Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, lider med dig @Bexzor . Vår kille behövde ju ett par blodtransfusioner när han togs ut prematurt. Det gick bra som tur var. Skönt att dom har koll på både dig och bebis, så dom kan plocka ut innan det blir för kritiskt.
 
Nä det såklart! Tänkte bara att man behöver ju gå över typ 2 veckor för att bli igångsatt i "vanliga" fall. :)

Ja så är det kanske! Tycker att det är så himla mycket folk i mina FB-grupper som blir igångsatta tidigare så jag har nog inte reflekterat så mycket. Men det känns skönt i alla fall att veta lite grann (även om precis vad som helst kan hända innan dess ändå…)!
 
Ja så är det kanske! Tycker att det är så himla mycket folk i mina FB-grupper som blir igångsatta tidigare så jag har nog inte reflekterat så mycket. Men det känns skönt i alla fall att veta lite grann (även om precis vad som helst kan hända innan dess ändå…)!

Det är lite olika. I en del landsting sitter man numera igång när man gått 1 vecka över tiden.
 
Gud vad det är stökigt i magen idag. Hon brötar och har sig, och jag har mått lite halvknepigt hela dagen.
Nu har min mage ballat ur också. Trivsamt 🙈 får se om det blir någon sömn. Önskar mig INGA förvärkar inatt iaf...
 
Gud vad det är stökigt i magen idag. Hon brötar och har sig, och jag har mått lite halvknepigt hela dagen.
Nu har min mage ballat ur också. Trivsamt 🙈 får se om det blir någon sömn. Önskar mig INGA förvärkar inatt iaf...
Hade du varit närmre bf hade jag sagt att det där är tecken på att hon vill ut 🙈
Hoppas du fick en lugn natt utan förvärkar!
 
Vår lilla tjej är nu fyra veckor och vi börjar lära känna varandra allt mer.
Det är en del magknip, främst mellan 03-07 men i övrigt är hon en nöjd bebis.

Amningen funkar tack och lov bra, har sluppit mjölkstas.
Storebror avgudar henne och vill gärna hjälpa till, framförallt med att ge henne nappen. Och ta nappen 😂

På måndag börjar rutinerna igen. Storebror skolas in igen denna vecka och jag börjar jobba måndagar. Maken kommer vara hemma med barnen då.
Ska bli skönt att få bara vara jag också en dag i veckan 😅

Och så har hon fått namn, det blev en Klara. Mormor beställde julstrumpa med namn på igår och då beställde hon med det namnet så då blir det så 🤷🏼‍♀️😅
 
Vår lilla tjej är nu fyra veckor och vi börjar lära känna varandra allt mer.
Det är en del magknip, främst mellan 03-07 men i övrigt är hon en nöjd bebis.

Amningen funkar tack och lov bra, har sluppit mjölkstas.
Storebror avgudar henne och vill gärna hjälpa till, framförallt med att ge henne nappen. Och ta nappen 😂

På måndag börjar rutinerna igen. Storebror skolas in igen denna vecka och jag börjar jobba måndagar. Maken kommer vara hemma med barnen då.
Ska bli skönt att få bara vara jag också en dag i veckan 😅

Och så har hon fått namn, det blev en Klara. Mormor beställde julstrumpa med namn på igår och då beställde hon med det namnet så då blir det så 🤷🏼‍♀️😅

Haha, att ta saken i egna händer! :D Men jättefint namn :love:
 
Haha, att ta saken i egna händer! :D Men jättefint namn :love:
Vi hade bestämt oss för det eller Lo innan hon kom, men så bubblade Elise upp som ett wildcard och vi bestämde oss för det. Sen vacklade vi igen och föll tillbaka mot att hon kanske var en Klara.. så det var nog bra att någon bestämde åt oss 😂
 
Superduperdålig sömn i natt också, vad kul :up: Vaknar hela tiden och har svårt att somna om. Omöjligt att hitta en bekväm sovställning, svårt att andas mm.

När jag legat vaken från 03 vaknade dottern vid 04 och somnade inte om förrän typ 06, själv somnade jag 06:30 och fick ändå sova till 08 (med ett uppvak) tack vare maken som roddade lite. Heja på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
413
· Visningar
44 050
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 048
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 414
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 856
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp