Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina tre förväntade föl för idag dök allihop upp exakt kl 14.00. Två intetsägande hingstar. Däremot ett guldkorn till sto. Mitt första gypsy-föl som fick GP närmare den högre av föräldrarna (pappa). Fick dessutom mammans 3 VG men slapp hennes A. Högre GP för körning än mamma och pricken över i:et CR/CR :bump:
Mamma vann day champion jämt innan bugg-fixen och har legat mig varmt om hjärtat sedan dess men var inte så bra i verkligheten. Så borde verkligen göra mig av med mamma-häst och fokusera på fölis istället men ååh, så jobbigt :cry:
https://www.horsereality.com/horses/338703/foal-doe-338703


Okej, får nog ta tillbaka att hingstarna var dåliga. AT-hingsten har 314 i GP för endurance, så kan nog bli en bra tävlingshäst. Till salu sen om någon här mot förmdodan behöver fler AT i stallet ;)
https://www.horsereality.com/horses/338729/foal-doe-338729
 
Nu får jag se hur hatad jag blir. Jag förslog just i bugforumet att man ska stänga foundation och wildlife parks för att minska ner på antalet nya hästar i spelet och därmed minska ökningen av trycket på servern. Det finns trots allt massor av bra hästar på marknaden som är helt i klass med en normal foundationhäst som inte säljs trots att de är billigare än normala foundationhästar.
Och nu är både inlägget jag skrev i tråden borta liksom hela tråden.
 
Jag som precis tänkte fråga dig vart du skrev det, för satt och letade efter tråden..
Det här var vad jag skrev i en tråd om att showerna aldrig avslutas

This is beginning to be a huge problem for me and what I have seen on other forum also for a lot of other players, but now I will only talk for my self.
Every day I play I feel that the game runs slower and slower. Sometimes it is fast and smooth but a few seconds later it's like someone put glue on it and everything get stuck. This happens when I tend my horses, when I train my horses, when I change from one tab of my horse to another (sometimes I have to give up on that), when I change stud fees for my live foal guarantee, when I try to put horses into competition and so on and so on.
A lot of times every day I'm thrown out of the game and have to log in again.
I have foals born 9/1-19 that I haven't been able to put into one single show yet, that's three days. Today I have checked a lot of times but the shows is stuck on "award ceremony" since early this morning. Now it's also a problem that if you go through your horses and tend them you never know if they will say tended to the next day. If a show starts you therefore need to check every single horse you want to add to the show to see id it's brushed otherwise the only show of the day may give the wrong result.

I know that you have said that you can run the award ceremony by hand but that's not a solution to the problem. The solution is to solve that strain on the servers. I'm an idiot when it comes to computers but I can see that this is increasing and I guess it is from either more horses or more users maybe both. From my point of view something drastic have to be done and that fast.

Because I think that all the horse data is a huge problem I think it could be a good idea to remove all data of the retired horses and make them to "dead pictures". They will never again be a part of the game so there are no reasons to keep that data clogging everything. Another thing (and I hate to say this) is that I think it could be a good idea to close the Foundations and Wild Life Parks. The amount of good horses in the market must be sufficient for most people although the exceptional isn't there. On the other hand to grab an exceptional horse from the foundation you need to buy a huge amount of horses only to retire them and that way put even more data on the servers.

I may be wrong but as it is now I will not buy any DP (as I planned to do in January) because I feel that the game can crash any moment. The sad thing is that I really want to buy the DP because I need them to expand my stable and I also want to support this game that is really fun when it runs properly.

I know the developers do the best they can but there has to be some way to do something about this that gives everyone a break from this hopeless situation that takes the fun out of the game.
 
Kollade in på europa marknaden nu och det var en ledsam syn, massa hästar som ligger ute för 0 hcr, de verkar inte direkt kassa heller utan det är väl hästkris
 
Finns det något i mitt stall som är värt att sparas? Det känns som att oavsett vad jag betäcker stona med så kommer det ut något sämre :(. Jag tror att jag ska sälja iväg alla mustangerna utom "The Sinner". Någon som är intresserad av någon häst?
https://www.horsereality.com/user/10607/Qarusell
Nu slängde jag bara en snabbkik men ja du har mycket jag tror du borde fundera över om det är värt att spara. Jag skulle rekomendera dig att göra dig av med alla mustanger med något A alls. Det går att köpa billiga bra mustanger för en spottstyver på marknaden. Den här damen betalade jag 500HRC för (hur nu det gick till eftersom man måste sätta minst 1000HRC). https://www.horsereality.com/horses/79623/cassiopeia
Din Akhal-Teke hingst ser ut att kunna vara vettig när jag bara läser det du skrivit dit. Jag har inte gått in och tittat på honom. Dit Akhal-Teke sto är rent krasst riktigt dåligt om man ser till utställningsresultaten. För mig måste en häst komma upp i en röd rosett eller iallafall nästan nå dit eller ha en fruktansvärt bra egenskap som jag vill bevara. Du kan köpa billiga ston som är betydligt bättre även där för den där spottstyvern. Det har legat med ett stoföl här idag och den här donnan kan jag tänka mig att sälja för en vettig peng om hon passar in i din planerade avel https://www.horsereality.com/horses/200632/vr.
Araberna har för mig på tok för låg GP men det är en smaksak men ett A på stoet och 2 på hingsten med så låga utställningsresultat och så låg GP så blir inte avkommorna så mycket att ha. Är du intresserad så har jag några vettiga ungar att sälja billigt även där.
Fan vad negativ jag låter ovan, men det är så trist när man avlar och det inte blir något.
 
Senast ändrad:
Nu slängde jag bara en snabbkik men ja du har mycket jag tror du borde fundera över om det är värt att spara. Jag skulle rekomendera dig att göra dig av med alla mustanger med något A alls. Det går att köpa billiga bra mustanger för en spottstyver på marknaden. Den här damen betalade jag 500HRC för (hur nu det gick till eftersom man måste sätta minst 1000HRC). https://www.horsereality.com/horses/79623/cassiopeia
Din Akhal-Teke hingst ser ut att kunna vara vettig när jag bara läser det du skrivit dit. Jag har inte gått in och tittat på honom. Dit Akhal-Teke sto är rent krasst riktigt dåligt om man ser till utställningsresultaten. För mig måste en häst komma upp i en röd rosett eller iallafall nästan nå dit eller ha en fruktansvärt bra egenskap som jag vill bevara. Du kan köpa billiga ston som är betydligt bättre även där för den där spottstyvern. Det har legat med ett stoföl här idag och den här donnan kan jag tänka mig att sälja för en vettig peng om hon passar in i din planerade avel https://www.horsereality.com/horses/200632/vr.
Araberna har för mig på tok för låg GP men det är en smaksak men ett A på stoet och 2 på hingsten med så låga utställningsresultat och så låg GP så blir inte avkommorna så mycket att ha. Är du intresserad så har jag några vettiga ungar att sälja billigt även där.
Fan vad negativ jag låter ovan, men det är så trist när man avlar och det inte blir något.
Tack för att du tog dig tid att kolla lite :love: jag har inte riktigt bestämt mig för vilken/vilka raser jag vill ha i mitt stall än men en stor rensning får det bli :)
 
Nej nej nej NEJ!!!
Råkade skicka mitt BÄSTA islandssto, dräktigt med dyyyyyr hingst, till Gisela!! 😱😱😵😭😭🤪
Istället för helsyskon inavelsolyckan som var precis efter henne i listan. Åhhh...
Skrev på helpdesk och bönade om att få byta plats på dem iom att det så uppenbart är misstag, men det ska man knappast hoppas för mycket på. Elände😢
 
Skulle köpa ett vuxet quarter sto, klickade hem denna(hmm...)
https://www.horsereality.com/horses/229061/salina
Vad har jag köpt? Ett kap eller en hink skit?
😯
Hon hade högst GP av alla PRE ston till salu och iaf ett VG och inget A så jag slog till och betalade 1000 hcr för henne.
Hon har def hög GP för rasen, fin!! Ungefär samma GP för dressyr som mina keepers har (dock har de lägre total GP) så den hade jag behållt om jag var du! (kan köpa henne om du vill bli av med henne ;) ).

Vad dumt med islandsstoet :arghh: Hoppas de kan hjälpa dig!
 
Ploppade ut ett fint föl idag med både SW1 och W21 :love: 1VG 13G, klar förbättring då mor hade 11G 3A :angel:
Men fick sämre GP, bara 587.
B0BC2B29-DB33-4ED1-911F-9B99D07659E4.jpeg
 
Tack för att du tog dig tid att kolla lite :love: jag har inte riktigt bestämt mig för vilken/vilka raser jag vill ha i mitt stall än men en stor rensning får det bli :)

Om du vill lägga en ny grund för arabavel så har jag ett gäng okej stoföl (runt 630 i gp, 12 g) som du kan få billigt, 1000 hrc styck? Eller mindre om det är för dyrt. Kan länka om du är intresserad (sitter på telefonen nu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 595
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 592
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp