Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shaggy Svartbrun är den där färgen när de är mörkt bruna, nästan svarta, med mjölmule och är ljusa i ljumskarna (och säkert någon annanstans också, jag har inte superkoll :D )
Ex i spelet: https://www.horsereality.com/horses/168246/asc-ketanest
Ditt stos mamma har avkomma med Ketanests färg, dvs utan gulgen, och med ditt stos färg, dvs med gulgen. Och "vanlig" brun. Sedan finns ju wild bay också.
Svartbrun är färgen de kallar seal bay.
 
@Shaggy Svartbrun är den där färgen när de är mörkt bruna, nästan svarta, med mjölmule och är ljusa i ljumskarna (och säkert någon annanstans också, jag har inte superkoll :D )
Ex i spelet: https://www.horsereality.com/horses/168246/asc-ketanest
Ditt stos mamma har avkomma med Ketanests färg, dvs utan gulgen, och med ditt stos färg, dvs med gulgen. Och "vanlig" brun. Sedan finns ju wild bay också.
Svartbrun är färgen de kallar seal bay.
Aha nu kopplar det. Jag är bara van att se den färgen på ett lite annat sätt (mörkare kropp, ljusare flank, näsa osv). Det är mycket möjligt att det är det som är orsaken.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Papperslappar är mindre jobb än att sitta och klicka mellan olika fönster eller du menade kanske snarare idiotjobbet att överhuvudtaget komma på idén att gå igenom allt skräp för att hitta de enstaka guldkornen (insåg plötsligt att det nog är det senare som är tolkningen). Ja jag är lite puckad ibland O_o
Du är inte ensam... jag har gjort samma, fast på araber och gallrat mycket enklare, på total-GP och sedan på exteriören. Det var lite mindre arbetsamt :D

Jag håller på att gå igenom alla sydamerikanska araber för att hitta vilka genpar foundationhästarna verkar ärva ner, för att hitta de mest sannolika källorna till "bra" gener för olika grenar.

Efter att snart ha tagit mig igenom två hingstars avkommor så inser jag att jag nog inte ska ge mig på Europa, Asien eller Nordamerika övergripande alls. Det blir alldeles för många hästar. :rofl:
 
Du är inte ensam... jag har gjort samma, fast på araber och gallrat mycket enklare, på total-GP och sedan på exteriören. Det var lite mindre arbetsamt :D

Jag håller på att gå igenom alla sydamerikanska araber för att hitta vilka genpar foundationhästarna verkar ärva ner, för att hitta de mest sannolika källorna till "bra" gener för olika grenar.

Efter att snart ha tagit mig igenom två hingstars avkommor så inser jag att jag nog inte ska ge mig på Europa, Asien eller Nordamerika övergripande alls. Det blir alldeles för många hästar. :rofl:
Skönt att det finns fler stollar än jag som sitter och idioträknar. Det du gör fixar tyvärr inte min hjärna nu utan jag får gå på känsla.
 
Papperslappar är mindre jobb än att sitta och klicka mellan olika fönster eller du menade kanske snarare idiotjobbet att överhuvudtaget komma på idén att gå igenom allt skräp för att hitta de enstaka guldkornen (insåg plötsligt att det nog är det senare som är tolkningen). Ja jag är lite puckad ibland O_o
Syftade på lite både och kanske :angel::laugh:
 
Både @Laa och @Shaggy, får väl erkänna att jag också spenderat tid på att lusläsa bla både islands- och welshmarknaden - flera gånger. Men tycker det är hopplöst, för det kommer ju upp nya intressanta hingstar hela tiden och eftersom de kommer upp i random ordning på stud-listan är det ju omöjligt att inte inte behöva gå igenom hela listan igen. Vill ju inte missa bra nya hingstar men listan över hingstar blir ju bara längre och längre..
 
Vill ju inte missa bra nya hingstar men listan över hingstar blir ju bara längre och längre..
Jag går ofta igenom hingstar som är efter en specifik foundation-häst, och sparar alla intressanta, oavsett om de tillgängliga eller inte. Sedan när jag "behöver" en sådan hingst går jag igenom listan och kollar vilka som är tillgängliga, och vilka av deras avkomma som också kan vara aktuell. Detta blir ju svårare ju fler generationer som kommer, men det funkar än så länge :)
 
Papperslappar är mindre jobb än att sitta och klicka mellan olika fönster eller du menade kanske snarare idiotjobbet att överhuvudtaget komma på idén att gå igenom allt skräp för att hitta de enstaka guldkornen (insåg plötsligt att det nog är det senare som är tolkningen). Ja jag är lite puckad ibland O_o
Haha, inte puckad alls tycker jag - som har en speciell liten anteckningsbok där jag noterar när jag snubblar över intressanta hingstar... :D Kanske skulle det vara smartare att köra digitalt men det ids jag bara inte.
 
Både @Laa och @Shaggy, får väl erkänna att jag också spenderat tid på att lusläsa bla både islands- och welshmarknaden - flera gånger. Men tycker det är hopplöst, för det kommer ju upp nya intressanta hingstar hela tiden och eftersom de kommer upp i random ordning på stud-listan är det ju omöjligt att inte inte behöva gå igenom hela listan igen. Vill ju inte missa bra nya hingstar men listan över hingstar blir ju bara längre och längre..
När man använder sökfunktionen så kommer hästarna i nummerordning utifrån sitt life number. Det gör att det framförallt är de sista sidorna som ändras då det kommer till hingstar mellan de som är åldrade samt att listan förlängs
 
  • Gilla
Reactions: Laa
När man använder sökfunktionen så kommer hästarna i nummerordning utifrån sitt life number. Det gör att det framförallt är de sista sidorna som ändras då det kommer till hingstar mellan de som är åldrade samt att listan förlängs
Man riskerar ju att missa vissa icke-åldrade hingstar men du har såklart en poäng att det går att effektivisera letandet :)
 
Kunde inte hålla mig längre :laugh: dumpade lite hästar till pensionatet igen så dom får gå där och bli feta och glada.

Köpte precis en Akhal Teke, antingen var det ett dåligt köp då jag inte vet nåt om Tekes, eller så gjorde jag ett fynd?
GP 720, 2VG 10G
315 Endurance
Och rätt så fin tycker jag :D betalade 5000 hrc.
0FED64A3-3AB7-44B3-99D5-FC1C303222BB.jpeg
 
Fynd! Får man betäcka med den där? 😁

Ok vad bra! :D
Självklart, säg bara till så lägger jag upp tillfälligt, kommer inte ha den tillgänglig annars då jag ännu inte har nån koll på vad den är värd att betäcka för :angel:

Hoppas bara jag räknat rätt bara, det kanske visar sig att den är värdelös :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 798
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 488
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp