. ❤️
 
Här fortsätter nedräkningen: vecka 37 / 27 dagar kvar / 90,4% avklarat! Nu börjar det väl ändå närma sig? VI har plockat hem spjälsängen men saknar några skruvar så ska åka till Ikea för att köpa rätt delar. Vagnen är hemma, skötbord hemma. BB-väska typ klar. We are ready! :D
 
Här fortsätter nedräkningen: vecka 37 / 27 dagar kvar / 90,4% avklarat! Nu börjar det väl ändå närma sig? VI har plockat hem spjälsängen men saknar några skruvar så ska åka till Ikea för att köpa rätt delar. Vagnen är hemma, skötbord hemma. BB-väska typ klar. We are ready! :D

Jag vars ena barn är född i 37.+ och vattnet gick i 36+6 tycker verkligen att vecka 37 är att "närma sig :D

Jag tänker hela tiden att det är lååångt kvar för mig, men nu går jag ändå in i v 30 på tisdag. Inte så mycket vi behöver fixa men vissa saker typ vagn. Kanske dags att börja fundera på det snart :p

Fick också hem våra kläder i minsta storlekarna som varit utlånade till min kusin. Så de måste jag gå igenom och se vad det var vi hade egentligen. Är ändå rätt nöjd med det. Vår bebis kommer vara sjätte barnet som använder de kläderna. Våra tre och sen har de varit utlåtande till två av barnens kusiner och en syssling. :) Annars känns det ju mest som att de minsta kläderna knappt används.
 
Den här dagen... har sovit riktigt uselt och nu är jag sådär yr av trötthet och mår dessutom ganska illa. Ska försöka ta mig igenom en arbetsdag med möten 9-16 😩 tack och lov att allt är via Skype i alla fall...
 
Östra släpper på partnerförbudet 29/9! Hurra! Då får maken äntligen följa med på ultraljud ✌️ Så hoppas bebisen stannar inne till nästa som är 6/10. Det tror jag absolut hon gör, med tanke på att det är 3,5 vecka innan bf. 😁
Inatt fick jag dock känna på förvärkar ett bra tag. Inte gött alls 🙈
 
Här svänger det fort. Ingen hemgång förrän bebisen är ute, och illfärd med blåljus till Östra i Göteborg. Bebisens blodvärden var bra på kontrollen men sämre än sist så de misstänker början till blodbrist. Så imorgon ska jag göra fler kontroller, då de bedömer att bebis kommer behöva blodtransfusion eller blodbyte när hon fötts. Utöver mina komplikationer.

Har kräkts konstant sen imorse så det är tal om vätskedropp tills vidare. De ska prata med läkaren.
 
Här svänger det fort. Ingen hemgång förrän bebisen är ute, och illfärd med blåljus till Östra i Göteborg. Bebisens blodvärden var bra på kontrollen men sämre än sist så de misstänker början till blodbrist. Så imorgon ska jag göra fler kontroller, då de bedömer att bebis kommer behöva blodtransfusion eller blodbyte när hon fötts. Utöver mina komplikationer.

Har kräkts konstant sen imorse så det är tal om vätskedropp tills vidare. De ska prata med läkaren.

Men fy sjutton, din stackare. ❤️
Håller tummarna för att ni båda ska få må utmärkt snart. ✊❤️
 
Jag har "varit" (det var videomöte) på spec-mvc för förlossningsplanering och är himla nöjd med resultatet och planen så det känns jättebra. Läkaren sa "jag har ett paket här jag tänkte föreslå och så får du dissa det om du vill eller tycker jag har fattat helfel". Men så var det verkligen inte utan allt känns bra, eller så bra det kan :)

Kommer att göra TUL i vecka 36+0 och 38+0 (utöver det redan inplanerade i vecka 32). Om de bedömer att bebisen inte är för stor (i mitt fall inte över 3,5 kg) är det tuta och köra för vaginal förlossning och då sätter de igång redan i 38+2. Är bebisen för stor blir det istället planerat snitt i 39+0. Och blir det vaginal förlossning ska de också vara uppmärksamma på det som hände sist dvs att bebisen inte kommer ner som den ska och isf bryta tidigare för snitt.
 
Jag har "varit" (det var videomöte) på spec-mvc för förlossningsplanering och är himla nöjd med resultatet och planen så det känns jättebra. Läkaren sa "jag har ett paket här jag tänkte föreslå och så får du dissa det om du vill eller tycker jag har fattat helfel". Men så var det verkligen inte utan allt känns bra, eller så bra det kan :)

Kommer att göra TUL i vecka 36+0 och 38+0 (utöver det redan inplanerade i vecka 32). Om de bedömer att bebisen inte är för stor (i mitt fall inte över 3,5 kg) är det tuta och köra för vaginal förlossning och då sätter de igång redan i 38+2. Är bebisen för stor blir det istället planerat snitt i 39+0. Och blir det vaginal förlossning ska de också vara uppmärksamma på det som hände sist dvs att bebisen inte kommer ner som den ska och isf bryta tidigare för snitt.

Åh vad skönt med en plan! 😊
Låter som att det kommer bli bra vilket alternativ det än blir. 🥰
 
Här svänger det fort. Ingen hemgång förrän bebisen är ute, och illfärd med blåljus till Östra i Göteborg. Bebisens blodvärden var bra på kontrollen men sämre än sist så de misstänker början till blodbrist. Så imorgon ska jag göra fler kontroller, då de bedömer att bebis kommer behöva blodtransfusion eller blodbyte när hon fötts. Utöver mina komplikationer.

Har kräkts konstant sen imorse så det är tal om vätskedropp tills vidare. De ska prata med läkaren.

vad jobbigt för er! Vilken vecka är du i nu? Är det inte bättre att ”bara” plocka ut bebis?
 
Jag har varit på sista TUL idag samt gjort lite förlossningsplanering med en himla trevlig läkare. Har det inte kommit igång spontant v. 39+6 blir det igångsättning. Så om sisådär 25-26 dagar max så är hon här! Svindlande. Vi hyrde babyskydd idag också, så nu ska vi bara lokalisera flyttlådan där alla bebiskläder är så vi åtminstone kan fundera på att packa en bb-väska 😂
 
vad jobbigt för er! Vilken vecka är du i nu? Är det inte bättre att ”bara” plocka ut bebis?

Ja det är riktigt jobbigt. Har inte pratat med mina barn sen i fredags för jag vet att jag bryter ihop om jag hör deras röster. Vi bor ca 2,5 timme ifrån Göteborg dessutom, mitt i Skaraborg typ.

Jag är i vecka 35+4 och tycker att bebis kan komma ut vilket jag också framfört men förlossningslökaten här på Östra sa att de snittar helst tidigast vecka 38 om kontrollen imorgon visar bra och de får bukt med mitt illamående. Än har deras mediciner inte hjälpt så jag är uppkopplad till vätskedropp då jag inte får behålla nånting. Bebisen beräknades dessutom väga 4,2 kg i morse vilket jag tycker att de ska väga in i beslutet, vilket iofs barnmorskan höll med mig om.
 
Jag har varit på sista TUL idag samt gjort lite förlossningsplanering med en himla trevlig läkare. Har det inte kommit igång spontant v. 39+6 blir det igångsättning. Så om sisådär 25-26 dagar max så är hon här! Svindlande. Vi hyrde babyskydd idag också, så nu ska vi bara lokalisera flyttlådan där alla bebiskläder är så vi åtminstone kan fundera på att packa en bb-väska 😂

Du har säkert skrivit det tidigare men jag har minne som en guldfisk just nu (:angel:) men hur kommer det sig att du blir igångsatt v39 om bebis fortfarande är kvar i magen?:)
 
Du har säkert skrivit det tidigare men jag har minne som en guldfisk just nu (:angel:) men hur kommer det sig att du blir igångsatt v39 om bebis fortfarande är kvar i magen?:)

39+6 är ju dagen före BF, så hon blir inte vräkt för tidigt ändå 😄 svajigt blodtryck med medicinering!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 780
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 045
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 386
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 824
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp