Höstföräldrar 2023

Nu har jag gått drygt halvvägs, planen var att återgå till jobbet i måndags, inte för att jag mår bra utan för att jag klarar inte vara hemma längre, men i fredags blev jag tokförkyld.
Covid? Influensa? Vet inte, men idag är första dagen utan feber. Att hosta tills man spyr lättar inte upp måendet så mycket.

Fy fasen vilket gnäll.


Jag har fortfarande inte känt något, men min moderkaka ska vara framvägg och det ska tydligen gör det svårare. Sen vet jag inte hur fladder SKA kännas heller.
 
Nu har jag gått drygt halvvägs, planen var att återgå till jobbet i måndags, inte för att jag mår bra utan för att jag klarar inte vara hemma längre, men i fredags blev jag tokförkyld.
Covid? Influensa? Vet inte, men idag är första dagen utan feber. Att hosta tills man spyr lättar inte upp måendet så mycket.

Fy fasen vilket gnäll.


Jag har fortfarande inte känt något, men min moderkaka ska vara framvägg och det ska tydligen gör det svårare. Sen vet jag inte hur fladder SKA kännas heller.

Jag hade moderkakan i framvägg förra graviditeten. Kände inte dottern förrens några veckor efter rutin ultraljudet. Kommer inte ens ihåg hur de första fladdret kändes men tror det liknade tarmrörelser. Lite samma känsla i alla fall.
 
Jag hade moderkakan i framvägg förra graviditeten. Kände inte dottern förrens några veckor efter rutin ultraljudet. Kommer inte ens ihåg hur de första fladdret kändes men tror det liknade tarmrörelser. Lite samma känsla i alla fall.
Det var samma för mig förra gången, kände ingenting förrän några veckor efter rul. Minns att det var så skumt på RUL att se hur bebisen skuttade runt hela tiden och jag kände ingenting.
 
Det var samma för mig förra gången, kände ingenting förrän några veckor efter rul. Minns att det var så skumt på RUL att se hur bebisen skuttade runt hela tiden och jag kände ingenting.

Det är jätte skumt. Jag hoppas nu att jag kan känna lite tidigare. Känns som jag mest inbillat mig allt men två UL kan väl inte ljuga.
 
Jag mår rätt dåligt just nu, mentalt. Har ständiga konflikter med barnet som är så otroligt viljestark. I morse bröt jag ihop lite efter att hon blev sur utan uppenbar anledning och vägrade prata med mig. Det tar så hårt på mitt redan trötta psyke när vi ska börja morgonen med tjafs.

Jag hoppas verkligen det vänder snart och att vi kan få lite lugn i familjen igen. Ska höra med farfar om han vill hämta henne i skolan idag så jag kan få andas en stund extra.
 
Alltså sömnen är katastrof just nu. I morse vaknade jag halv fyra. Kissnödig som en mastodont så släpade mig på toa trött som en zombie. Väl tillbaka i sängen var jag pigg, hungrig och irriterad. Gjorde en smörgås och låg och funderade på livet till runt halv sex. Somnade om och vaknade vid åtta när larmet ringde. Ska med barnet på simskola strax så bara att försöka skaka liv i sig själv. Men jösses vad trött jag är.
 
Det är jätte skumt. Jag hoppas nu att jag kan känna lite tidigare. Känns som jag mest inbillat mig allt men två UL kan väl inte ljuga.
Jag tyckte att det var lite äckligt att känna sparkar måste jag erkänna, så det gör mig inget om det tar lite tid denna gången också.
 
Alltså sömnen är katastrof just nu. I morse vaknade jag halv fyra. Kissnödig som en mastodont så släpade mig på toa trött som en zombie. Väl tillbaka i sängen var jag pigg, hungrig och irriterad. Gjorde en smörgås och låg och funderade på livet till runt halv sex. Somnade om och vaknade vid åtta när larmet ringde. Ska med barnet på simskola strax så bara att försöka skaka liv i sig själv. Men jösses vad trött jag är.
Vad jobbigt det låter! Hoppas du får några bra nätter och lite återhämtning.
 
Jag mår illa och magen är jättesvullen. Jag kan inte låta bli att jämföra med min förra sjukt smidiga graviditet och känna att detta är lite skit faktiskt. Inser att jag kommer behöva berätta på jobbet mycket tidigare än förra gången (tog lång tid innan det syntes plus var hemarbete pga pandemi) och det känns jobbigt, jag föredrar att hålla isär jobb och privatliv och det här känns superprivat.

Annars räknar jag ner tiden tills v 12 är passerat, är i början av v 11 nu så två veckor till, sen räknar vi kallt med att fostret hänger kvar.
 
Två nätter i rad har jag drömt om bebisar. Första natten födde jag barn och när bebis kom försvann min dotter. Hon gick upp i rök. Jag kommer så väl ihåg paniken när jag letade överallt efter henne.

I natt drömde jag att bebis rörde sig väldigt mycket i magen. Så pass att hon och dottern nästan skakade hand. Vad händer med hjärnan? Har den blivit knäpp?
 
Var på konsert i Stockholm i helgen. Inget jag tänker göra om, speciellt inte som gravid. Det var tufft! Ständigt trött och alltid kissnödig. Sällskapet drack en himla massa öl och sprang så ofta de kunde till baren, jag ville mest sitta ner och ta det lugnt.

Det var kul och så men jag har definitivt blivit äldre och tråkig. Skönt att jag nu kommer ha två barn och troligen väldigt lite tid till sånt ett par år framöver.
 
Är i vecka 17 nu. Tycker den här graviditeten går fort faktiskt. Första gick väldigt segt. Jag mår bra både psykiskt och fysiskt nu och hoppas på att få göra det länge.

Några runt oss har börjat fråga hur vi ska göra med dottern som fortfarande sover med mig och har gjort så sen dag ett. Hon kommer få fortsätta sova med mig om hon vill när bebis kommit, finns ju verkligen ingen anledning att hon ska sova själv om hon inte vill det, folk stör sig tydligen oerhört på att jag ska trängas med mina barn. Jag trängs mycket hellre med barnen än maken. Denna gång tänker jag inte ens köpa en spjälsäng då den mest användes som kattsäng sist :D

Däremot ska jag få ett babynest av en kompis. Vi slängde vårat då det var väl använt kan man väl säga.
 
Är i vecka 17 nu. Tycker den här graviditeten går fort faktiskt. Första gick väldigt segt. Jag mår bra både psykiskt och fysiskt nu och hoppas på att få göra det länge.

Några runt oss har börjat fråga hur vi ska göra med dottern som fortfarande sover med mig och har gjort så sen dag ett. Hon kommer få fortsätta sova med mig om hon vill när bebis kommit, finns ju verkligen ingen anledning att hon ska sova själv om hon inte vill det, folk stör sig tydligen oerhört på att jag ska trängas med mina barn. Jag trängs mycket hellre med barnen än maken. Denna gång tänker jag inte ens köpa en spjälsäng då den mest användes som kattsäng sist :D

Däremot ska jag få ett babynest av en kompis. Vi slängde vårat då det var väl använt kan man väl säga.
Storebror fortsatte samsova med oss (mig) när lillasyster kom. Jag låg mellan dom. Gick alldeles utmärkt.
 
Storebror fortsatte samsova med oss (mig) när lillasyster kom. Jag låg mellan dom. Gick alldeles utmärkt.

Dottern är sex kommer fylla sju ett par månader efter bebis ankomst, men det är väl just hennes ålder folk har åsikter om, hon går i skolan och är ju en stor tjej nu, blir smått upprörd av de åsikterna. Jag ser inte ett problem att hon fortsätter sova med mig. Ser det som positivt att hon fortfarande får ha den tryggheten och att få ha mig nära. Hon är mörkrädd och lite orolig av sig så hon behöver samsovningen ett tag till.
 
Dottern är sex kommer fylla sju ett par månader efter bebis ankomst, men det är väl just hennes ålder folk har åsikter om, hon går i skolan och är ju en stor tjej nu, blir smått upprörd av de åsikterna. Jag ser inte ett problem att hon fortsätter sova med mig. Ser det som positivt att hon fortfarande får ha den tryggheten och att få ha mig nära. Hon är mörkrädd och lite orolig av sig så hon behöver samsovningen ett tag till.

Jag blir så trött på andras kommentarer om familjens sovvanor! Varför är det så konstigt för vissa att barn vill sova med sina föräldrar?!
Vi har också fått många kommentarer om det, och jag kan verkligen inte se hur det rör någon annan!
Vi kommer sova tillsammans så länge det behövs. Tycker du tänker klokt att följa din dotter ❤️
 
Jag blir så trött på andras kommentarer om familjens sovvanor! Varför är det så konstigt för vissa att barn vill sova med sina föräldrar?!
Vi har också fått många kommentarer om det, och jag kan verkligen inte se hur det rör någon annan!
Vi kommer sova tillsammans så länge det behövs. Tycker du tänker klokt att följa din dotter ❤️

Det är ofta de som inga barn har som tycker mest har jag märkt och svärmor, men svärmor har alltid åsikter om allt, jag börjar bli immun mot hennes babbel.

Det är himla smidigt att samsova och väldigt mysigt. I mitt rum får det inte ens plats en liten spjälsäng så det innebär ju att vi skulle få ha den i ett annat rum vilket blir otroligt osmidigt. Behöva gå upp och mata och trösta, nej.
 
Är det verkligen normalt att ha sammandragningar i vecka 18?
Det är lite lustigt för jag vet inte ens om jag hade några med dottern eller så hade jag det men märkte dom inte. Idag har jag haft ett flertal. Höll på med landet igår så kanske tog i lite mycket. Mest legat på soffan idag och tagit igen mig för har träningsvärk också. Otränad deluxe.
 
Är det verkligen normalt att ha sammandragningar i vecka 18?
Det är lite lustigt för jag vet inte ens om jag hade några med dottern eller så hade jag det men märkte dom inte. Idag har jag haft ett flertal. Höll på med landet igår så kanske tog i lite mycket. Mest legat på soffan idag och tagit igen mig för har träningsvärk också. Otränad deluxe.
Ja det tror jag, så länge de inte gör ont.
Hade redan i v.15 med första, efter ansträngning (jobb).
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
815
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 229
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 198
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp