Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka 36! Dags att faktiskt packa bb-väskan och skriva en lista på vad som behöver göras innan bebis får för sig att komma. Inte för att det är så mycket men märker att mannen börjar bli lite stressad när han pratar om att vi måste skriva upp telefonnummer, vilken väg vi ska ta till bb (vi har 15 min dit :D) och såna saker.

Hade visst glömt prata med svärmor & svärfar om att ta storasyster när det är dags. :angel: I helgen sa hon lite försiktigt att de gärna står redo om vi behöver hjälp med barnet när bebis ska föda. Jag trodde vi redan hade pratat med dem men det var visst bara i mitt huvud.:D
 
Vecka 36! Dags att faktiskt packa bb-väskan och skriva en lista på vad som behöver göras innan bebis får för sig att komma. Inte för att det är så mycket men märker att mannen börjar bli lite stressad när han pratar om att vi måste skriva upp telefonnummer, vilken väg vi ska ta till bb (vi har 15 min dit :D) och såna saker.

Hade visst glömt prata med svärmor & svärfar om att ta storasyster när det är dags. :angel: I helgen sa hon lite försiktigt att de gärna står redo om vi behöver hjälp med barnet när bebis ska föda. Jag trodde vi redan hade pratat med dem men det var visst bara i mitt huvud.:D

Har ni inte åkt till bb förut? :D
 
Varför kom jag på idén att flytta? :confused:
gick in i vecka 30 i söndags och kan knappt gå vissa dagar men flyttpacka, köpa möbler osv är ju en lämplig aktivitet :angel:
Helt stukad men samtidigt dödstaggad på att flytta till större lägenhet och dessutom min första med uteplats :love:
Uteplatsen är dock vanskött så hoppas jag iaf orkar så nytt gräs så den är fin tills sommaren. Sambon åker bort med jobbet 10 dygn i slutet av oktober, han får inte ha med telefon så just nu hoppas jag hans ansökan om undantag för att få ha med luren blir godkänd, med min vanliga otur lär bebisen få för sig att komma då så jag får sitta och tjafsa i en växel för att få tag på honom :nailbiting:

Det märks att det börjar närma sig för dem flesta i tråden, den blev liksom lite lugnare nu :D ser framför mig massa bukefalister som antingen stressar runt hemma inför bebisarnas ankomst eller sitter och jäser på soffan. Hoppas ni mår okej och att era bebisar inte håller er vakna halva nätterna som min gör:cool:
 
Varför kom jag på idén att flytta? :confused:
gick in i vecka 30 i söndags och kan knappt gå vissa dagar men flyttpacka, köpa möbler osv är ju en lämplig aktivitet :angel:
Helt stukad men samtidigt dödstaggad på att flytta till större lägenhet och dessutom min första med uteplats :love:
Uteplatsen är dock vanskött så hoppas jag iaf orkar så nytt gräs så den är fin tills sommaren. Sambon åker bort med jobbet 10 dygn i slutet av oktober, han får inte ha med telefon så just nu hoppas jag hans ansökan om undantag för att få ha med luren blir godkänd, med min vanliga otur lär bebisen få för sig att komma då så jag får sitta och tjafsa i en växel för att få tag på honom :nailbiting:

Det märks att det börjar närma sig för dem flesta i tråden, den blev liksom lite lugnare nu :D ser framför mig massa bukefalister som antingen stressar runt hemma inför bebisarnas ankomst eller sitter och jäser på soffan. Hoppas ni mår okej och att era bebisar inte håller er vakna halva nätterna som min gör:cool:

Här är det inte det minsta lugnt, varken på nätterna eller på dagtid :rofl:
Bebis kommer senast om 3 veckor, och har så otroligt mycket att göra i skolarbete om jag ska kunna vara ledig nån vecka eller två i samband med snittet. Vilar 1-2 gånger per dag för att orka, så jag hinner inte alltid med att logga in även jag läser ofta på buke.
 
Varför kom jag på idén att flytta? :confused:
gick in i vecka 30 i söndags och kan knappt gå vissa dagar men flyttpacka, köpa möbler osv är ju en lämplig aktivitet :angel:
Helt stukad men samtidigt dödstaggad på att flytta till större lägenhet och dessutom min första med uteplats :love:
Uteplatsen är dock vanskött så hoppas jag iaf orkar så nytt gräs så den är fin tills sommaren. Sambon åker bort med jobbet 10 dygn i slutet av oktober, han får inte ha med telefon så just nu hoppas jag hans ansökan om undantag för att få ha med luren blir godkänd, med min vanliga otur lär bebisen få för sig att komma då så jag får sitta och tjafsa i en växel för att få tag på honom :nailbiting:

Det märks att det börjar närma sig för dem flesta i tråden, den blev liksom lite lugnare nu :D ser framför mig massa bukefalister som antingen stressar runt hemma inför bebisarnas ankomst eller sitter och jäser på soffan. Hoppas ni mår okej och att era bebisar inte håller er vakna halva nätterna som min gör:cool:

Flyttkaos här med! Jag är i v. 35+3 tror jag. Så jävla jobbigt! Flyttlasset gick igår och nu är städarna på plats - men jag hann inte klart med allt så har fortfarande klädkammaren full med grejer. Mestadels sådant som ska slängas, men när mannen och jag varit där för att packa och dona blir jag så trött och andfådd att ett par timmar liksom är det jag orkar med. Nu är jag ju väldigt glad att jag började packa redan i juli för man blir ju inte direkt mindre gravid. Besiktning nästa fredag så jag har ju lite tid på mig i alla fall men usch vad stressad jag varit.

Men vi fick tillträde 1/9 och då gick makens flyttlass (ja, vi har haft två lägenheter tills nu) så vi har ju bott in oss ganska mycket i nya lägenheten och det är skönt! Nu kom ju en uppsättning möbler samt 40+ kartonger igår så kaoset är ett faktum. Hade jag inte fått hjälp av @Ceta att köra bort femton kassar med böcker :heart för ett antal veckor sedan vågar jag inte ens tänka på hur jobbigt det blivit.
 
Ja det har blivit lite lugnare i tråden! Här rullar det på även om det blir tyngre och tyngre. Jag mår rätt bra överlag mentalt just nu så då känns allt bättre Igår hade jag vad jag bara kan tolka som rejäla sammandragningar, magen blev stenhård och det liksom strålade ut i hela ryggen också. Obehagligt men inte ont, gick över när jag suttit och vilat och andats i några minuter.

Bebis är aktiv överlag, jag låg vaken nån timma häromnatten och nojade över att jag inte kände några sparkar. Men sen kom bebis igång och har varit livlig sedan dess, kanske har vänt sig om eller nåt.

Vecka 35 nu för mig, jobbar den här veckan och sen tre veckor till. Börjar med BM-besök varje vecka från och med nästa vecka.
 
Går in i vecka 29 idag och har "firat" med bm-besök. Allt såg finfint ut och inga konstigheter med någonting. Sf-mått på 27,5 typ. Bekymren kommer väl nästa vecka när jag ska träffa spec-mvc för lika bekymmerslöst som det är att träffa vanliga bm lika förvirrad är jag fortfarande när det gäller förlossningsplanering :p
 
V.35 här med och det börjar bli rätt verkligt det här 😅😂
Ska till Gekås på torsdag vilket jag ser fram emot. Inte för att jag ska köpa något särskilt, men kul ändå. Lite kräkshanddukar, febertermometer, blöjpåsar och annat blir det iaf. Fick en begagnad blöjhink från brorsan och hans fru, annars hade jag nog inte köpt en. Men nu har vi ju en så 😁😂

Annars mår jag rätt bra iaf. Ont i fötter och händer, och fortsatt foglossning.
Jobbar 100% och gör så fyra veckor till. Sen hoppas jag att jag hinner va ledig en vecka eller två innan hon kommer iaf 😅
 
V. 35 här också och han får gärna komma nu! Är så innerligt trött på att vara gravid 😂
Känns så skönt att detta är sista gången i livet som gravid!
Aldrig sovit så lite som jag gör nu. Är det inte sonen som håller en vaken så är det bebisen i magen eller katten som ska mysa mitt i natten :cautious: Skulle behöva vila på dagen men det hinns inte med helt enkelt.
 
Vecka 32 i morgon, har TUL nästa vecka. Har haft samtal om kejsarsnitt med BM på bbsthlm och det gick bra, men har samtal med läkare 8/10 innan det blir beslut.
sover minst 9 h /natt O_o och mår rätt bra, men klarar inte av att gå långt och är tur att jag inte behöver jobba för då hade jag nog mått bedrövligt.
Fick tag i en superbillig babysitter från Babybjörn och ska beställa ny tygsits till den, känns bra.
Allt typ klart utom skötplatsen som ska vara i tvättstugan som jag renoverar sakta men säkert, betoning på sakta :D
Ska tvätta upp kläder, sängkläder osv och möblera i sovrummet så bebisängen får en bra plats också iofs 😅
 
Kolla den här ömma modern. Som min bror sa "du ser nästan ut att tycka om att vara gravid" 😂
received_4293982144053042.jpeg

Fotograf A.Nyberg
 
Ja nä... Men alla har ju värsta asflådiga klänningarna och sånt. Vilket också är fint, och jag hade ju själv en finklänning när min andra vän fotade för några veckor sen. Men känns mer bekvämt såhär.

Mer rimligt alternativ ändå :D

Båda kan ju vara superfint! Beror ju på lite vad man vill att bilderna ska ha för känsla :) och dinbild var verkligen fantastisk!

(syftar alltså inte på stålmannen nu :p )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
398
· Visningar
42 520
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 040
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 301
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 764
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp