Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har 8 veckor kvar så bb väskan får vänta men funderar ju på den och läser mkt tips.
Generellt verkar det väl som de flesta packar för mycket :D
Tänker mig kanske två pyjamas i 50
En byxa o body i 50 och i 56? Min kompis fick så lång bebis så 50 passade inte :p
Någon mössa och sockor.
Ett par filtar kanske?
Har åkpåse i babyskyddet så ngn overall blir onödigt.
Till mig själv har jag köpt en ny mjukisdress (hel dragkedja på tröjan så man kan vara hud mot hud)
Förlängningssladd o laddare
Snacks och god dricka :D
 
Har 8 veckor kvar så bb väskan får vänta men funderar ju på den och läser mkt tips.
Generellt verkar det väl som de flesta packar för mycket :D
Tänker mig kanske två pyjamas i 50
En byxa o body i 50 och i 56? Min kompis fick så lång bebis så 50 passade inte :p
Någon mössa och sockor.
Ett par filtar kanske?
Har åkpåse i babyskyddet så ngn overall blir onödigt.
Till mig själv har jag köpt en ny mjukisdress (hel dragkedja på tröjan så man kan vara hud mot hud)
Förlängningssladd o laddare
Snacks och god dricka :D
Låter som en bra plan!
Jag blir typ stressad av att läsa allt man ska packa, haha. Folk har ju med sig halva bohaget
 
Vilken jäkla pärs! 🥺
Tur de är proffs där du är iaf! ❤️

Ja när jag åkte in för blödning så fanns inte inläggning och Göteborg i mina tankar. Ligger på specialBB så det märks att de är rutinerade vilket har en lugnande effekt.

Vilket tufft läge. Låter ändå som att du är vid gott mod ❤️ Hoppas du får besked som känns bra!

Nja det kan jag inte påstå att jag är. Jag har nog gråtit inför varje personal som jobbar här. För det är tufft.
 
Operationssamordnaren hann före ronden (som ännu inte varit här pga akutärende så jag vet inte hur de tänker). Det blir snitt nu på fredag, vecka 36+1. Så håll tummarna att lilltjejen slipper Neo-vård. Chansen är inte så stor men man får leva på hoppet. Speciellt med tanke på att jag vill hem, och på fredag är det en vecka på sjukhus redan.
 
Operationssamordnaren hann före ronden (som ännu inte varit här pga akutärende så jag vet inte hur de tänker). Det blir snitt nu på fredag, vecka 36+1. Så håll tummarna att lilltjejen slipper Neo-vård. Chansen är inte så stor men man får leva på hoppet. Speciellt med tanke på att jag vill hem, och på fredag är det en vecka på sjukhus redan.

Ska hålla tummarna att ni slipper neo! Skönt att det börjar finnas en plan iaf :)
 
Ingen aning för hon trodde att ronden redan varit hos mig så hon sa att hon återkommer i eftermiddag eller imorgon. Så jag vet inte alls hur de tänker kring blod, Neo eller nånting.

Aha, jag som tänkte att de kommit fram till något eftersom du fått reda på dag för snitt. :heart
 
Aha, jag som tänkte att de kommit fram till något eftersom du fått reda på dag för snitt. :heart

Jag vet dagen endast då operationssamordnaren ringde mig och hon trodde att jag redan hunnit få informationen av ronden. Hon ville veta lite mer kring min immunisering då de ska beställa blod både till mig till bebisen.
 
Nja det kan jag inte påstå att jag är. Jag har nog gråtit inför varje personal som jobbar här. För det är tufft.

Det var inte alls meningen att förminska dina känslor, såklart att det är supertufft ❤️❤️❤️ Jag missuppfattade nog bara tonen i inlägget. Förlåt. Jag minns själv hur omskakande jag tyckte att det var att bli inlagd förra graviditeten och då var läget ändå väldigt stabilt.
Operationssamordnaren hann före ronden (som ännu inte varit här pga akutärende så jag vet inte hur de tänker). Det blir snitt nu på fredag, vecka 36+1. Så håll tummarna att lilltjejen slipper Neo-vård. Chansen är inte så stor men man får leva på hoppet. Speciellt med tanke på att jag vill hem, och på fredag är det en vecka på sjukhus redan.
Håller tummarna!! ❤️
 
Testar det här med att åka in för minskade fosterrörelser idag 🤷🙈
Hon brukar ju inte vara så livlig annars heller, men kom på att jag nog inte kände henne igårkväll som jag brukar.
Hon är ju ofta lugn men kom på det imorse. Så, ska in och kolla iaf.
Ja bättre en gång för mkt :heart
Var påväg in häromdagen pga samma sak men precis innan jag skulle åka började han leva om som vanligt, hade väl en vilodag :p
 
Ja bättre en gång för mkt :heart
Var påväg in häromdagen pga samma sak men precis innan jag skulle åka började han leva om som vanligt, hade väl en vilodag :p

Exakt! @Sleepan jag sätter mina pengar på att hon börjar leva runt som en galning sekunderna de sätter ctg på magen ;)

Men det är verkligen bättre en gång för mycket, och så tycker förlossningen också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 800
Senast: falukorw
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 088
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 638
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 064
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp